torsdag 16 juli 2009

Nedräkning


Igår kväll målade jag klart det sista på altanen och idag kom äntligen ett nytt tak upp. Funderar på att lasera altangolvet ljusgrått, någon som testat?!

Snart snart är vi klara med alla uteprojekt för den här sommaren, endast plantering av lite växter återstår, sen kan vi ta SEMESTER :-)
Jag har verkligen nedräkning nu, har 3 pass kvar att jobba, sen ska jag bara slappa, inte bli väckt av någon väckarklocka och läsa en massa härliga böcker, både inredning och deckare har jag tänkt *underbart*

Ikväll ska vi köra en klassiker med barnen, BIO (Ice Age) och Mc Donalds :-)

Kram Sofie

16 kommentarer:

kardemumma sa...

Vad fint du visar! Vi laserade vårat trädäck grå/vitt men efter ett år såg det bara torrt och tråkigt ut så nu har vi oljat in det med lite brun bets. Det gråvita blev jag jättebesviken på...tyvärr!
Kram C

Vitt och Blått sa...

Vad härligt det låter!!! Klar med alla uteprojekt för i år. :) Bio och glass, vilken höjdare! Vi laserade vårt i stugan grått och det blev snyggt med nu efter något år är det inte lika fint.. Ha en underbar kväll! Kram E

Fröken Fräken sa...

Låter finemang att få klart alla uteprojekt! Tyvärr vet jag inget om hur man kan grålasera utegolv, min käre fader envisades med att var och vartannat år stryka på sådan där ilsket grön impregnering på altangolvet hos mina föräldrar...
Semester, ja visst är det ett underbart ord! Jag är glad att jag har drygt två veckor kvar för alla mina projekt..

Jenny sa...

Hej Sofie!
Vad skönt att få klart alla uteprojekt!

Hoppas ni hade en mysig bio o Mc D kväll:)

Kram Jenny

moni sa...

så herlig å bli ferdig med uteprosjekt da:)

hihi ja min kjære skulle nok også likt at jeg følgte boka slavisk hihi... men så gale er det ikke;)

Klem monica

Vitt och Blått sa...

TREVLIG helg på dig också! Jag jobbar fyra dagar med idag, sen har jag 15 dagar semester! :) Vad valde ni för tak till altanen? Vi ska till att beställa till vår snart och funderar på ett kanaltak. Finns så mycket att välja på!

Kram E

Engelska Villan sa...

Hej Sofie!
Altanen ser härlig ut! Fastän jag inte såg så mycket :)
Och grattis grattis till din vinst hos My shabby chic house! Urgullig presentation också, av dig som vinnare!! :)
Ha det så härligt på din semester!!
Stora kramen/Anna

syster doris sa...

Hola hola, va flitigt av dig att måla altanen!!!! Jag målade våran i maj, men något grått gol, har jag inte fått till. Vårat är brunsvart..jättefint- om du frågar mig!!
Ha en underbar semester- renovera inte för mycket, det låter bra med böckerna!!
STOOR sommarkram Tina

Lantligt förälskad sa...

Tack så mycket!
Du tar ju så fina bilder du ju.

Krams

Plommonhuset sa...

Härligt att känna att man är färdig. Njut!!!! Tyvärr har vi långt kvar här. Ha en skön fredagskväll! Kram Sofia

milla-andante sa...

Så härligt att vara färdig med projekten INNAN semestern!! Det blev väldigt fräscht och snyggt, ljusgrått till blir nog toppen!
Kram

House of Philia sa...

Vad fint det blev!
Nu vet jag att du och jag har minst två likadana interiörböcker...ÄLSKAR Nordliv och har Boken Nordljus av samma författare också hemma.

Ha en UNDERBAR semester!!!

Kram Philia

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Helt rätt inställning att göra klart allt innan o sen bara slappa o har det skönt under semestern.

Maison Belle produkterna har jag köpt på bad & värmebutiken (tror jag den heter, hittar inget på eniro på den)Den ligger borta vid Löten/Karlbergsområdet, om du vet vart det är!? De har ett litet urval och sortimentet brukar variera men ofta väldigt bra priser.

Hoppas du har en bra helg!
Kram Marie

Anna sa...

Bio är alltid mysigt!! Nu blev jag lite avis...själv är jag hemma med två små bråkiga bröder ikväll.
Visst är typsnittet så himla fint. Hittade det på www.dafont.com och själva typsnittet heter Jane Austen.
Härligt att jag kan inspirera dig till ännu mera köp ha, ha...finns inget bättre än att fynda!!!

Ha det så mysigt på bion!

Kram Anna

Anna sa...

Ja men vad käckt att jag berättade om mitt typsnitt när du inte ens frågade om det he, he...

Vit poesi sa...

Hej!
Har oljat in vårt och är jättenöjd, lite gråaktigt blir det, som en gammal båtbrygga! vi är iaf jättenöjda
kram Malin