onsdag 11 augusti 2010

Fullständigt KAOS



Välkomna in i kaoset!


Varför är det alltid så att en ynka liten idé föder tusen andra?!

Jag fick för mig här en dag i förra veckan att väggarna i hallen skulle bli vita och fina och det slutade med nya lister och foder, egensnickrad hatthylla och operation dörrmålning påbörjad, på köpet liksom...
Måla dörrarna är väl ändå ett projekt för sig och fruktansvärt dööötråkigt!!! Hur ska man få det snyggt och slätt?! Någon som har några tips?

Jag målar med Flugger Interior High Finish och dyrpensel, men det vill sig liksom inte! Eller så är jag för petig, så snälla hjälp mig (har 4 dörrar till i hallen som ska målas) innan jag hamnar på hispan ;-)

Vad använder ni för färg och glans när ni målar snickerier? Hjälp mig!!!



Kram Sofie


22 kommentarer:

Linruz sa...

Hihi känner igen det där.....ett projekt skapar 10 till.
Tyvärr inga tips på dörrmålning :(
Kram Lina

Lilla huset på prärien sa...

Vad fint du gör det!! Jag vet inte men det ser väldigt fint ut här på bilderna tycker jag :) Hoppas att det löser sig och att det blir bra till slut! Lycka till!

Sandra sa...

Har inte heller några tips på dörrmålning men jag tar gärna emot för vi ska måla alla dörrar vita i vårt nya hus! Det ser i alla fall fint ut! Kram

Soform sa...

Vi lämnade in våra mörkbruna 70-talsdörrar på sprutlackering. Blev superbra resultat och dörrarna ser nu ut som nya! Kostade 300:-/dörr, så det kan jag helt klart rekommendera. Nu är dom vita och fina. /Sofie

Helt Enkelt sa...

hej!
när vi målade trappan använde vi pensel i hörnorna och sedan en slät roller. det blev en slät och fin yta.
kanske funkar det på dörrar med?
kan tänkta mig att det är TRÅKIGT! jag målar aldrig mer fler trappor ;)

ha det gott!

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Vilket kaos hihi?? Då skall du se hos oss, hujeda mig. Visning om 2 veckor och jag vet knappt vad jag håller på med. Röjer och röjer. Tips med dörrarna är att man måste vara bestämd med penseldraget, dra ett drag och inte gå tillbaka och måla på samma flera ggr. Det är ju lätt att man gör det om man säger så...Tapeten är lovely by the way..Ha det så gott och lycka till med dina dörrar. Kramkram Anne

Marie sa...

Hej

Här har vi oxå precis målat våran hall vit, dörrar, bröstpanel och lister, trappen återstår. Jag använde flugger tidigare men har övergått till jotun lady efter att fått tips av en kompis om alltid använder den färgen. Tycker den är lättare att måla med och blir inte lika klibbig som jag tyckte Flugger blev ibland när man måalde många lager.

Lycka till!!

Kram Marie

villasukka sa...

Maalaaminen on mukavaa puuhaa.

villasukka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ja du gör som din lata svägerska tänker göra, köpa nya;) Fast jag skulle behöva din energi kom hit och hjälp mig måla trappan.

Kram Maria

P.s det ser jättefint ut d.s

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

ha ha man känner igen sig ska bara..

en lten slät roller borde vara det bästa och en pensel till detaljer.

Lycka till
Kram madde

HOUSE of ADELA sa...

Vilken härlig blogg du har! Blir nog jättefint ditt senaste projekt när det är klart=) Jag gillade tapeten och målar en del, men inte dörrar så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig;)

Kram
Adela

camilla - vitarummet sa...

Haha! Va skönt att höra att man inte är ensam! Den där "att göra listan" vi bockar av har en tendens att bli längre än kortare! Suck, men fint blir det ju :)
Ha en skön fredag!

Fröken Fräken sa...

Tror att man uppnår det absolut bästa resultatet om man lämnar in dörrarna på sprutlackering. VIll man måla gäller det också att hitta en bra pensel. Jag tycker ju att den absolut bästa färgen är Butinox oljebaserade snickerifärg!

Postadress Torslanda sa...

Jag brukar måla med Beckers färg. Hade även Flügger i somras, kanske inte samma som du, men tyckte att den var för rinnig. Beckers gillar jag bättre.

Lycka till!

Daniela sa...

Jag har gjort ett inlägg om det på min blogg, för det är verkligen jättesvårt att få dörrarna fina! Jag är också väldigt petig, men har faktiskt blivit jättenöjd.

Vi brukar ha glans 40 på färgen, Flugger, sedan måste jag tipsa om en MINI-ROLLER, den gör underverk. Du målar först med pensel och sedan tar du lite lätt med en mini-roller.

Hoppas det går bra för dig!

Vitt och Blått sa...

Vi har lämnat in dörrar och andra saker (köksstolarna tex.) som vi vill få riktigt snygga och med en mer slitstark yta. Annars använder jag alltid Jotun Lady med glans 40, den bli riktigt fin. En fin skumgummiroller brukar funka eller en riktigt fin pensel. Lycka till!!! Vet hur det är det där med ett projekt som helt plötsligt blir till tio.. :)

Kram E

Ika sa...

Jag har målat om ett par gamla furustolar med först Beckers snickeri grund och sedan deras snickeri färg. Jag är ganska snål med färg när jag målar om man skall tro andra men det blev ett väldigt jämnt och fint resultat.

Anonym sa...

Vilken underbar matta du har i hallen, törs man fråga var du har köpt den?

Lycka till med dörrarna

Anonym sa...

Hej!
Så duktig du är. Jag är full av beundran, köket t ex tycker jag är toppen. Vi hade ett liknande kök (bilderna före) på 70-talet. Så fint det blivit. Roligt att följa din blogg.

mia

Becky sa...

nordsjö, blankett 40 och american style pensel. Skitbra!=)

emsalie sa...

Jag har precis målat om ett gäng bokhyllor. Jag använde roller först och slätade ut med pensel direkt efter. Inga penseldrag alls!