tisdag 16 mars 2010

Tisdagsinspiration


Hej Soliga Tisdag!

Idag bjuder jag på lite tisdagsinspiration :-)


Så snyggt vardagsrum och där är dom igen, dom underbara fjärilarna och bugsen :-)
Egentligen skulle man inte behöva slänga ut en massa pengar på dyra inredningsmagasin när det finns så härlig inspiration på nätet! Tänker då framför allt på alla de fastighetsmäklarsajter (finns det ordet *ha ha*) som säljer snygga attraktiva boenden och sen förstås på alla härliga bloggar som finns i tusentals!

Ni var många som undrade var min nya matta i hallen kommer ifrån, jag lyckades i mitt lilla lyckorus missa den lilla detaljen :-)

Mattan hittade jag hos Lisa på Furutorp !

Sen var det Saga som undrade vilken modell det var på min Tolomeo lampa och jag tror det är en Lettura?!

Önskar en skön fortsättning på veckan!

Kram Sofie

22 kommentarer:

Helt Enkelt sa...

jag har visst missat din fantastiska nya matta...PRECIS något sånt jag är ute efter till vår hall!! tusen tack för tipset!!

himla fina inspirationsbilder!!

kram
anna-malin

MITT VITA HUS sa...

Åh tack tack för du delade med dig, jakten på en till köket är nämligen igång:) Fina bilder du bjuder oss på:) Ha en underbar dag fina du <3 Kram Mia

lilla Tildes hem sa...

Oj så fint med fjärilarna på väggen! Snygga bilder!

Sofia

Annaleena Karlsson sa...

JÄTTE fina tavlor på väggen!!!
Jag är helt inne på "bug" perioden också;)
Tack för inspirationen!
Ha en fin dag!
krameli!
annaleena

Hus nr.14 sa...

Ja man finner mycket fint via datorn, nästan lite farligt ibland!
Kram marielle

Inredningsgalen sa...

Snygg bild! Så vill man gärna ha det!!!!!

Casa Loda sa...

Jättefint! Jag säger som du, både mäklarbilder och bloggar och ändå köper man inredningstidningar, men man kan väl inte få nog :)
Ha det bra!
Annika

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Vilket fantastiskt hem. Din matta är jättefin. Ja det finns verkligen massor av inspiration på nätet, man blir ju helt tokig.
Ha det gott/ Kram Anne

Lisa på Furutorp sa...

Hej Sofie,

Roligt att du blev nöjd med mattan! Den ser ut att passa superfint i hallen.
Har lagt till dig på min fina-bloggar-lista, du bjuder på massor med härlig inspiration!

Må så gott!
Lisa på Furutorp

House number 15 sa...

Har också tänkt på att man får mycket inspiration på bloggar mm. Får nog säga upp några tidningar;)

Fina bilder du har hittat!! Soffan påminner faktiskt om vår.
Kram C

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Härliga inspirationsbilder. Så läckert med lila.

Hoppas du får en toppendag

Kram

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Hej!

Håller med dig om att det finns ju så många inspirerande sidor på nätet...sen är jag ändå tidningstokig och köpper alldeles för många tidningarr varje månad :)

Tack för din snälla kommentar i min blogg.
De två gråa kuddarna i tvåsittssoffan är från GANT, den svartvita köpte jag i helgen på rea hos Mio i Kristinehamn, den vita med text kommer från Ylva Skarp och är inköpt på vita rummet de två andra som är lika har jag sytt själv.

Ha en bra dag!

Kram Marie

Signe 1 sa...

Härliga inspirationsbilder!! Och din matta är riktigt snygg, är själv på mattjakt:-) Må gott! Kram Sofia

Engelska Villan sa...

Hallå Sofie!
Alltså gud vad snyggt när man verkligen kör på en idé sådär fullt ut. Med fjärilarna i lika ramar! Superfint! Ofta är jag lite för velig för att köra ett koncept. Typiskt mig skulle vara att ha typ två såna tavlor och sen blir det tomt...
Snygg matta du hittat oxå!
Kram Anna

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vilken härlig inspiration!

Fröken Fräken sa...

Och jag minns ju att det var hos dig som jag såg fjärilarna först!! Vilken trendsetter du är! Jag skulle gärna vilja ha den som städar åt fastighetsmäklarna att städa hos mig... ;-D

Home of Nina sa...

Fjärilsväggen är så fin! Kram Nina

Cecilias inredning sa...

Oh vad härligt rum! Tack för inspirationen!

Malin sa...

Underbar blogg :) undrara bara var man kan få tag på dem där tavlorna?

kram

Penny sa...

åhh vilken härlig blogg du har. Du har ingen följarknapp så man lätt kan se dina nya inlägg??

Marcela sa...

Hi, Have a nice blog! :)
Marce,

Anonym sa...

Hej var kan man köpa det fina rundabordet på bilden?