måndag 22 mars 2010

Impulsköp

Hej Måndag!

Jag har gjort impulsköp idag *usch* och nu sitter jag här och funderar på om det var så nödvändigt....Känner ni igen känslan?!
Jag har ju liksom lovat mig själv att ALDRIG mer göra några impulsköp, men nu sitter jag här med påslakan, örngott och en lykta rikare, eller fattigare kanske det var;-)

Var på lilla staden och letade gummistövlar till sonen och sprang förbi Hemtex, där dom lanserade en vintagekollektion av sandtvättade påslakan i dova färger.
Kvalitén verkade bra på känn och priset än bättre, 2 för 500:-!
Helt plötsligt fann jag mig vid disken med ett knippe påslakan och en lykta, hur gick det liksom till?!
Vi får hoppas att jag sover gott i dom i alla fall, för nu åker dom in i tvättmaskinen och sen får vi se hur bra kvalitén var...

Tror faktiskt att jag har bloggtorka, eller så är det så att jag inväntar våren för mer inspiration helt enkelt! Har en massa idéer men ingen inspiration att ta tag i något. Har i alla fall planer på, så fort snön försvinner (så att vi kan ställa fram stora sågen), att sätta panel på väggarna vid trappen och måla den ytterligare en gång . Sedan har jag lite funderingar på sovrummet, vet ej vilken gång i ordningen ;-), att även sätta lite panel där med på något sätt. Spånar vidare på den idén ett tag till!

Kram Sofie

23 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Hej.

Jag har precis en sådan lykta från Hemtex som jag fick i present! Helt ljuvlig, sprider ett magiskt sken och ser helt underbar ut utifrån när den är tänd. Kan bara gratulera till denna fina lykta. Men jag känner igen mig, jag är jättebra eller kanske dålig på impulsköp... fast nu har vi köpstop, får berätta mer om det sedan :)

Susanne sa...

Jag känner även jag igen mig så väl, så väl... Jag som student och därmed dålig ekonomi, kan få extremt dåligt samvete vid impulshandlande. Fast det var fina saker du köpt! Bra pris var det också så är kvalitén ok så var det kanske ett irktigt bra köp ändå :)

Barbamamatill4 sa...

Har precis inhandlat samma som du men både den stora och lilla lyktan. Vill ha många lyktor i vår kommande öppna spis (som inte går att elda i)
Eftersom vi inhandlat ung samma saker så kan det INTE vara fel!!!!!!

Såå fint jue!

Kram

House number 15 sa...

Men vad lustigt, jag har också sprungit på denna lykta. Impulsköp!! Men den är faktiskt superfin och väldigt bra pris och jag älskar lyktor. Hör du vilka bra argument jag har, impulsköp kan också vara bra;) eller hur?

Ha det gott o hoppas du får inspirationen tillbaka.
Kram C

MITT VITA HUS sa...

Hi hi jag med, lyktan är urfin och priset...Men jag har med lovat mig att jag inte ska impulshandla men det går föga bra ha ha:) Ha det fina du, kram kram<3<3<3

Anna-panna sa...

OM jag känner igen det!! Mycket mycket. Jag shoppar på tok för mkt egentligen....(vilket erkännande, haha)

Mitt impulsköp härom veckan slår ju nästan allt - en köksö!!
Ikea reade ut den för 1499 kr.

Och det värsta är att jag tror den inte riktigt får plats! Inte förrän vi har gjort den STORA KÖKSRENOVERINGEN...som vi pratat om att göra "framöver"..dvs ligger inte i närmaste planeringen. Haha. Så ja, jag känner igen mig!!!

Vita ljuva tankar sa...

Jag känner igen mig på pricken ;) Köpångren var och varannan dag.

Det där påslakanen lät ju väldigt intressanta, kanske att det blir nästa sak som gräver hål i plånboken ;)

Kram Linda

maddie sa...

gillar lyktan!

Jenny sa...

Jag har klämt på de dår lakanen också, sååå mysiga :)
Ha en bra vecka, kram Jenny

Anonym sa...

Lyktan är super fin, kommer göra sig toppen hemma hos dej Sofie :-)
När ja såg den trodde ja nätan den va köpt på "home of sisters" men vilken lättnad när ja såg att den kom från hemtex!! haha...
Kram Kram Maddis

Therese sa...

Jag var på lunchen igår och kollade på de lakanen också, kollegan fick med sig två underbar aöverkast till stugan men jag höll hårt i min plånbok så här innan lön...! I vanliga fall hade jag dock varit i samma sits som du igår, tvättmaskinen full med nya lakan och shoppingsamvetet som tynger ;)

Bella sa...

Samma lykta är inhandlad även här, gillar den jättemycket! Också ett impulsköp, vet inte alls hur det gick till ;-)

Kram, Bella

Home of Nina sa...

Hi,hi affärerna är experter på att lura en i den fällan! Ha en fin vecka! Kram Nina

Smultron på ett strå sa...

Lyktan är superfin, jag har också kollat på den men inte hunnit handla. Impulsköp finns det gott om, mitt värsta är nog två undulater (och bur förstås)...//kram maria

Anna sa...

Jätte fint! Fick hem ett reklamblad från Hemtex häromdagen och jag vet att jag tänkte att det var himla fina grejer. Förstår att du impulsköpte, du ska vara nöjd!

Kram Anna

Alexandra sa...

Känner igen mig med impulsköp.Usch,jobbigt när man går och grubblar efteråt.Men lyktan var verkligen fin.Har också köpstop så NU måste jag hålla mig borta ifrån Hemtex så jag inte går och köper lyktan,hi,hi.

Fröken Fräken sa...

Ibland tror jag faktiskt att vissa saker smyger sig ner i påsar alldeles av sig själv! Själv stod jag och fingrade på en fiiiiin kruka idag, men som av ett under kunde jag låta bli att köpa den...

Tessan sa...

Hej
Vilken jättefin blogg du har!
Jag är precis likadan som du, jag kan liksom inte hejda mig själv ibland. Och ibland ångrar jag mig efteråt, men oftast är jag jättenöjd :)

Mvh
Tessan

HOME SWEET HOME sa...

Hallå ! Har också inhandlat den här lyktan ( faktiskt både i vitt och svart !!) I den vita har jag faktiskt ställt en liten liten bordslampa och stängt luckan . Så nu lyser lyktan som en vanlig lampa. Den ger ett otroligt vackert sken , är helnöjd. Det är inte så dumt att impulshandla ibland.
Wow vilken snygg hallmatta du hittade. Perfekt. Kram Bitte

Lina-La funkis villa sa...

Hej!

Vilken underbar blogg! Fina bilder och man får massa inspiration.
Hit kommer jag igen!

ha en härlig fredag!

//

Lina

Inredningsnovisen sa...

Hej!

Jag känner igen mig i känslan du beskriver. Det är lätt att göra impulsköp, men jag gillar lyktan du har köpt!

MVH

Malin

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmm känner allt igen mig men det brukar bli bra i slutänden iaf./ Kramkram Anne

Stämningsfullt sa...

jo du det där med impulsköp känner ma ju igen...... Fast jag har faktiskt varit rätt duktig på sista tiden när jag tänker efter.
Dina köp var iaf jättefina!
Kram.