tisdag 23 juni 2009

Tallrikshylla, eller var det tanthylla?!

Nu är den beställd, en svart(!!!) tallrikshylla från Oliver Furniture, så fin, men med lång väntan, hela 6 veckors leverans. Men den som väntar på nått gott :-)
Blir en liten present till mig själv av skattepengarna som blev över. Hoppas och tror att den ska bli perfekt i svart, annars finns det ju alltid pensel och vit färg att ta till :-)

Mannen frågade varför jag skulle köpa en ny tallrikshylla och sätta upp på samma plats som den förra satt, som jag för några år sedan slängde på tippen. Ja, vad svarar man, har man inte rätt att få ångra sig?!
Den gamla var faktiskt mahognyfärgad (stavas det så?)och det var inte direkt inne att äga en tallrikshylla vid den tiden. Eller är det så att jag nu med blivit en tant?! *fniss*
Vilket som så är det väldigt fint och praktiskt med en tallrikshylla tycker jag nu!

Idag har jag solat, kanske lite väl mycket och nu sitter jag här med en evigt kliande något skär hud, att man aldrig lär sig?! MEN så gott att solen och värmen äntligen kommit :-)

Mitt loppisbyråfynd har också fått färg, dock ej skär ;-), utan en härlig ljus ljus blå färg. Bildbevis kommer :-)


Kram Sofie

11 kommentarer:

Nettan sa...

Hehe...jadu, tant eller var det shoppingnerven som klia kanske ;)
Snygg var den iallafall =)
Kram Systeryster

Hem och Lycka sa...

Hihi, männen förstår inte det här :-D Men grymt fin är den, väl värd att väntas på!

kram Mia

Livet i byn sa...

Ja men no gmåste man ju få ändra sig ;0) Jag pillar också lite på en som vi har på Handplockat, så snyggt!! Inte alls tantvarning...

~Livet i byn

Inredningsgalen sa...

Gud vad fin, perfekt i svart - måla inte!!!!!!!!!

Åsa sa...

Håller med syster/kusin... Den var ju jättesnygg !!
Hoppas skinnet inte plågade dig under natten så du fick sova lite, du verkar behöva all vila du kan få med den energi du har...
Har gossen denna vecka så här är det med full fart !!
Kram kusin Åsa

busliv sa...

Den är jättefin! Har just köpt en till min dotters rum (fast en vit) o hade turen att dom råkade ha en inne på lager i affären så jag slapp vänta :-)

Ika sa...

Aldrig försent att ändra sig!!

Jenny sa...

Hej Sofie!
Men du vad snygg den där hyllan är i svart!!

Ha en skön eftermiddag i solen,
Kram Jenny

Camilla sa...

Det kan inte vara tantvarning på en så cool fin och svart hylla.

Grodmamman sa...

Har inte sett en tallrikshylla som jag känt passat in hos oss, men den där var jätte snygg! Jag skulle kunna tänka mig att använda en sådan till kokböcker också.
Kram

Barbamamatill4 sa...

SVART va superläckert! Har ju en som jag målat och shabbat men. Nej! den ska nog bli svart. Äsch! Jag vet inte VAR jag ska ha den. Var ska din sitta? Vi har ju inte så mkt väggar i de här husen ju? Eller ska du ha din i köket mot tvättstugan? Hmm... Där har jag mitt fina skåp.....
Berätta berätta!!!! Vill se plattorna oxå!!!
OM du vill maila till mig utan att visa dina bilder för alla så gör det på jhogman6@gmail.com
KRAM KRAM.