lördag 7 november 2009

Ekollonglas

Tror ni att jag lyckas få ett miniekträd till jul?!
Om inte är den pyttelilla vasen väldigt vacker i sig och det finns nog en och annan liten blomma som gör sig fint i den med.
Men nu satsar jag på ett ekträd till jul, fast jag tror nog att jag skulle börjat lite tidigare!*fniss* Själva ekollonen har legat i blöt sen början på september och nu har ett av dom äntligen öppnat sig och visat en liten grodd!
Ni som testat, är det svårt att få den att ta sig?

Spännande spännande det här, fortsättning följer *ha ha*


Kram Sofie

17 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Spännande! Följer fortsättningen! :) Ha en skön söndag - kram E

Hwita Villan sa...

Oj! Värsta avancerat! Har ingen aning... Men snygg vas iallafall!

Kram M

Fröken Fräken sa...

Du läser mina tankar! På min tripp söderöver plockade jag ekollon (finns ju inga här) för jag vill också ha mig en planta. Men hur göra nu? Har du lagt hela ekollonet i blöt innan det började att gro, eller har det stått sådär i vasen? Jag har hört att man ska kunna plantera direkt i jord? Vilken ände är det som ska ner i vattnet? Det här ber jag att få uppföljning på! ;-)

Vit och pastell sa...

Hej! Vad roligt med ekollonglas! Hoppas den tar sig. Ekar är ju så fina...

Kram Maria

Anonym sa...

Hej vännen!!

Detta har du hållt hemligt. Fin sida du har!!!

Kramar Maria (en annan huggorm:))

milla-andante sa...

Nämen så spännande!! Detta har jag aldrig testat eller hört någon annan som har heller... ska bli kul att följa!
Njuter av bilden på din svarta byrå! Står i valet om jag ska måla ett nytt fynd vit eller svart här hemma! Nu blir det nog svart!!
Kram

Inredningsgalen sa...

Gud van söt bild!
Gillar även inlägget under, du o jag har samma tycke o smak - underbar den svarta byrån! Svart möbler är så snyggt!!!!!
KRAM

lugnet sa...

Vilka underbara tavlor du visade i tidigare inlägg!! Såå härlig katt!!
Kram//ulrica

Inredningsgalen sa...

Ja min vove är finsmakare!!!!
Kul att du gillade min buddha, letade som en galning på alla hemsidor. Sprang sedan på den här i stan, endast 139.- ett klipp!!
Hör av dig om du vill ha en så kan jag se om de har fler kvar om du inte har vägarna förbi Ystad;)

Ika sa...

Jag brukar hitta ekollon som grott lite här o var på min tomt. Brukar dock slänga dem. Lycka till!!

Annelie sa...

Vilken härlig blogg, hit kommer jag garanterat tillbaka!

Anonym sa...

Det kan vara lite klurigt att få dom att gro, ibland fuskar jag och tar ett som redan börjat gro lite :-)

Julia sa...

När jag hade min första årskurs etta med små 6 och sjuåringar så plockade vi ekollon på hösten. Vi lindade in de i blöt bomull en vecka sedan planterade vi. Och lagom till julavslutningen fick barnen ta hem varsitt litet ekträd :)

Lycka till!

Kram/Julia

Blogg by Maliin Stoor sa...

Coot!
Hoppas du lyckas!

Spännade



Maliin

Anonym sa...

Hej,

Vart har du köpt ditt vardagsrums bord?? Vad heter serien??

Hoppas du kan och vill hjälpa mig med detta, har letat länge efter ett likadant.

Ha det bra!!

mvh/Carina

erica mamma och fru sa...

hej hej alla! Åh jag ÄLSKAR Julen=) Har börjat göra det mer och mer nu på slutet allteftersom barnen blir äldre...

Jag har suttit och gått igenom fjolårets bilder från allt julstök och pyssel och jag blir SÅ inspirerad!

Igår var jag och storhandlade inför jul, alltså ljus, växter, servetter, presentpapper osv osv. Sedan på kvällen slog jag in massa paket. UNDERBART!
Jag har börjat blogga massa om julen. Lägger ut massa inspirationsinlägg/bilder varje dag bla från förra julen men även allt nytt! Missa inte det!

Ikväll ska jag och sonen baka saffransbiscotti=)

Kram från mig!
http://erica.myshowroom.se/

Anonym sa...

mycket intiresno, tack