måndag 17 augusti 2009

Dagens fynd


Då kör vi dagens fynd igen då ;-)

Av någon konstig anledning lyckas jag ofta finna små fynd på Maxi av alla ställen :-) Just nu säljer dom fina exemplar av 2-stänglade orkidéer för 79:- *tipsar tipsar*
Perfekt pris för en sån som mig utan gröna fingrar, som kan ta död på en blomma som bara behöver vattnas var 14:e dag!
Här blev det ett par stycken inhandlade, fast jag inte har några fönsterbrädor uppsatta än, det är nämligen höstens projekt numero 1 att fixa. Snart drar vi igång och jag lusläser internet efter fina fönsterbrädor+smygar och hur man fixar dom på finaste sätt.

Min AnnaO pläd väntar på att Howard ska flytta hem, där den kommer passa fint tror jag, så länge får den pryda soffan istället, grymt fin är den tycker jag:-)



Kram Sofie


22 kommentarer:

elina sa...

Jättefint ju.

Josefine sa...

Vilket bra tips, jag som behöver en ny orkidée till sovrummet!

Josefine- At home

Cecilia sa...

Orkidéer är så vackert!!!! =)
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram, Cecilia

Krydda Livet sa...

Ja MAXI har superpriser på sina orkideér emellanåt. Superfin!! Jag älskar den blomman och den är bra mycket roligare eftersom den håller längre än snittblommor. Orkideér trivs nog hos mig för jag har många utav dem som blommar om och om igen. Det gäller att placera dem ljust men inte i direkt solljus, vattna dem så som man vänjer dem. Jag vattnar mina 1 gång/vecka. Det funkar även var 14:e dag eller en gång i månaden. Man klipper av stänglarna som vissnat och vattnar blomman som vanligt tills dess att den skjuter nya skott :)

Du har så fint hemma Sofie! Kram Josefin

...å lilla Vicke vire sa...

Tack för tipset! Orkidéer är en så lyxig blomma på nåt sätt. Och klarar sig bättre än man tror trots undermålig vattning. Kram Victoria

EN INREDOHOLIC sa...

Man tackar för tipset!! Jättevacker! o fin färg till det svarta!! Jag älskar din tine K lampa!! UNDERBAR!

KRAM Jannice

LoWa sa...

Tyoiskt. Jag köpte 2-stänglade på IcaKvantum idag för 99:- styck och tyckte att jag fyndat... Grrrr... ;-)

Fröken Fräken sa...

Jag är en mästare på att ta död på murgrönor, spelar ingen roll vad jag gör! Kanske skulle prova att försöka ta död på orkidéer istället, som omväxling? GFInfina var de!

Helan sa...

Hej Sofie.. joo, bäst å passa på då de är så billiga.. å de var ju så fina me.. inte ofta de har med 2 stänglade för de priset.

Hoppas allt är bra annars?
Kram på dej. Helén.

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

åh så fin pläden var...ja blomman var ju såklart oxå himla fin :)

Kram Marie

Inredningsgalen sa...

Den var väldigt vacker den där pläden. Tack vare dig klickad jag in och råkade klicka hem lite saker jag med, fraktfritt är bra. Skulle ha plastpåsar till vippen i köket, blev lite mer än så!!!!!

A home far away sa...

Ja det måste jag säga att det var ett bra pris på orkideérna, t o m här är de dyrare;)

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Plommonhuset sa...

Bra fynd! Maxi är inte så tokigt!!! Kram Sofia

Signe 1 sa...

Maxi är kanon, där kan man fynda fynda, alltid skoj att strosa där:-) Kram Sofia

Jenny sa...

Hej Sofie!
Vilken fin orkidé! Jag lyckas aldrig få dem att överleva nån längre tid härhemma:)

Du har det såå fint i vardagsrummet, allt passar så fint ihop!

kramis Jenny

Jeanette Djärv sa...

orkideer är verkligen vackra blommor...Passar var som helst i hemmet! Fint blev det vid spegeln.
Kram

Therese sa...

Superbra tips, måste kolla om jag kan få tag i några :-)

HOME SWEET HOME sa...

Hej Sofie !
Hela rummet är ju grymt fint.
Härlig färg på orkide till det svarta.
Ha det bra Bitte

House of Philia sa...

Anna O:s plädar är ju underbara!!! Vad jättefin din var i svart och vitt! Nu har vi varsin och min lila ligger redan i "Howie"...

Kram P!!!

Huset vid ån sa...

Det var verkligen ett riktigt fynd...Ser jättefint ut! Önskar dig en Trevlig helg! Kram Therese

Nina sa...

Vilket fynd! Jag tror att man ska vattna 1 gång/veckan, prova det ; )

Baroomy sa...

AnnaO har nu en egen blogg!
följ oss på
http://fallforit-annao.blogspot.com/

Ha en bra dag!!