måndag 6 juli 2009

Tallrikshylla och trashfynd!


Det blev en snabbare leverans än väntat och ingen är nog gladare än jag! Är så nöjd med färgvalet, känns lite extra upphottat och kaxigt i svart! Givetvis åkte den snabbt upp på väggen, och pyntet lika snabbt på plats :-)
Dom söta tallrikarna plockade dottern med sig i smyg, när jag inte såg ska väl tilläggas, när vi var på soptippen och slängde skräp! Sen fick jag dom av henne när vi kom hem. Så hon har nu tagit steget från secondhandfynd på loppis till trashfynd på tippen *ha ha* Ja, vart ska det sluta?! Tallrikarna heter för övrigt Carina och kommer från Gustavsberg, är lite sugen på fler, få nog ta en loppissväng till helgen.

Nu har snickarna flytt fältet för ett tag och återkommer för att sätta in en ny ytterdörr när den kommer om några veckor. Känns otroligt skönt att ha sitt hus tillbaks, dock än lite rörigt. Dom närmsta dagarna ska vi röja upp lite här och sedan ta en tur till tippen.

Ska jag våga ta med dottern då tro?! *fniss*


Kram Sofie

18 kommentarer:

Nettan sa...

Haha...ja men ta med henne vettja, kanske hon inte hittar en sopsäck med pengar nästa gång ;) !
Superfina var de iallafall, bra fynd Mandis =))

Kram SyterYster( Moster )

Hem och Lycka sa...

Vilken snygging! Fina tallrikar.

kram Mia

Casa Loda sa...

Va fin tallrikshyllan är, urläcker!
Kram Annika

Stjärnor & Champagne sa...

Vad snyggt med en svart tallrikshylla. Har bara sett vita överallt. Verkligen fräckt. Hihi bra gjort av din dotter. Stövlarna ja...Det började med att Linda som har bloggen sand mellan tårna letade och vi hjälptes åt. Jag hittade till slut på nätet men endast 1 par och i storlek 40, jag har 39 och hon 37. Dom är slutsålda i rosa överallt men det kan ju tänkas att dom kommer tillbaka i den färgen. Jag letade bara på namnet Viking på nätet.

kramkram Anne

LoWa sa...

Oooohhh så snyggt det blev! Jag gillar svarta grejer. Det ger sån "karaktär" åt ett rum. Vitt i all ära men svart behövs lite här o där. Och jag gillar dessutom din gråa köksvägg. Cool. Nu är dagarna lite svalare så nu borde jag också kunna få lite gjort. Ska måla klart alla lister och fönstret på toan. Och toadörren är en avltad historia nu så den ska få bli vit.(tänkte måla den svart först faktiskt!) Kram LottaW

Jenny sa...

Hej Sofie!
Men du den var ju döläcker i svart!! Coolare än min vita faktiskt;)

Din dotter får gärna följa med mig ut o hitta fynd;) tallrikarna är ju supersöta! Tänk att nån tänkte slänga dem!!

Ha en jättebra vecka,
Kramis Jenny

Fröken Fräken sa...

Jättefin i svart! Den blev som ett häftigt kontrasterande utropstecken bland det ljusa! Jag tycker att dottern visar upp riktigt förnämliga loppistalanger. Själv har jag fyndat mycket fint i loppisarnas gratis-lådor, bland annat Rörstrandskrukor, så man ska inte dra sig för att gå och rota!!

Vitt och Blått sa...

Vad snygg den var i svart!! Passade perfekt! Hihi, rolig dotter som letade på tallrikarna på tippen. :) Det är rätta takter det! Skönt att få huset tillbaka! Ha en bra dag - kram E

milla-andante sa...

Skulle inte våga åka till tippen UTAN henne...

Så läcker tallrikshylla, så fin i svart!!! Härliga bilder!
Kram

Barbamamatill4 sa...

SÅÅÅÅÅ fin den blev i svart!
Perfekt!
Kram!

Grodmamman sa...

Blev sugen på en tallrikshylla när du skrev att du hade beställt denna, bara för att den var svart. Nu blev jag ännu mer sugen!:) Så fin! Skulle bli jätte fin i vårt framtida renoverade kök som kommer gå i vitt med svarta bänkskivor.
Klart du ska ta med dottern nästa gång också, vem vet vad hon hittar då!?!:)
Kram

HOME SWEET HOME sa...

Hallå !
Vad fin den blev. Visst är det x-tra kul med loppisfynd och tippen fynd ,och visst blev den fräck i svart. Kanske jag kan låna dottern någon dag?
Ha det bra Sofie.
Kram Bitte

Krydda Livet sa...

Fast jag kan nog tycka att kakaoögon-tavlan kan passa till de flesta inredningar. Den är superfräck!

Och wow vilken tavelhylla. Vad roligt att du valde den i svart. Det har jag inte sett hos någon annan förut. Supersnyggt där i köket verkligen! Bra val! :)

Kram Josefin

My shabby chic house sa...

Hej Sofie!

Jag hoppas att du blir väldigt glad om du kikar in här hos mig idag:
http://myshabbychichouse.blogspot.com/2009/07/and-winner-is_10.html

Sen när du kikat in är du välkommen att maila mig på myshabbychichouse@live.se

Kramar!
Mia

Casa Loda sa...

Ville bara säga grattis till vinsten!
Ha det!
Annika

Nettan sa...

Ja, grattis till vinsten !

Kram SysterYster !

Pärlugglan sa...

Det blev så cool med den svarta hyllan mot den grå väggen!

Jag hade också en gång en tallrikshylla som jag nu tror att jag skickat vidare, morr. Den skulle ju bli superläcker i mitt kök nu, svartmålad. Måste kolla vad jag gjort av den och ta mig en funderare på om det någonsin blir av det där med målning. Det är inte min starka sida att få sådant gjort, det blir bara liggande :( Det är kanske bättre att beställa en helt ny? :D

Kram
Inger

Stefanie sa...

Väldigt snygg hylla!