lördag 8 maj 2010

En välbehövlig paus!



En välbehövlig paus har jag haft och vågen visar -5 kg!

Nu är jag på banan igen(tror jag), så skönt att kopplat ifrån från allt vad datorer heter! På jobbet kör vi en stegräknar tävling och jag kan ju inte vara sämst, så fokus har lagts på powerwalks och löpning och liiite bättre mathållning :-) Vinnarskalle, vadå?!

Tänk vad mycket man hinner med när man lär sig att koppla av från datorn!
Sedan att jag minskat i midjemått är ett STORT plus i kanten. Nu är jag tillbaks på banan igen, där jag var "before children"så att säga*lovely lovely*

Tankar om inredning har dock ändå snurrat konstant i mitt huvud, ni vet en passion är svårt att koppla bort ;-) Och vet ni vad, jag har gått och blivit vågad på kuppen och har beställt en stoooormönstrad tapet med FÄRG i till vårt sovrum, say no more!
Funderar starkt var dag om det verkligen är rätt, man blir ju lite nervös att det inte ska stämma alls sen när den är uppe, för den kostade "endast" 900:- rullen...

Man kan undra om det var det lilla vettet jag hade kvar som bantats bort, två veckors leveranstid och sen får tiden utvisa om det är så eller ej *fniss*

Önskar en skööön lördag!

Kram Sofie

17 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Välkommen tillbaka vännen och grattis till -5. Alla är så duktiga. Kanske inte behöver gå ner men skulle behöva få tillbaka mina muskler innan barnen, suck. Det räcker ju inte bara med lååånga snabba prommender med vovven. Ha det gott/ Kramkram Anne

Hem sa...

Välkommen tillbaks!!!

Redigt av dig 5kg, det är mycket ju!
Jag går upp och ner, det är inte bra.
Behöver nåt som motiverar mig att gå ner, blev utmanad att köra klassikern med några tjejkomppisar, kanske det vore en lagom utmaning;)

Spännande och se din tapet på plats sen!!
Jag har en tävling om en akvarell hos mig, knip en lott om du hinner:)
Kraam Annaleena

Anonym sa...

Kul att du är tillbaks!
Kan medge att datorn själ en massa tid från annat.
Vettigt att satsa på sig själv tycker jag.

Ser fram emot den stormönstrade tapeten.
Mönster och färg gör en glad iallafall!

Jag håller just nu på att övertygar sambon om en fototapet med motivet vårbruden av Botticelli . Misstänker att det blir en tuff kamp.
Carina

Barbamamatill4 sa...

Hej där tjejen! Välkommen tillbaka till The bloggworld!
Jag har saknat dig massor. Men skönt att din paus varit välbehövlig!
5 kg är inte illa. Jag har faktsikt gått ner drygt 6 kg under flytt och allt annat elände.
Har huset kvar och lägenhet i stan. Man kanske ska ha villan som sommarställe ha haa. Dyrt!!!!
Nehepp. Nu ska jag fira mina 40 år i branschen med släkten.

Kram kram och skönt att ha dig tillbaka igen!

Johanna

Helt Enkelt sa...

hej!

välkommen tillbaka och grattis till minus 5 kg!! åååå, det skulle jag också behöva. får skärpa till mig lite där tror jag...

så spännande med tapeten. den måste du visa sedan!!

kram på dig!!

Sjöbris o vita ting sa...

Hej!

Så bra att du är tillbaka,då får vi njuta av mer inspiration. Fast ibland är det faktiskt riktigt skönt att vara helt "datafri".
Ha en trevlig helg!

Vitt och Blått sa...

Vad duktig du är!!!! Jag har en deal med en jobbarkompis, den som minskar mest till skolavslutningen! Mått/vikt. Inget godis, inga sötsaker eller glass heller. :) Vi började nyss med detta och jag ska såklart vinna! :) Fem veckor to go..

Trevlig helg - kram E

MITT VITA HUS sa...

Åh grattis till de fem, jag e med på g vågen pekar minus denna vecka me like:) Ditt hem är underbart så det är väldigt kul att se en ny bild, saknat dig i bloggsvängen! Stor kram till dig M

Jenny sa...

Hej Sofie!
Välkommen tillbaka!

Wow, -5kg, vad duktig du är!!

Ser fram emot att få se tapeten du beställt:)

Ha en fortsatt trevlig helg,

Kraam Jenny

House number 15 sa...

Roligt att du är tillbaka!! Kan hålla med dig om att man blir sittandes alldeles för länge vid datorn.

Tusan vad duktig du är, 5 kilo!! Vem skulle inte vilja bli lättare nu när man närmare sig badsäsongen;O)

Kramar C

Inredningsgalen sa...

Gud var jag har saknat dig o dina inlägg!Skrämde mig ett tag - var rädd att vi inte fick se mer från ditt fina hem!
Ett stort GRATTIS, det var bra jobbat. Alltid svårt att bryta gamla vanor o börja på nytt. Du kommer bli en ny människa!
Verkligen spännande att få se tapetet, vet hur länge du har velat fram o tillbaka när det gäller just tapet. Vågat!!!

KRAM
Maria

SOFIE sa...

åh vad roligt att du är tillbaka! =) Vad duktig du är, grattis till att ha fått tillbaka kroppen ;) Gud så fint ni har det!! Så kul att få se! Massa kramar!

Grodmamman sa...

Välkommen och grattis till viktnedgången!:)
Kram

enôma sa...

grattis till ditt superminus! hoppas verkligen du känner dig redo att komma tillbaka till oss, vi saknar ju dig!
Kram!
/Z

Stylefile sa...

snyggt! gillar vitt i inredning

Åsa sa...

Hej! Spännande att få se tapeten sen =)
Men oj så duktigt du varit och gått ner i vikt, ifs tyckte jag nog inte att du behövde det men ;-)
Jag med har gått ner drygt 2 kg fast jag väntar bebbe... hehe så nöjd men dessa sista 10 veckor lär nog ge mig så jag tål.
Ha det gott !!
Kram Åsa

Olivia. ♥ sa...

Hejsan hejsan! ;)
Hittade just in till din blogg för första gången och blev stormförtjust i din underbara kreativitet. Alla bilder du tar fångar upp mig i en varm sekund och kramar mig hårt. Jag känner kännslan utav hemma och sedan märker jag nått stort. Bloggen är DU i grund och botten. Alla dina intressen, idéer och tankar i ett.

Kära bloggerska, din blogg ska åter tittas på. ♥

KRAMISKRAMAR I MASSOR // OLIVIA