fredag 25 september 2009

Ingen utställningsmöbel!


Hej alla ni sköna!

Måste rätta mig lite angående gårdagens inlägg, kände att det barkade lite där, att jag köpt en utställningsmöbel *ha ha*

Klart barnen får sitta där om dom är nyduschade och rena ;-) Nejdå skämt och sido, möbler är till för att användas! Är man så vågad *läs dum* att man köper en vit möbel får man liksom gilla läget lite när det är barn och husdjur inblandade.
Men jag tänkte skona den så länge det går liksom.... :-)
Fast jag måste säga att textilsprayen som hade en liten doft av aceton, avskräckte de små missarna och dom har nu ett dygn senare inte närmat sig fåtöljen(vad jag vet). Vi får se om det håller i sig nu när doften börjar försvinna, håller tummarna!

Idag fick jag hem små prover på snygga parkettgolv, den ena vitbetsad ek och den andra av vitoljad ek, så snygga. Båda tilltalar mig och dom båda är starka kandidater vid framtida golvläggning :-)


Önskar en trevlig fredagskväll!

Kram Sofie

11 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej Sofie!
Ah, vad ljuvlig den är! :) Där vill man faktiskt inte att NÅN ska äta chokladbollar och dricka saft... :)
Hoppas du får en skön helg.
Kramar Anna

Åsa sa...

Åh dina nya kavaljer är så fin =) !! Ett tips om du vill att katterna går till en annan plats och kloar ( typ klösbrädan ) så finns det nåt som heter felliway på djuraffären, man sprejar på och kissarna älskar att gå dit då !!!
Ha en toppen helg, ska jag som strax ska krypa ner och titta på mn son som sover gott i min säng ;-) Kram Åsa

Marie-Anne sa...

WOW! så snygg, jag är verkligen avundsjuk! Och lite fläckar vad gör det... livet är livet och hellre en fläckig Howard än ingen alls... Det kommer ju att bli historia, den här fläcken bla bla bla. Ha ha ha.
Njut så länge den är vit, så länge barnen fortfarande bor hemma och så länge katterna ger sig på något annat :) Kramar från Österlen

Barbamamatill4 sa...

Rätt inställning men jag skulle ändå inte våga;)
Har ena riktiga grisungar hi hii...

...å lilla Vicke vire sa...

Vad underbar den är, din Howard! Det finns ju nåt sånt där spray man kan köpa i djuraffären med en lukt som katterna inte tycker om, kommer inte på vad det heter bara. Men så länge katterna inte klöser är det ju ok, man får rolla bort lite hår ibland bara!
Önskar dig många mysiga stunder i din fåtölj!

House of Philia sa...

Åh, vad det är fint med "Howisen" där i hörnan!!! Det kommer bli jättefint när ni i framtiden fixar golven! Vi har vitvax på våra här hemma och det gjorde en enorm skillnad vill jag lova!

Kram P

The Secret Garden sa...

Halloj! Läste om din Howard och den är så fräsch i vitt! Jag lät klä min i ett tyg som jag blev så löjligt förälskad i!!! :) Färgen passar mina labradorer...men ska de ligga i den så får det bli en filt under hihi. Kolla gärna in den!

alexandra sa...

hej. jag ville bara säga att du har en mycket fin blogg.

Anna sa...

Super snygg!! Lyckost.
Snygg färg också :o)

Kram Anna

Anonym sa...

Men jag kan erkänna att den va riktigt nice att sitta i. En bra bok, en kopp te och lite mysbelysning kan ja tänka mig att sofie kommer sitta där OFTA!! Kram Kram svägerska

JO sa...

Vilket golv blev det?
Det vänstra får min röst :)