måndag 23 november 2009

JUL-inspirationen flödar...


NOT! Herregud vilket trist väder, kan det bli mer grått och dystert?! Tänkte putsa lite fönster idag, men här vräker regnet ner, så jag får nog omprioritera. Kanske julstäda tvättstugan som ser ut som jag vet inte vad?!
Nu ska jag inte bara vara anti, fördelen med det gråa skitvädret är att man tillåts sitta inne och kura, tända en brasa och lite ljuslyktor och det är inte att förakta det heller! Helt enkelt OK.

Har äntligen påbörjat min tavelvägg i trappen upp till "loftet" som jag tänkt ha gjort i evigheter, men inte kommit mig för. Ni vet, det ska bestämmas bilder, fixa så dom blir svartvita och sen skickas efter, köpas ramar och spikas*phu*. Inte undra på att det tar tid*ha ha*! Men nu är det som sagt påbörjat, vi får se om jag någonsin blir klar bara :-)


Några gardiner har jag inte hittat ännu, tips mottages ALLTID :-)


Kram Sofie

Carina: Soffbordet har jag köpt på MIO, hette Rosie men jag tror det har utgått. ILVA har ett liknande som heter Romance, finns på deras hemsida. Lycka till!

9 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Härliga bilder, ser verkligen mysigt ut!
Blir konstigt nog ganska så kreativ när jag väl vant mig vid mörkret. Sen har jag tjuvstartat advent, hängde upp två stora vita pappersstjärnor förra veckan. Var tuvngen, behövde verligen ljus!!!!!

DESIGN by B / Lantligt förälskad sa...

Hej!

Ville bara välkomna dig till min nya designblogg DESIGN by B. Hoppas du tittar in hos mig & lämna gärna en liten kommentar.

Kram Benita

Engelska Villan sa...

Vad snyggt med din fotvägg. Jag har också haft såna planer i några år *fniss* :)
ädret ger ju verkligen inga vidare julkänslor, man får mysa ordentligt inne istället. Men tänk om det vore snö... Suck.
Ha en fin vecka i alla fall!
Kramar Anna

Engelska Villan sa...

Jag menar förstås fotovägg... Och Vädret inte ädret :)

Anonym sa...

Om du gillar Tine K Home glöm inte kika in hos Purple Area, hon och jag lottar ut en lykta från Tine K Home och tävlingen varar till den 26/11.
Sanne/Kung Karusell

Evelinas hus sa...

Hej,
Vad fint du har det, mysig fåtölj.
Jag tycker det var snyggt utan gardiner! Ser fräscht ut, funderar själv på att bli gardinlös :-)
//Caroline

Jenny sa...

Hej Sofie!
Vad snyggt det blev med fotoväggen!!

Fina bilder från ditt vackra hem:)

Kram Jenny

DESIGN by B / Lantligt förälskad sa...

Hej!

Det är aldrig lätt med juldekorationer. Jag har plockat undan mitt igen för det kändes för tidigt :-) Usch! Jag är en velig person.

Kram

Hem och Lycka sa...

Vansinnigt snyggt vardagsrum! Jag blir inte alls sotis på din fåtölj ;-)

kram