lördag 9 januari 2010

Vattenkoppor rond 2

Japp, det önskar nog min dotter just nu! Idag är hon inte så vacker, varje millimeter på hennes kropp är täckt av elaka och ettrigt kliande vattenkoppor *stackare* Lillebror har bara spår av sina kvar och är redo för skolans start på måndag, storasyster får stanna hemma minst en vecka, då hennes precis blommat upp och i en bra mycket större omfattning än lillebrors! Vi som trodde att hon redan haft vattenkoppor när hon var liten, fick inse att det nog var några andra prickar då...

Här hemma blir det inte mycket gjort, det är -22 ute och KALLT! Vi håller värmen med att elda i kaminen och mysa under varma filtar. Visst är det vackert ute just nu men jag längtar efter våååååår nu!

Bilder från www.car-moebel.de

Som tidsfördriv planerar jag renoveringen av barnens rum, som jag vill ta tag i inom en snar framtid *läs i vår* :-) och funderar över golv och tapeter dit.
Kikar runt på alla fina bloggar efter inspiration och det finns en uppsjö med fina barnrum!
Återkommer säkerligen med mer inspiration och vad jag bestämt mig för, men tar gärna emot tips på fina golv och tapeter!
Funderar på vitlutade+vitsåpade furugolv i barnens rum, någon som har erfarenhet av det?!

Här ska det mysas med chips+morötter *nyttigt, nyttigt*och dip i kväll och jag hoppas att tösen min kan få i sig lite mat, då blåsorna nu även poppat upp i munnen :-(

Önskar er en härlig lördag!

Kram Sofie

9 kommentarer:

Åsa sa...

Hej!

Stackar liten, inte roligt att vara sjuk!
I våra barns rum har vi lagt in trägolv som vi behandlade med vitpigmenteratlack som var matt i nyansen och det blev väldigt bra!

ha en bra dag!

åsa i Jönköping

Hem och Lycka sa...

Stackars liten, inte kul att vara sjuk! Finfina inspirationsbilder!

kram

Barbamamatill4 sa...

Mina hade vattkoppor i somras. När det var som varmast ute. Inge kul de heller. Den stora klarade sitt rätt bra men den lilla fick som din... låter det som.
Alvedon, många svala (nästan kalla) duschar varje dag, aloe vera gelé på kroppen efter varje dusch och sen glass i stora lass!
Lovar! Har 4 barn och det har funkat på ALLA!
Hoppas dom kryar på sig snart!
Tur att man har braskamin och mkt ved hemma =)
Kram i kylan....

Domus Dulcis Domus sa...

Verkar vara en tid för vattkoppor just nu, jobbar själv på förskola och där har många av barnen haft vattkoppor runt jul. Hoppas hon snart mår bättre. Kram

Grodmamman sa...

Jobbigt med vattkoppor. Här var det också värst för dottern och då var hon ändå bara 1,5 år och sonen var 4,5 år. Trodde aldrig att hon skulle se normal ut igen när det var som värst!:)
Kram

Anonym sa...

Nämen, krama mandis fr. Moster <3
Hoppas de inte kliar allför jäkelusiskt ;0)
Kram SysterYster

Anonym sa...

Nämen, krama mandis fr. Moster <3
Hoppas de inte kliar allför jäkelusiskt ;0)
Kram SysterYster

Anonym sa...

Kylbalsam är skönt mot klådan!

Therése sa...

Vilken härlig bild på er katt! Mina små ullmonster sticker inte ens ut nosen om jag inte tvingar dem och då står de med tassarna utspärrade så mycket som möjligt (försöker står på klorna) för att slippa nudda snön... inte bara jag som längtar till våren! :-)

Hoppas dottern kryar på sig snart!