fredag 28 augusti 2009

Härliga fredag

Bild från zandvoort

Härligt nu är det helg igen, jag jobbar hela helgen, men skulle gärna vilja vara hemma och pyssla. Fast jag unnar självklart familjen och er andra lite ledigt förstås:-)
Försöker övertala my man att vi måste ta tag i lillebrors rum, ja storasysters med för den delen, men jag försöker vara smart och bearbeta en sak i taget :-D
Nu har lillebror börjat förskoleklass så han vill ha ett storakillenrum! Ni som precis gjort ett storakillenrum får gärna hojta till och ge tips på bra förvaring mm.

Nepp nu måste jag rycka upp mig, jobbet kallar :-)

Önskar alla en trevlig helg!

Kram Sofie

8 kommentarer:

rosenskära sa...

Hej Sofie! Hoppas du har ett jobb som inte tar alltför mycket energi så att du kan njuta av helgen när du väl kommer hem!
Vår lilltjej väntar fortfarande på sitt "nya" rum (hon ska byta med oss), vi är klara över hur det ska se ut, men tid och pengar kommer i vägen, som vanligt, för de flesta av oss...;)

Du Sune hälsar till Sune, äter er Sune också kiwi, nektarin och plommon?

Lena

Anna sa...

Jag är glad att slippa jobba på helgerna, känns som att alla andra är lediga då. Men det är väl en vanesak gissar jag.

Visst é ICA Maxi helt grymt! Jag är också helt kass på blommor, köpte plast blommor (jo det är sant) sist jag var på Maxi. De var på REA he, he...

Vilket fint tjejkalas du haft! Jag som bara har grabbar blir så avis på allt rosa och sött. Jätte fina godispåsar du gjort förresten. Jag hade inte tackat nej till en sådan.

Ha en go jobbar helg!

Kram Anna

Annelie sa...

hej hej, fin blogg du har :) ha en mysig helg!
hälsningar annelie

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Mysig bild! Barnrum är det roligaste som finns att inreda tycker jag. Ska bli skoj o se hur lillebrors rum blir. Hoppas helgen är bra fast du jobbar.
Kram Marie

Nyanser av vitt sa...

Hej
Bygg upp sängen på köksskåp från IKEA så har du toppenbra förvaring under den. Nu är han kanske så stor så det inte gör något att sängen blir lite högre.Du måste sätta en regel på väggen som håller sängen längst in. Skåpen stadgar ju längst ut.
Lycka till! Ser fram mot bilderna.
kram Agneta

Stjärnor & Champagne sa...

Förvaring är det dåligt med i detta hus. En kvinnas list med övertalning. Här brukar det mesta gå hem hihi.
Hoppas att allt är bra med dig...

Kram Anne

Evas Passion sa...

Fin blogg du har!!!!Har lagt mig som foljare!Ha en bra dag!

Eva.

Nettan sa...

Hej Sis !

Nä, tror inte ALLS du är avundsjuk.
Du var ju på väg hit, nästan exakt för ett år sen.

Men det ska bli så skönt, längar som bara den.

O japp, jag tar en paraply drink eller två åt dig med ..*hehe*

Ta hand om er !
Ses när vi är hemma igen.
Kram SysterYster