måndag 8 mars 2010

Kontraster


Hej Måndag!

Idag står motion och jobb på schemat! Solen skiner och ger massa energi*härligt*

En ny kudde har inhandlats, igen, kan man få för många?! Någon säger det ;-)
Nu har jag dock köpstopp vad gäller kuddar ett bra tag framöver *ha ha* Var bara tvungen att ha den vita med volanger från DAY HOME med...

Den är i 50% bomull och 50% linne och tanken är att tvätta den och låta den få skrynkla till sig lite, så den blir lite mindre "puffig" .
Sen slank det med en liten skål från Tine K Home av bara farten, bara för att den är så fin och ger lite kontrast i köksfönstret!

Kudde och skål hittar ni hos Kung Karusell!

Liten uppdatering: Måste ge en eloge till Sanne på Kung Karusell för den otroligt snabba leveransen, endast 1 dygn tog det! Kika in där om ni inte redan gjort det, där finns mycket som ger habegär från bla. Day Home och Tine K :-)

Min absoluta favoritpryl här hemma är min Kitchen Aid, har dock blivit lite dåligt använd på sistone, men det ska det bli ändring på! Frysen måste fyllas med bullar för alla goda fikastunder på altanen snart :-)

Önskar en härlig Måndag!

Kram Sofie

19 kommentarer:

Annaleena Karlsson sa...

Åh, vilken snygg kichen aid!!
jag blir lite avis;)
Väntar på fika inbjudnan
till din altan;)
kramis annaleena

Inredningsgalen sa...

Snygga snygga snygga! Vi har lika smak du o jag!!!!
Lampan är sååå fin här hemma, kommer bild på bloggen inom kort!!!!
ha det bra

KRAM

sanne sa...

Vad fint det blev med kudden och skålen. Vet aldrig vem som är beställare men ibland hittar jag dem bland alla bloggare. Den här bloggen ligger ju redan bland mina favoriter :)
Sanne/kungkarusell.se

Stjärnor & Champagne sa...

Snyggt snyggt...Här är en kuddgalning till. Har flera Daykuddar och dom är sååå snygga. / Kram Anne

Smultron på ett strå sa...

O vad du kan vara lycklig som har en kitchen aid. Om inte annat för att de är så himla snygga! Jag tycker den mindre kudden i svart och vitt är jättefin, kommer den också från Day? Och de svarta lite "marocko"-inspirerade lyktorna i fönstret, var har du hittat dem? Letar efter något liknande till vettigt pris. Ha en fortsatt trevlig vecka!//kram maria

solåkra sa...

För många kuddar eller stolar kan man inte få.... önskar dig en skön dag.

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Härliga bilder. Jag gillar tine k skålen väldigt mycket!

Ha en underbar dag
Kram Madde

erica sa...

ursnyggt! såg den (eller en liknande) skålen i dreamhouse blogg också, vart har du köpt den??

kram erica

-en annan inredningsbloggare

ps: jag har börjat skriva om annorlunda inspirerande hem och byggen, först ut är en lyxyacht...ds

Hus nr.14 sa...

Härligt med kontraster... vilken kudde, kan verkligen inte få för många av dem!
Marielle

Home of Nina sa...

Så fiiint! Kram Nina

Stämningsfullt sa...

Suck! Såååå snyggt! Jag blir så avis :)
Kram!

Ika sa...

En Kitchen Aid hade varit så fin i vårat kök.....undrar om tomten kommer med en sådan om jag är riktigt snäll i år.

House number 15 sa...

Nej, kuddar kan man INTE få för ycket av. Snyggt du har i soffhörnan. Riktig liten godíng den där skålen.

Kram C

milla-andante sa...

Läckert!!! Både kudde och skål... blir lite avis nu... och även på den andra kudden där i soffan, sååå fin!!!
Vågar inte klicka in på Kung Karusell just nu... men jag SKA!!!:)
KRAM

Alexandra sa...

Skålen är så fin från Tine k.Håller med om Kung karusell,mycket fiiint där!!

Fröken Fräken sa...

Nämen, nog har vi väl slagit fast att man inte kan få för många kuddar!?? Tycker man något annat, så tycker man fel ;-D

More of White sa...

Hej,

Snygga saker du handlat.
Nej, jag tycker inte att man kan få för många kuddar & inte ljus/ljuslyktor heller men det håller inte en där hemma hos mig med om!

Ska kika in hos kung karusell.

Vill tipsa dig om att jag har en tävling på gång, kika in till mig om du är intresserad av att delta.

Mvh Fia

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Hej

Åh vad jag gillar din blogg och ditt hem, så fint. Underbart med kuddar och nej man kan inte få för många :)

Härligt med fredag i morgon, ha en bra helg!

Kram Marie

syster doris sa...

Så fint! O vilken underbar skål! Smakfullt som vanligt!
Kram T