fredag 26 februari 2010

Artemide Tolomeo


Hej härliga fredag!

Paketet har anlänt!
Hur underbart är det inte när det ringer på dörren och fraktgubben står
där med ett paket att leverera till mig*hi hi*

Ja ni ser ju vad det var som låg i paketet, golvlampan Tolomeo från Artemide. En riktig klassiker som jag hoppas kommer hänga med länge, länge.
Jag fullkomligen slet upp paketet, som ett litet barn på julafton ungefär :-) Lampan är mycket finare än vad jag kunnat ana och jag är så nöjd med mitt köp!

Nej, nu ska vi åka till bageriet och köpa lite fikabröd, är faktiskt sugen på semlor, då jag inte ätit någon ännu :-) Det är trots allt FREDAG!


Önskar en trevlig helg!

Kram Sofie

22 kommentarer:

Lena Albertsson sa...

Ojojoj, vilken lovely lampa! Tycke ju iofs att de du hade innan också var underbara.. :) Ha en trevlig helg! Kram Lena

Annaleenas hem.. sa...

Jätte fin!
Jag gläds med dig!!
Hihi!
Ha en härlig freda!
kraaam, annaleena:)

MITT VITA HUS sa...

Mjo jag vill meeeeeeeeeeee ha *stampar i golvet som ett litet frustrerat barn;)* Så fin den kommer vara/är hos dig...Ha en underbar fredags kväll i skenet från den då:) Stor kram Mia

Inredningsgalen sa...

ha du tänkte till det! Har varit inne på denna jag med, men kände nog att vi behövde något mer "rejält" för att fylla upp det annars så tomma vardagsrummet. Tror att din lampa kommer göra sig fin hos oss!!!

Trevlig helg

KRAM

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Nice! Vilket jätte bra köp. Såg att du frågade i en annan blogg om man kan köpa sturehof krukor någonstans i Värmland. Går det bra att åka till Örebro så vet jag att Stilmagasinet på Oskarsvägen säljer Sturehof.

Trevlig helg!
Kram Marie

seasons of my house sa...

Hi Sofie,
Thanks for the tip for "Anna Malins" lamp. I went looking straight away, but it says "Slutsåld" and I think that means SOLD :o( I will have to look further.
Your lamp is a beauty too bye the way, I can imagine that your happy with it. I'll be back.
Love, Karin

Helenas loggbok sa...

Hej!
Köpte 2 st Artemide Tolomeo för några veckor sedan. En får vara läslampa i TV-rummet och en i vardagsrummet. Jag ÄLSKAR dem! Visst är det smidigt när det bara blir levererat vid dörren!
Ha en skön helg!
Kramar
Helena i Luxemburg

Helt Enkelt sa...

Hej Sofie!!

Bara ääääälskar dessa lampor, är tyvärr ingen lycklig ägare av någon än....

Vår soffa m. fåtöljer kommer från FOGIA. Superkvalité och det bästa av allt är att man kan köpa separata klädslar. (Jag vill så gärna ha vitt också....:))))

Trevlig helg!

Kram
Anna-Malin

Maria sa...

Jättefin lampa! Tack för kommentaren i min blogg! Sturehof krukan jag har köptes på Room i Stockholm när den butiken fanns, men jag vet att Smultrongården strax utanför Örebro i höstas hade ett stort utbud av krukorna och bor du i närheten är butiken väl värd ett besök!
Trevlig helg!
Kram
Maria

Stämningsfullt sa...

ÅÅå jag förstår din glädje! Den är hur snygg som helst!
Och jag älskar kuddarna man kan skymta också...
Kram!

Grodmamman sa...

Ur snygg lampa du köpt! Gillade även klänningen i tidigare inlägg.
Fick nästan lite dåligt samvete när jag läste att du inte ätit några semlor än!:) Här har det blivit ovanligt många redan, men så har jag också en make som började prata om semlor redan på juldagen!:)
Kram

HOME SWEET HOME sa...

Hej Sofie ! Vilken jättesnygg lampa.
Var själv och köpte mig en läslampa igår på Ikea det blev en silverfärgad Lersta. Inte lika snygg som din .
Måste bläddra vidare du har så fint.
Ha en skön helg /Bitte

Johanna sa...

Hej! Nä, det är inte något bröd som man bara hafsar ihop på en timme. Men har man väl gjort grunden så är ju allt klart till 10 omgångar bröd hädanefter, och då är det ju smidigt.
Såg klänningen i inlägget nedan och kan inte annat än att hålla med. Så ljuvlig, och heelt fantastisk!! Blev också väldigt intresserad var man kan få tag i den.

Ha en riktigt fin lördag!

Gugi sa...

Fiona tackar för kommentaren ( hon är en mycket glad cavalier king charles spaniel). Fin blogg du har! Lampan är kanonfin. Förstår din lycka när paketet står för dörren! Ha det bra!

Kram

Søstrene Andersen sa...

Naaaaaajjjss lææmp!!!
Den var virkelig smukk ♥

God natt frøken,
kos og klem L:)

Fröken Fräken sa...

Helt enkelt urstilig! Här har jag precis kommit hem med en ny lampa också, men som kräver vissa elektriska omkopplingar så jag kan inte få upp den nuuuu. Jag försmäktar!!

Vitt och Blått sa...

Va fiiin den var! Hihi, tänk att jag kunde gissa så rätt att det var en lampa i paketet! Själv har jag bara tankar på badrummet just nu och det är väldigt många beslut som ska tas! Ha en skön söndag - kram E

Nina sa...

Finfin lampa , den kommer att leva med länge! Kram Nina

Stjärnor & Champagne sa...

Håller med, håller med. Älskar att få paketen på posten. Lampan ursnygg...H adet gott/ Kram Anne

milla-andante sa...

Hoppas du haft en fin helg ihop med lampan!!:) Den är bara så snygg!! Liksom din silverbricka.... vill ha!!!
Kram

Saga sa...

Jättefint! Undrar vilken variant av tolomeo golvlampa det är? Ser ut att kunna vara lettura?

Anonym sa...

Vilken storlek har du på lampan?
Finns ju så många att välja på.
Har suktat efter denna länge ... nu är det dags.