tisdag 29 september 2009

Höststäd



Då var hösten här på allvar och det är dags att höststäda i trädgården. Jag har redan planterat lite höstblommor i krukor som står vid entrén, där ytterdörren förmodligen kommer att bytas imorgon med, till en ny vit fin *äntligen*
Så imorgon tänkte jag dra igång operation höststäd. Tjuvstartade lite förra helgen, då jag grävde en ny rabatt och planterade ned olika sorters tulpaner och andra vårlökar i purpur, svart och vitt. Hoppas att det blir så som jag tänkt mig i min rabatt till våren sen :-)

Nu behövs det lite mer pynt och mysbelysning ute med, blir så kalt och tomt efter att man städat upp och jag har hittat dessa fina marschallhållare på Länna Möbler
Blir nog att jag slår till på dessa, skulle passa finfint vid vår entré :-)



Kram Sofie


4 kommentarer:

milla-andante sa...

Har också lite att göra på utsidan... har sett på många bloggar hur fint det görs runt knutarna. Vi får se det som att vi har vårt roliga kvar!
Kram

Vitt och Blått sa...

Vilka fina! Mysigt med marschaller! Jag köpte en ny zinklykta för stort blockljus till bron och så har jag gjort en ny plantering! Ha en bra kväll - kram E

Jenny sa...

Hej Sofie!

Här är det oxå höststädning på gång i trädgården till helgen:)

Vilka snygga marschallhållare!

Påminner mig om att jag får ta o leta fram våra, det är så mysigt med marschaller nu när mörkret kommer.

Ha en bra kväll!

Kram Jenny

Annah of Sweden sa...

Mysig inspiration du har här! Tack!
Här kommer ett tips på jättemysig eldkorg som dessutom är praktisk;

http://shop.annahofsweden.se/se/art/eldkorg-jarn.php

Ha en bra dag! /Anna