fredag 30 oktober 2009

Nya tag!

Nu känner jag att det börjar vända, kan kanske ha med att göra att det nu också är färdigmålat runt alla fönster, ÄNTLIGEN! Energin har kommit tillbaka och lusten att pyssla här hemma med, så skönt! Tack för er omtanke och härliga kommentarer, ni är för goa :-)

Var på en liten shoppingtripp med barnen igår, vi gjorde IKEA och diverse andra småbutiker och givetvis leksaksaffären :-) Från IKEA kom jag nästintill tomhänt, i kassen på väg ut låg det lite glödlampor, ljus (givetvis), en orkide och en svart RIBBA tavelram.

Sedan var vi till Blomsteraffären och köpte två Myrtenträd, så fina, men ack så ömtåliga. Någon som kan ge mig ett litet tips på hur jag kan hålla dom vid liv till helst efter JUL?!
Har nu litet kärt bekymmer att hitta snygga gardiner till alla fönster. Funderar och klurar och det kommer nog vara gardinlöst här hemma ett tag framöver, tills jag hittat den ultimata lösningen. Ingen impulsshopping här inte ;-)


Önskar en trevlig helg!

Kram Sofie

13 kommentarer:

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Vattna varje dag är mitt hetaste tips samt ha dom ljust:) Fina är dom men ack så ömtåliga myrtenstine är mycket tåligare, dom bor här hos mig:)

Ha en fin helg!
Kram Mia

Jenny sa...

Hej Sofie!
Kul att höra från dig igen och vad bra att du fått energin tillbaka!

Har inga bra tips angående myrten tyvärr!

Ha en bra Allahelgonahelg:)

Kram Jenny

Lavendeldoft och vitt sa...

Hej Sofie!
Jag har faktiskt lyckats få mina myrtenträd att överleva i tre år nu (eller är det två???). Jag vattnar dem inte varje dag utan typ två gånger i veckan, om det inte är hemskt varmt. Mina står i ett västerfönster och där verkar det vara lagom ljust och dessuom är de långt ifrån närmaste element. De avskyr element! På somrarna har de fått stå ute på altanen och då är de som allra finast. Glöm inte gödsla dem någon gång ibland heller.

Hoppas du lyckas! OM, de tappar en massa blad så ge inte upp, de kommer igen. (Såvida de inte ser döa ut...)

Trevlig helg från Linda

vitavillan sa...

Vad skönt att få energin åter.
Myrten är svåra. Jag brukar bara lyckas ett kort tag.
Nu har jag rosmarin i köksfönstret. De går att stamma upp och klippa de också.

Casa Loda sa...

Skönt att höra att energin är tillbaka! Har ingen erfarenhet av myrten, så jag kan tyvärr inte ge dig några råd.
Ha en bra helg!
Kram Annika

kardemumma sa...

Jag älskar myrten men har ingen vidare tur med dom ,tyvärr!
Kramar C

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Så fina myrtenträd! Jag har aldrig haft någon just på grund av att de verkar vara så svårskötta men de är så fina.

Kram Åsa

milla-andante sa...

Så gott att energin är tillbaka!!!
Inga gröna tips att ge dig tyvärr, men jag vill gärna säga att de där blå Ittala och Marimekko... är SÅ snygga där i fönstret till det vita!!!!!
Kram

Anonym sa...

hej! jag hittade en sida med din typ av inredning, en webshop! www.fjarestadtyger.se

Anonym sa...

hej! jag hittade en sida med din typ av inredning, en webshop! www.fjarestadtyger.se

Lantligt förälskad sa...

Hej!

En fråga, hur kan man komma nästan tomhänt från Ikea? ;)
Hoppas allt är bra med dig och att ditt lilla träd överlever tills julen nu.

Länkar din blogg från min, för din är så söt.

Kram L-F

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Energi behöver vi nog lite extra till manns:)
Jag dricker mucket havtornsjucie nu, och känner mig faktiskt piggare! Inbillning kanske, men det spelar väl ingen roll så länge det funkar...hihi..

Susanne

Angel.Pearls sa...

Fin blogg du har här! Roligt att du är med i min GiveAway! Ha en fin dag//Eva