tisdag 9 juni 2009

Snart ett minne blott


Det är vår uppfart jag pratar om, vilket ni nog förstod när jag visar en sådan förtjusande bild! Det här mötte nämligen min syn när jag kom hem från jobbet idag, att man kan bli så lycklig över några betongklumpar. Man kan lätt säga att de gjorde min dag! Snart har jag en hel fin uppfart *lycka*

Hade gått och varit en aning sur (läs ARG) på jobbet efter att vi fått reda på våra löneökningar, och de som kan prata för sig fick givetvis mer (för lika arbete ska tilläggas)...
Nästa år, då bara, då ska jag våga ta för mig mer och prata för mig och då ska det bara bli glada miner när jag får min löneökning :-)

Nu fick jag trots allt en ganska bra löneökning, men tycker att jag var värd lika mycket som de som kunde prata för sig, faktiskt!
Äsch, bara släppa och gå vidare, jag föddes blyg och ödmjuk och det är liksom min lott i livet. Men som sagt nästa år, då så har jag hårdtränat inför lönesamtalet *hi hi*

Just det hyllan ja, eller, det blev två, kanske det kommer bildbevis på snart. Inväntar en sändning krokar och sen ska de få en till strykning med vitfärg, sen så kanske :-)


Kramar från ödmjuka Sofie


Uppdatering: Svar på fridas kommentar
Hej Frida!

Givetvis är jag ÖVERLYCKLIG över att jag har ett jobb i dessa tider! Konstigt vore det annars, jag fullkomligen älskar mitt jobb!
Jag om någon borde veta, som varit utan jobb i många år innan, hur otroligt jobbigt det är att stå utanför...Men givetvis har jag som alla andra, rätt att få den lön man förtjänar, kristider eller ej! Jag förespråkar lika lön för lika arbete, men sen ska givetvis, kompetens, erfarenhet och jobbade år spela roll.
Hur man än vänder och vrider på det så blir det fel och någon tycker att man är otacksam. Vill även klargöra att det är inget toppjobb jag har med en glassig lön, snarare tvärtom, jag får slita hårt för varje krona...
Vill inte att någon skulle ta illa upp med mitt inlägg, men det är tyvärr inte lätt att vara alla till lags.

14 kommentarer:

rosenskära sa...

Hej Sofie! Här har du en till som fått "eget beröm luktar illa" med modersmjölken...
Fast jag har bestämt mig för att spola ner det nu, för det är bara arbetsgivaren som tjänar på det, och jag kan faktiskt marknadsföra mig hårt en dag om året!

Kram/Lena

Nettan sa...

" Snart ett minne blott "..*hrm* skulle jag med vilja säga om våran kamin ;), sotarn sa:- Ja det är inte direkt ngn. skönhet !
Öhh...förstår du vad han mena ?
Mohaha...& du blyg & ödmjuk, kika in till mig så förstår du.

Vi kommer ju tyvärr fr. samma familj =)), är det ett släktdrag kanske...??

Kram Nettan

Ika sa...

Jag vet hur det är, har oxå planer inför nästa år......undrar om jag inte hade det förra året oxå.

Jenny sa...

Hej Sofie!
Känner igen mig i det där..ska få reda på min nya lön den här veckan..får se om det blir bu eller bä!

Måste kännas skönt att komma igång med arbetet med uppfarten, ska bli kul att se bilder här på bloggen sen:)

Ha en jättebra dag,
Kram Jenny

Inredningsgalen sa...

Det har jag lärt mig för längesedan, man får inget, man måste ta det. Tråkigt, vi har likadant på mitt jobb, här får man verkligen prata för varje krona. Fast tror att det lönar sig i längden, någon gång måste de kunna se vem som egentligen jobbar mest o bäst!
Lycka till med stenläggningen!!!

mitt skärgårdsliv sa...

Oj vad glad jag skulle bli om jag möttes av såna betongklumpar. Men vi har beslutat att spara det till nästa sommar, suck. Ja det där med lön... tycker alla borde få samma höjning. Ha det bra!

Grodmamman sa...

Är precis likadan när det gäller att prata för mig själv!:)
Kul att få en stenlagd uppfart! Vi har lagt en hel del sten runt vårt hus och fram emot det och jag är jätte nöjd med det!
Kram

Inredningsbloggar sa...

oj vad mycket sten
Kommer bli kannon fint
Kram
Åsa

Snuttan sa...

grr glömmde logga ut från inredningsbloggen
Jag skrev ovan inlägg

Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Ja lön ja...jag är som du föddes blyg. det värsta är att mina chefer är min man och min svåger och jag tror att svågern inte vill att jag skall ha så mycket.Maken är lättare att forma hihi. Hm vad härligt med lite sten. Då vet ni vad ni har att göra om ni nu skall göra det själva. Ja ryggen går nog över, tack snälla för goa ord.

Kramis Anne

An Angel sa...

Jo det är ju framför allt piffet man längtar efter.. Sen lir det nog att bygga ett rejält matsalsbord med skiva av betong att ställa in :-)

Vad kul att få göra i ordning uppfarten! Det skulle jag med vilja göra förjust nu har vi bara massa jobbig grus.. Men man måste lugna sig och inte slänga ut sig alla miljarders idéer man har på en och samma gång..

Hoppas man får se före och efter bilder på er uppfart :-)

Kram

Annelie sa...

Det är verkligen trist det där. Man tycker ju att chefen borde kunna se bakom "snacket". Bara för att man är bra på att berömma sig själv betyder ju inte det att man gör ett bättre jobb än de som inte kan det. Av erfarenhet tycker jag snarare att det brukar vara tvärtom.

Signe 1 sa...

Ja det där med lön är inte lätt och rätt känsligt oxå, iaf på mitt jobb, där är det tabu o prata löner... Men men, det är som du säger, man får visa fram fötterna mer trots att det borde visa sig ändå vilka som jobbar eller inte! Kram Sofia

Frida sa...

Var glad att du har ett jobb i dessa tider...