fredag 21 augusti 2009

Plommonpaj & andra recept sökes!


Vi har MASSOR av plommon på vårt träd nu och då menar jag verkligen MASSOR. Ni vet ju hur MASSOR av plommon gör för magen, så det går ju bara inte att äta hur mycket som helst *fniss* Då kom jag på den briljanta ;-) idéen att man faktiskt kan göra lite annat av plommonen och kanske frysa och konservera in, så att man sprider på plommonintaget litegranna :-)


Så nu skulle jag bli toppenglad om ni ville dela med er av era bästa plommonrecept, som pajer, chutney mm. Shoot!!!

Vår coola Birma Sune fick posera idag, en helmysig och speciell liten kisse, ser lite grym ut på bild men är världens snällaste innerst inne :-)


Önskar alla en trevlig helg!

Kram Sofie

11 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

http://recept.nu/1.36858/leila_lindholm/varmratter/plommon_cous_cous_med_caramelliserad_lok

http://recept.nu/1.296863/lisa_och_monica_eisenman/safta_sylta/frukt_bar/systrarna_eisenmans_plommonsylt_med_ingefara

http://recept.nu/1.153280/leila_lindholm/kaka/agg_mejeri/plommonroyale (jättesmart, går att frysa in)

http://recept.nu/1.38137/leila_lindholm/safta_sylta/frukt_bar/leilas_plommonchutney

kram

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej, Vad mysig han er er lilla Sune! Han liknar vår Bruno massor. Vi har även en Atlas även han en birmis! Visst är de ljuvliga. De brunmaskade är så ståtliga och ser nästan lite "farliga ut" men de är så snälla - mys mys! Kram Jenni

Plommon recept har jag tyvärr inte, med såg att du fått flere :)

Nettan sa...

Sune, Musseronvägens lille ligist, men ack så snygg =).
Jasså, det finns plommon att plocka hos er , gott...ses imorrn då !
Du har väl bakat din KA nu då ;)
Kram SysterYster

Jenny sa...

Hej Sofie!
Stilige Sune! Vilken katt o vilka ögon..suck! Farligt blå;)

Plommonrecept har jag tyvärr 0 av men såg att du fått några av andra bloggvänner redan:)

Vitt och Blått sa...

Hihi, samma här har också plommon! Måste sprida på intaget och ska hålla utkik här efter de tips du får på plommonrecept! :)

Trevlig helg - kram E

Jag-Helt Enkelt sa...

Hej!

Måste bara säga att du har en jätte härlig blogg! Du hamnade bland favoriterna direkt!

Kram

Fröken Fräken sa...

Tyvärr är jag ju inte så mycket för det där med att baka, så jag har inga recepttips. Förmodligen beror min bakovilja på att det inte växer några plommonträd här.Hade det gjort det hade jag sääääkert varit värsta bakmostern! ;-) Ä-hum...

...å lilla Vicke vire sa...

Om du vill, titta förbi hos mig och hjälp mig välja nytt matbord! Kram
//Victoria

corrina sa...

Har du kollat hos mig, där har jag laggt ut en plommonpaj. Kram

kjersti sa...

For en nydelig blogg du har! Kunne flyttet rett inn her jeg;)
Legger deg til på lista mi hvis det er greit?:)
Klem

Recept scones bakning cheesecakes cupcakes choklad bröd bakrecept sa...

Plommonpaj är alltid gott!
Fin blogg du har förresten, Kram!

Här har du ett recept:
Plommonpaj recept