fredag 12 mars 2010

Mattjakten är över!


T.G.I.F
Soliga, lediga fredag!

Minns ni att jag var på mattjakt för ett tag sedan?! Var starkt inne på att köpa en matta i ull, men ni var många som avrådde mig! Bra att man får höra sådant innan, för ibland tänker jag inte så praktiskt *ha ha* Tack, tack, tack!
Började då att söka efter fina, lättstädade mattor i plast och fann då tillslut, efter lite tips, den här :-)

Gillade mönstret från första stund och kände att det var den rätta mattan för vår tråkiga, intetsägande hall. Bäst av allt var att man kunde välja färg och längd på den och sedan tillverkades den efter dessa önskemål.
Självklart beställdes det en svartvit matta till hallen, blev grafiskt snyggt och jag är nu supernöjd, mattjakten är över!
Fast nu vill jag ha en till köket med och den här gången var övertalningskampanjen snabb och lyckad, tror att han gillade mattan med...Helt otroligt! *fniss*

Solen skiner och visar hemmet från sin sämsta sida, bäst att börja städa, så man kan njuta fredagen sen!

Trevlig Helg!
Kram Sofie

27 kommentarer:

Drömvillan 2009 sa...

Hej! Vilken mysig blogg du har! Hit kommer jag definitivt att komma tillbaka!
Hoppas du får en fin helg!
Kram Anna

Inredningsgalen sa...

Den var supersnygg, var hittade du den??
Perfekt med plast, lätt att rengöra.
Själv har jag en Day matta i svart hampa.Perfekt den med, skiten syns inte o då har vi ändå en lortig liten hund!!!
Trevlig helg, själv sitter jag o väntar på att kl skall slå 17.00 så man får ta o gå hem o fira helg!!!!!

Lantliv på Holm sa...

Vilken fin matta - det blev jättesnyggt! Önskar även dej en skön helg!

Hälsningar C

milla-andante sa...

Jisses så snygg!!! VAR har du hittat den???
Kram

Anna sa...

Verkligen jätte fin matta!
Bra att den är praktisk, jag har en tendens att precis som du inte tänka så praktiskt. Vill man ha ngt så vill man, snygghet går före det praktiska ha, ha...

Ha en go helg!

Kram Anna

seasons of my house sa...

Looks fantastic!

House number 15 sa...

Åhh, vilken snygg matta, var kan man hitta den?? Passar perfekt till din hall;)

Ha en skön fredag!!
Kram C

Annas Lycka sa...

Snygg
Vart har du köpt den???

Kram A

S o F sa...

Förstår att du är nöjd - det blev ju jättesnyggt! Som ett smycke i/för hallen.

Trevlig Helg!

Casa Loda sa...

Jättesnygg! Ja jag undrar ju förstås också var du hittat den?
Trevlig helg!
Annika

Torbjørn sa...

Hei! Den var superfin. Hvor har du kjøpt den?

Fröken Fräken sa...

Ja, där satt den!! Eller låg kanske... ;-) Härligt mönster, lite blandning av folklore, modernt och orient - snajs!!

SOFIE sa...

Åh det blev verkligen jätte snyggt!! =) Gud så fin! Vad kul!! Trevlig helg! Massa kramar!!

More of White sa...

Riktigt snygg matta, passar jätte bra i eran hall :)

Vart köpte du den.

Passar samtidigt på att tipsa om en tävling som jag har, kika in hos mig om du vill delta.

Ha en trevlig helg

Mvh Fia

Life Of An Angel sa...

Ville bara säga att mattan du köpt är skitsnygg! Stor vill ha begär på den :-)

Kram

Smultron på ett strå sa...

Supersnygg matta, härligt mönster. Den måste du verkligen vara nöjd med. Trevlig helg//kram maria

MITT VITA HUS sa...

Åhhh Love love love:) Du hittar alltid så fina saker vännen, gillar din stil så:)

Kram Mia

psssst nu får du berätta för oss nyfikna vartifrån den kommer ju;)

Inas liv sa...

Det var en supersnygg matta som passar hur bra som helst i er hall!!
Och din blogg är jäteinspirerande måste jag säga! Det är mysigt att titta in och surfa runt här!

Home of Nina sa...

Åhh den skulle passa i vårt kök! Vad hittade du denna fina matta! Kram Nina

Karin sa...

Åhh precis en sån matta jag letar efter! Tell me....som alla andra...var kommer den ifrån? :)
Du har en jättefin blogg i övrigt!
Kram Karin

Classic Living sa...

Hej, tack för fina ord om butiken. Den silvriga krukan kostar 245 kr och är 24,5 cm i omkrets upptill och 19 cm hög. Dvs ganska stor, men ack så snygg. Fler storlekar väntas in under mars och april. Super snyggt med mattan i hallen, mönstret gör att hallen ser bredare ut.

Kram
Matilda

Alexandra sa...

Såå snygg matta!!gillar den också det grafiska!

Saga sa...

Jag undrar vilken variant av Tolomeo golvlampa det är? Frågar eftersom jag själv är intresserad av en Tolomeo men kan inte bestämma mig för vilken modell.

Fride sa...

Knallfin matte og herlig blogg! :-))
Ser at flere lurer på hvor du har kjøpt den? Mee too!!!

Kjempeglad for svar :-))

J sa...

Jätte snygg!!

HomeRiver sa...

Väldigt fin matta och fin hall! Roligt att se byrån/skåpet i vitt. Utifrån den kan jag gissa hur min hallbyrå skulle kunna se ut om jag målade om den.

Johanna sa...

Super fin blogg,,,hittade precis hit!!!Gud vad snygg matta???Var kommer den ifrån???
Mvh johanna