söndag 21 februari 2010

Soliga Söndag!

Nu är helgens kalasfirande över, fredagen och lördagen bara försvann!

Idag har jag städat hela huset och sitter nu och njuter framför brasan, så skönt med en lugn dag. Funderar starkt på om jag inte ska ta en liten promenad i det soliga vädret....eller inte :-)

Igår klickade jag hem något som jag trånat efter i många år, något som kostar lite mer, men är en klassiker och som (förhoppningsvis)håller för evigt! Jag visar er sedan när den är i hamn!

Köpte rosor som inte ville vara med riktigt, hängde efter en dag, så dom klipptes ner och placerades i en låg liten vas. Älskar den ljusrosa färgen, kanske skulle ta och blanda mina svartvita Day-kuddar med några i ljusrosa linne. Vet ni vart man finner fina i ljusrosa linne, har HIMLA några?!

Kram Sofie

12 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Haha jag tänkte precis som du att Himla borde ha fina :)
Vad spännande med ditt nya köp! Vad kan det vara????
Den där brickan du visar är jättefin! ´Vart kommer den ifrån?
Kram!

Annaleenas hem.. sa...

Känner igen den där känslan efter barnkalas...:)

Tack för en jätte trevlig blogg!
Mvh, Annaleena
från annaleenas hem

Soform sa...

Nu blir jag nyfiken på ditt nya inköp! ;) Jag är helt säker på att Himla har ljusrosa linnekuddar. Kolla även Mio som har prisvärda linnekuddar i massor av färger. Kram Sofie

MITT VITA HUS sa...

Jag har köpt jättefina ljusrosa på hemtex för några år sedan de blandar jag med mina elefant kuddar i vardagsrummet, helt enkelt såå fint:) Och det kommer bli väldigt fint med dina Day kuddar ju:)Inget du har är ju direkt fult hemma ha ha;)
Kul med en ny sak då och en klassiker av liite högra kaliber spännande spännande ju *inget nyfiken*
Ha en underbar vecka, stor kram Mia

Louise sa...

Vilken underbar bricka. Tack för kommentaren hos mig, min header är faktiskt roser i...men det ser ut som pioner :9

Ha en bra dag.

Kram louise

Therése sa...

Vilka vackra bilder! Faktum är att jag hittade inte mindre än TRE vackra silverfat/brickor när vi packade inför vår flytt för ett par veckor sedan så jag kommer att fixa till ett liknande arrangemang hemma hos oss. :-)

Inredningsgalen sa...

Hmmm, vad kan det vara? En Vipp kanske??????????

Home of Nina sa...

Nu blev jag med Nicke Nyfiken! Himla har en jättefin rosa kudde med tunn spets runt. Har den på min blogg på inlägg inspirerad av mio, om du vill titta på den. Den är faktiskt ljuvlig! Nu får jag väl vänta med spänning på vad det är du köpt. Kram Nina

Vitt och Blått sa...

Vilka härligt fräscha bilder!! Fint med arrangemanget på brickan! Himla har säkert några i ljusrosa, skulle vara jättefint! Blir nyfiken på vad det är du har klickat hem?!! En lampa möjligtvis? :)

Ha en bra vecka!
Kram Ewa

Anna sa...

Kolla annars HM HOme....de hade lite ljusrosa...iaf i sänglinne. :)

Nadine von herz-allerliebst.de sa...

Dear Sofie,
wonderful photos! I love the tray and the beautiful roses.

Have a nice evening, Nadine
herz-allerliebst.de

Anna sa...

Hej!
Vilken fint hem du har! Ska bli spännande att se vad du har klickat hem :)
Kram /A