måndag 23 november 2009

Solen skiner!

Ett gott försök att få till lite julmys försökte jag med igår. Ljusslinga och hyacinter inhandlades och vips känns köket lite mysigare. Fast det krävs mycket tills den rätta julstämningen infunnit sig, en liten färgklick kanske och lite snö utanför vore absolut inga fel!

Solen skiner, kan ni tänka er, så idag putsas det fönster här och nu tänker jag tjuvstarta med alla stjärnor och stakar, så det så! Prisa nya 3-glasfönster, kanske inte ska överdriva med att säga att dom är underbara att putsa, men näst intill ;-)


Kram Sofie

14 kommentarer:

DESIGN by B sa...

Du tar så otroligt vackra bilder Sofie!

Föressten.. jag har nu bestämt mig att byta blogg trots allt. Det gör mig så ont. Jag hoppas att du fortsätter läsa hos mig.

Krams!

Ika sa...

Är överlycklig över att man slipper putsa mellan rutorna bara utsidan och insidan, men jag hopps hitta en bra fönsterputsarfirma till nästa jul.

S o F sa...

Det blev ju verkligen supermysigt! Jättefint hos dig och bra bilder. Tack!

Ha det gott!

Hem och Lycka sa...

Vansinnigt snyggt, vilken feeling!

kram

Stjärnor & Champagne sa...

Ja här är det ingen aha upplevelse att putsa fönster direkt hihi. Dom är från 1924 och många nånga rutor. Ser jättefint ut...

Kram Anne

Anonym sa...

Beautiful blog, great photos! I would like ask you where you bougth this wonderful tray with black triangles! :)

My mail : selenemoon@op.pl
Selene from Poland

Fröken Fräken sa...

Julinspirationen eller inte, så ser det ändå völdigt mysigt ut hos dig! Här har jag massor med julpysselideer, men var är tiden?? Man behöver vara ledig före julen, när julen är och efter julen ju! ;-)

Jenny sa...

Hej Sofie,
Vad mysigt det blev och vilka vackra foton från ditt fina kök!

Ha en bra dag,
Kram Jenny

Soform sa...

Hej!
Vilken fin och mydig blogg du har! Hittade hit för första gången idag och det lär bli många återkommande besök! /Sofie

Grodmamman sa...

Mysigt det ser ut med ljusslingan.
Här har jag gamla fönster med fyra sidor, så jag tar nog bara köksfönstren till jul!:)
Kram

Domus Dulcis Domus sa...

Så mysigt det blev, jättefint! Kram

milla-andante sa...

Så avis jag blir på dina fönster! Våra ska bytas till våren, om jag säger så... Struntade helt sonika att putsa dem i år =O
Tavlorna i trappan blev kanonfint!! Extra fint med lyktan där också!! Tack för inspiration!
Kram

Matilda / Classic Living sa...

Grattis Sofie! Du vann veckans tävling hos oss. Mer info finner du på bloggen.
Må så gott!

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog