torsdag 23 juli 2009

Dagens fynd!


Kan man inte sola får man shoppa ;-) Nejdå så illa är det väl inte, finns massor att göra här hemma vid solens frånvaro som städa, tvätta... , men ett och ett annat fynd kan man ju inte låta bli!

Vill passa på och tipsa om ICA:s ekologiska handdukar/badlakan som dom har på erbjudande just nu, helt underbara efter att dom blivit tvättade. Riktigt fin kvalité, till ett riktigt fint pris, kan det bli bättre?! :-)

Tack ni goa för alla semesterhälsningar, på lördag bär det av till Öland! Någon som vet om det finns fina shoppingställen där, tänkte gardera mig vid dåligt väder?! :-D


Kram Sofie


20 kommentarer:

hyresfemman sa...

Vilket bra tips!

louise ewing sa...

hej. har du något tips på vad man kan göra en regnig dag, om man bara vill vara innomhus. film tips, något roligt bak recept eller pyssel osv? skriv det gärna i en kommentar till mig om du vet något. ha en super bra dag!
puss/ louise ewing

Plommonhuset sa...

Hej Sofie! Vilket bra tips. Är på jakt efter nya bra handukar nu. Kram Sofia

LoWa sa...

Halloj! Vi skulle också åkt till Öland nu på lördag men vi har ändrat oss och blir hemma. Kände at vi flängt så mycket redan och så kan det ju vara mysigt att vara hemikring o grilla och träffa kompisar i all enkelhet. Vi är dessutom på Öland varje år. Så i år bryter vi traditionen! Crazy va!? ;-) Kan tipsa om att Kalmar är en jättebra stad att shoppa i. Mycket fina affärer att strosa i! Och i Borgholm(upp på gågatan mot järnaffären) förra året så hade de en textil o porslinsoutlet med bla Linum. Jättefina grejor till kanonpriser. Och i Borgholm så finns det en inredningsaffär som heter "M". Klart värd ett besök. Den ligger vid ena hörnet på parken där minigolfbanan är. Lycka till! Och må vädergudarna vara med er! Kram

Lavendeldoft och vitt sa...

Hej!
Det finns massor av trevliga affärer att strosa i här. Jag befinner mig på Öland just nu men åker hem i morgon. Kan tipsa om Paradisverkstan söder om Färjestaden om du gillar snygg keramik, då är den ett måste. I Kalmar hittar du Topiary och Mormors fönster. Sök i telefonkatalogen efter adresserna. Helt underbara affärer, sedan har du även Lagerhaus i Kalmar centrum (den har inte vi hemma i Jönköping så den är alltid kul...) Jag lovar, du blir inte besviken på shoppingen här bara du söker på rätt ställen! Kram/Linda

Åsa sa...

Hejsan! Så kul att åka till Öland....var där förra sommaren.
Till Borgholm måste ni åka om ni vill shoppa....Ett stort MÅSTE är den populära Glassbaren de har med massa goa glassar som smakar typ prinsesstårta m.m...MUMS...
Hoppas ni får fint väder !!
Kram Åsa

Jenny sa...

Hej Sofie!
Tack för tipset om handdukarna:)
Har tyvärr ingen större koll på Öland..
Hoppas ni får en jättetrevlig resa,

kramis Jenny

Fröken Tindra sa...

Tack för tipset! Härligt med nya fräscha handdukar!
Kram!

Vitt och Blått sa...

Tack fr tipset, de ska jag spana in! Ha en mysig tur till Öland också! Vet att det finns väldigt många charmiga loppisar! :) Kram E

rosenskära sa...

Låter mysigt med Öland, har inte varit där sedan jag var 13 år det var läääängesen!
Nästa år vill jag åka till Gotland, barnen har inte varit där och det är ju så vackert så man nästan gråter...

Lena

Signe 1 sa...

Kanonfina handdukar!:-) Ha en fin tripp till öland, och hoppas vädret blir strålande! Kram Sofia

Fröken Fräken sa...

Låter härligt med en tripp till Öland! Här bar det av till en loppis inåt landet imorgon. Vet inte om det kommer att fyndas eller om det bara finns skrot där. Men förhoppningarna är stora!!

S o F sa...

Hej Sofie och tack för titt-in på min blogg!

Ja det där hotellet kan jag verkligen rekommendera, särskilt om man gillar den typen av inredning som de hade. Såg på hotellet egen hemsida att det är ganska stor skillnad mellan de olika rummen. Vårt rum gillade jag skarpt!

Ha det gott!

Lallis - liv och leverne sa...

Kanontips:)
Ha en fin helg
kram Lallis

Vitt och Blått sa...

Idag hade vi tur! Hann precis så långt vi ville innan regn och värsta åskovädret drog in! Nu vill jag ha riktigt sommar, så jag kan njuta av altanen ordentligt när den blir klar! :) Ha en skön söndag - kram E

Anna sa...

Ha, ha...jag har också slagit till på dessa underbara handdukar. Till det himla braiga priset.

Ha det bra på Öland!

Kram Anna

milla-andante sa...

Tack för det toppentipset!!
Hoppas ni har det soligt och bra på Öland!
Kram

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Tack för tipset, så härligt med nya badlakan. Jag hoppas på att semestervädret snart blir lite bättre.

Kram Marie

Louise sa...

Nu finns Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerande och trevliga ställen på en och samma sida.

ag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Kontakta mig så skriver jag om det.
lizen(a)rocketmail.com

http://loppisskattkammaren.blogspot.com/

Fröken Fräken sa...

Till ljusstakarna i mässing har jag använt vanlig målarfärg, oljebaserad (tror inte att det funkar med vattenbaserad). Men det går säkert att spraya också, jag tycker bara att det är enklare att få till det med pensel!!