torsdag 11 juni 2009

Sommarhusliv...


Fick hem boken "Sommarhusliv hela året" av Dorrit Elmquist och Birgitta Wolfgang Drejer igår, och hunnit kika igenom den lite. Många fina hem, med härlig sommarkänsla som jag genast skulle kunna flytta in i.
Blir ett säkert kort i soffan ikväll!

I morgon är det skolavslutning och jag ber till högre makter att vädret visar sig från sin bästa sida :-)
I morgon drar det igång i trädgården med, då kommer markgubbarna och börjar med uppfarten *äntligen*. Alfred har bjudit in sina kompisar på grävskopevisning och ser också fram emot morgondagen, fast på sitt lilla vis *hi hi*

Kram Sofie




7 kommentarer:

Nettan sa...

Underbar bok =)
Då får nog Affes mamma fixa fika till " grävskopeinvigningen "...hehe

Kram Systeryster

S sa...

Läcker bok! Lycka till med trädgården. Vilken lycka för Alfred att kunna ha sin egen grävskopevisning. De hade varit något för mina killar det...:) Ha en skön kväll! //S

rosenskära sa...

Så ni ska ha grävskopevisning imorgon - vilken happening! Det är ju märkligt det där med små pojkar och stora maskiner...

Kram/Lena

Nettan sa...

Haha...jadu, den riktiga Sofie, dekorerar inte inomhus just nu.
Hon leker Mullemeck utomhus ;)...men attans vad snyggt det kömmer bli =)))

Och du, kamin kommer...va så säker !
Kram N

Snuttan sa...

Ohh den boken skall jag med köpa
Tack

Kram
Åsa

Grodmamman sa...

Här var det lycka när sonen var liten och de grävde för fjärrvärme på gatan. Grävskopor varenda dag i veckor här i kvarteret!:)
Här ber vi också till gudarna!
Kram

Fröken Fräken sa...

Den mysiga boken har jag också! Författarna till den är väldigt duktiga på att hitta finfina hem! Deras bok Nordljus är ju minst lika bra!

Här har det varit soligt och kvavt hett på studentsläppet som jag just varit på! Hoppas att ni klarat er från regn!