tisdag 25 augusti 2009

Sköna hem


Nu när hösten närmar sig med stormsteg, börjar inspirationen komma tillbaka och jag vill fixa lite här och var :-) Internet är fantastiskt, där man får ta del av många sköna hem. Hemmet ovan är en stor favvo och ger mig en massa inspiration!
Härnäst ska vi klä våra fönster invändigt, sätta in en ny ytterdörr när den behagar att komma och ja, sen får vi se, jag brukar inte vara fattig med idéer på nya projekt, enligt många *ha ha* Här finns så det räcker till :-)

Fast mest av allt väntar jag på min sköna Howard, heela 6 veckors leverans, suck.... Kära bekymmer man har!

Kram Sofie

8 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Härlig stil på huset, du och jag har lika smak!
Ja lång vänte tid, har väntat exakt 6 veckor o endast en vecka kvar - om det nu blir som de sagt! Det hoppas jag, har gäster nästa helg o det ser inte kul ut i vårat vardagsrum.
Idag kom mitt hem klickade paket från L möbler. En vit vipp toaborste, svart framer Day ljusstake och lite påsar till vippen som står i köket. LYX!!!!!
Ha det gott!!!

milla-andante sa...

Underbart med internet och alla bilder man kan hitta där, inklusive alla sköna bloggar! Du bjuder på så mycket inspiration!
Jag föll direkt för AnnaO och hennes överkast! Så snyggt!
Kram

Casa Loda sa...

Hej!
Håller med dig om hemmet på bilden, jag har själv ett reportage därifrån i min inspirationspärm från någon tidning, men det är inte riktigt samma bilder som de du visar. Har hittat mycket inspiration där.

Och på tal om väntan, vi väntar också på ny soffa, nu har det gått 6 veckor, bara 2 kvar!
Ha det så bra!

Annika

Jenny sa...

Hej Sofie!
Härligt att ha en Howard att se fram emot! Hade faktiskt både soffa o fåtölj i den modellen som jag sålde på Blocket för ett tag sedan, hihi!
Hade haft dem sedan mitt förra hem med min dåvarande sambo så jag kände att de gjort sitt..men snygga o tidlösa är de:)

Vackra o inspirerande bilder!

Kramis Jenny

Inredningsgalen sa...

Idag skall min jag hämta min Howard - längtar! Är lite rädd dock att den inte skall passa så bra i vardagsrummet som jag tänk mig. Har varit utan fåtölj så länge att man vant sig!!!!

Inredningsgalen sa...

Har nästa glömt vilket jag valde var ju ett tag sen. Helt vitt tyg med svarta ben och så mässing tror jag!!
Ja som sagt är oftast bra på att se hur saker o ting skall bli, har en bra bild i huvudet, men eftersom det stått tomt så länge nu är jag rädd att första intrycket blir lite väl mycket. Men det kommer det inte att bli. Har en bra bild i huvudet hur våran vind skall bli när den är klar. Skall få ett litet arbetsrum där uppe till mina halsband. Redan nu känns det toppen bra när trappan är kom på plats ifrån sovrummet och upp! VAr o shoppade loss på ikea. Det blir ett svart bord med ben bockar och sen detaljer i zink. Lampa, tunna och tolix pall! Längtar tills det är klart!!!!!

Tänkte passa på att höra om ditt renskin du handlade för ett tag sen. Vet du var jag hittar något liknande ( minns att det var ganska så billigt!

Ha det gott

House of Philia sa...

De där bilderna känner jag igen... Jättemysigt reportage! Håll ut när det gäller din Howard... den är värd all väntan! Älskar att sitta i min hyfsat nya... Som har vitt jeanstyg, svarta ben och kromade hjul bye the way...:)

Kram kram!

michan sa...

Hej gud vad fint du har det, jag blir riktigt avundsjuk, men jag kan tänka att det tar lite tid att få till det så enhetligt och stilrent.
Kram