torsdag 26 augusti 2010

Hallen är nära nog på KLAR!


Hej sköna fredag!

Har jobbat natt i natt och sovit en si sådär 2 timmar, känner mig förvånansvärt pigg trots allt :-) Men jag vet, det kommer surt efter, ikväll är jag en zombie!!!


Hallen börjar så sakta bli klar, lite piff saknas, lite krokar på hatthyllan skulle sitta bra ;-) och sen tänkte jag måla proppskåpet ovanför hatthyllan med svart skoltavlefärg. Perfekt att kunna skriva lite glada ord på eller varför inte klassikerna som, glöm ej plånboken, mobilen och nycklarna. Börjar någon bli lite äldre och visare, MEN fruktansvärt glömsk måntro?! ;-)


Nya handtag sitter på dom fruktansvärt svårmålade dörrarna, kommer från Hoppe och heter Stockholm, gillar den dolda fastsättningen på dom. Detaljer, detaljer :-)

Ja, dörrarna ja, ett kapitel för sig, men nu är dom klara och så vita och fina och lösningen hette lite mattare färg och roller! Tack snälla för tipset, blev super efter 3 strykningar per sida och mycket svett och tårar (näst intill)!



Många undrar vart mattan kommer ifrån och den beställde jag av Lisa på Furutorp!


Ikväll ska jag bara njuta, zombie eller ej, för imorgon är det upp med tuppen och jobba igen!


Önskar en skön helg!


Kram Sofie




20 kommentarer:

Ika sa...

Hallen har blivit jätte fin! Sliter man hårt med målning brukar det ge fint resultat till slut.

en smula vitt sa...

Åh,vad ljust och fräscht det blev! Jättesnyggt!
Även om det kan tyckas tråkigt med allt målarslit ibland, är det ju helt klart värt det när resultatet blir så bra...

Ha en skön helg!
Kram Petra/

sandra sa...

Er hall är jätte snygg!

FräckaSyster sa...

Hej!
Hallen blev jättefin.
Tjusiga speglar!!!

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Mitt vita hus sa...

Så himla fint:) Älskar house doctor spegeln:)

Hoppas du mår bra, kram kram M

Jenny sa...

Hej Sofie!
Åh vilken snygg hall!! Mattan gillade jag speciellt:)

Kraam Jenny

Therese sa...

Det vita skåpet är helt fantastiskt, jättefint!

Therese sa...

var sitter erat proppskåp igentligen? Om det går skriva på.... Mitt sitter ända upp i taket....

Therese

www.tankvardafoton.se

camilla - vitarummet sa...

Åh så fint ni gjort! Ljust, härligt och välkommnande!

camilla - vitarummet sa...

Åh så fint ni gjort! Ljust, härligt och välkommnande!

Maleviks Rosenträdgård sa...

S
N
Y
G
G
T

Håkan :)

poetrywhite sa...

Wow så snyggt det blev i hallen!
Ha en fortsatt skön helg, och vila ut :-)
Kramar Malin

Barn & Inredning sa...

Såååå fint det blev....

Duktig du är!!'


Må så gott kära du/Kram Malin

Anna/Rackarungar sa...

Jättefin hall!!
Kram Anna

Tim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tim sa...

Yes, House Doctor är en favorit. Speglarna i hallen är så fina.

//TB
www.sucasa.se

Ett hus i raden sa...

Svart och vitt är så snyggt. Jag ska också måla ett fult proppskåp och hade tänkt vanligt vitt men ändrade mig nu och tänker kopiera din idé med svart skoltavlefärg.

Tack

Susanne [Snusans inredningsblogg] sa...

Otroligt fint! Gillar tavlorna med insekterna. Kul idé med kriffelfärgen till meddelanden och påminnelser. Det skulle jag också behöva som glömmer saker titt som tätt... :)

Malvaline sa...

Fin blogg :)
Hallen är ju underbar, viktigt att de är snyggt första intrycket i hemmet.. Gillar mattan mkt.

Sofia sa...

Älskar spegeln, superfin!