onsdag 23 september 2009

Fönster och målning

Friskförklarad och tillbaks på jobbet igen, gud vad skönt att man är som vanligt igen :-) Tack ni rara för alla krya på dig hälsningar!

Nu har vi dragit igång på allvar med att sätta smygar och foder invändigt runt våra nya fönster. Allt som allt är det 13 fönster och 3 dörrar som det ska sågas, slipas och målas lister, smygar och fönsterbrädor(ja inte dörrarna då) till, så då vet ni vad jag har att göra framöver mellan jobb och hämtning av barn från skola och diverse aktiviteter! *phu*
På bilden har det första fönstret nästan blivit klart, väntar på foder runt om och sedan väntar målning.

Ska villigt erkänna att det inte alls var roligt att putsa nya fönster heller, så jag hoppas att HAN har glömt vad jag i ett svagt ögonblick lovade när vi bestämde oss för att byta alla fönster...
Det finns väl duktiga fönsterputsare som gör det där tiotusen ggr bättre än mig, eller?!

Det efterlängtade sms:et kom idag med, Howard har anlänt till butiken, bara att hämta upp! Attans att sambon åkt iväg med bilen med drag på, annars hade jag haft min kära Howard hemma redan, men imorgon så. Den som väntar på något gott...


Kram Sofie

8 kommentarer:

Fredrika sa...

Hesan, vilken skön känsla du har på din blogg! Underbara köksbilder nedan!! Ska titta in imorgon och se om jag får se Howard!!! Drömmer också om en - men barnen får bli lite större först! /Fredrika

Jenny sa...

Hej Sofie!
Vad skönt att du är frisk igen:)

Vilket snyggt elementskydd ni har i vardagsrummet förresten. Vill oxå ha något likande hemma hos oss.

Härligt att ni får er Howardfåtölj idag, kommer bli superfint!

Ha en jättebra dag,

Kramis Jenny

Ika sa...

Visst är det frustrerande att man inte kan få hem sina leveranser på en gång. Man har ju väntat länge som det är! ;-)

Matilda sa...

Första gången jag är här, jättefin blogg!! Inspirerande och vacker.

Elin sa...

Åhhhhhhhhh! *dreggel dreggel*

Avis, jag?! Nä, inte alls ;-)

kraam e

Anonym sa...

Förstår att du väntar på howwardsoffan, här själv länge velat ha en! Det ska vara den mjuka varianten. Hoppas du visar bild igen hur det blir när det är klart! =)
Sabrina

Anonym sa...

Hej! Snyggt elementskydd..har du gjort det själv eller köpt det någonstans??

Mvh Caroline Johansson

SOFIE sa...

Hej Caroline :-)

Det var sambon som var och shoppade, men jag tror att elementskyddet är från Lundbergs.

Kram Sofie