söndag 14 juni 2009

Loppis, byrå och släpkärra


Loppisfynden från fredagen hamnade snabbt på hyllan i köket! Härligt när man kan förnya sig och det bara kostar några kronor :-)

Tror ni inte att jag inte kunde slita mig från byrån, en tung massiv pjäs med 5 lådor från 30-talet. Åkte dit med andan i halsen dagen efter, och visst stod den kvar där *lycka*
Måste vara meningen tänkte jag och tingade den snabbt :-) Åkte sedan hem till pappa och lånade släpkärran, första gången jag någonsin kört med släp, men vad gör man inte när man hittar ett fynd *fniss*

Att köra släpkärra efter bilen var ingen konst, backning med släpkärra ska vi inte ens prata om *ha ha* Där måste jag nog ta lektioner!
Nu står byrån så fint och luftar sig på altanen här hemma och jag går och tittar på den med jämna mellanrum och funderar över färgval.
Tänkte slå till med någon ljus blå/blågrön färg, eller så slutar det med vitt som alla andra möbler :-) Just nu är den avlutad och faktiskt väldigt fin så med, ja vi får se vart det slutar.

Kram Sofie

27 kommentarer:

Livet i byn sa...

Vad spännande att få se vad du hittar på med byrån. Kan nästan se dig komma där med släpvagnen...

~Livet i byn

Marie-Anne sa...

Jag vet vad du menar med släp. Jag var tvungen att köra med släp (vi har ett stoooort) när vi skulle hämta stora blå skåpet för min make hade druckit vin, rakt fram är ju helt ok. men att backa, man fattar ingenting! varför åker släpet åt alla andra håll än man vill??!!?? och jag kan ju inte ge mig heller... kan själv! hihi vi får ta lektioner ihop! Kram på dig från ett regnit Stockholm

Fröken Fräken sa...

Så jag känner igen mig, precis sådär reagerar jag ju när "loppisdjävulen" tar mig i besittning! ;-) Jag kan inte få möbeln ur huvudet, och inga hinder i världen kan stoppa mig från att få hem den. Blir spännande att få se byrån sedan!!

Grodmamman sa...

Vilken tur att den fanns kvar! Jag har aldrig vågat att köra med släpkärra, är lite feg när det gäller sådant!:)
Kram

Hem och Lycka sa...

Skoj med loppis, har faktiskt fyndat både stort och litet idag!

kram Mia

kardemumma sa...

Vilka underbara fynd du visar!
Ska bli spännande att se ditt resultat! Själv följde jag med Tette och hon köpte en Imperialsäng 10 mil härifrån som ska bli en sänggavel.
Kramar C

Lallis - liv och leverne sa...

Det är så kul med loppis. Och vilka fina saker du hittade:)
kram

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Ha ha ja släp körning är verkligen en konst=) Fint det blev på hyllan=) Ha en fin vecka Kram M

Nettan sa...

Haha...behövde jag inte ens läsa din blogg för & veta, pappsen skvallra allt ;).
Bra kvinna reder sig själv !!

Så fint det vart på hyllan =)
Kram Systeryster

Jenny sa...

Hej Sofie!
Ska bli spännande att få se byrån!!
Visst är det kul att fynda på loppis:)

Ha en jättebra midsommarvecka,
Kramis Jenny

Inredningsgalen sa...

Ja vad gör man inte för sina fynd! Skall bli kul att få se den!!!

Anna sa...

Ha, ha...den vita tvättkorgen köpte jag också i förra veckan. Den är jätte fin!

Kram Anna

An Angel sa...

Åh vad kul med massa loppisfynd :-) Det där med släp är en konst måste jag säga.. Jag körde med släp för första gången när vi började flytta saker för två veckor sedan.. Det blev till att köra upp längs uppfarten och koppla loss släpet och putta in det för backa, nej det vågade jag mig inte på :-D

Kram

Pieni Lintu sa...

Oj, vackert kök!!! :)

home by lina sa...

Hej! Vad kul att du tittade in till mig så jag hittade dig =)Jättefint du verkar ha det hemma...såg ut som om vi hade lika kakel i köket =) Loppis är oxå kul! Ha det gott! Kram Lina
ps. det blir nog det vita möblerna trots allt.... =)

syster doris sa...

Tack för dina gulliga rader! Blev så jätteglad! Tapeten är från det dyraste mest exclusiva designföretaget man kan tänka sig...rusta.Köpte den för två år sedan, men en vän sa att det fanns på rea nu!

Kram till dig!

Söta prickar sa...

Hej o Hå Sofie!

Nu har jag letat fram färgkoden, Flugger, ncs 1950, eller s0515 r 90b...jag fattar ju inte riktigt vilken av de är men hoppas det löser sig i butiken =) Färgen är heeelt fantastisk!
Kram och trevlig midsommar!
P.S. Fint KÖK!!!
Lotta

Caroline sa...

Fina fynd = ) Hoppas du blir nöjd med din byrå när du hittat en bra färg.

Lycka till!

Kram
Caroline

Vitt och Blått sa...

Håller med! Det är absolut inte det lättaste att backa med släpvagn - man får huvudbry!! Tvärtom mot för hur man tänker sig att den ska svänga.. Hihi. Vilka fina loppisfynd du gjort, ska bli roligt att se byrån som fick dig att köra släp för första gången! :) Ha en skön midsommar - kram E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken tur att du fick byrån, ska bli kul och se vilken färg den får. Den som kom på Loppis-iden var ett geni, och tänk så bra att saker får ett nytt hem. Våra vita soffor med kryss köpte jag för några år sen på Sommarlagret i Karlstad. Dom såldes ut till halva priset då (hösten)
Ha en glad midsommar
Kram AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej svejs jag igen! Kul med en Värmlänning, tror ni har bättre Loppisar runt där du bor. Jag brukar åka mest runt Grums, Slottsbron och såna mindre ställen. Känns lite som hela Sverige börjar bli tomt på bra saker, vi shabbisar har dammsugit rätt bra. Hade ett favo-ställe som norskar hade i Slottsbron, men dom har flyttat utomlands.
Men det är kul och kolla runt på sommaren, då är vi runt Arvika.
Kramelikram AnnaMaria

milla-andante sa...

Ja när man åker tillbaka, fixar släpkärra och baxar hem DÅ är det verkligen något man vill ha! Ska bli kul att se framöver!
Din energi du sände hjälpte till, jag är piggare nu! Tack!!
Ha en trevlig midsommar!
Kram

bubbelrummet ♥ sa...

Vad fin hylla det blev :-) & tja, det är väl inte försent med en liten till?

Stjärnor & Champagne sa...

Vad fint det blev på hyllan. Spännande att se vad du väljer för färg på byrån. det är så kul att se vad alla fyndar på loppisar. Ha en trevlig midsommar.

Kram Anne

Vit som snö sa...

Tack för besöket hos mej!
Vad roligt att du vill vara med i min utlottning!
Har kikat runt i din söta blogg här, såå mycket fint!
Önskar dej en underbar midsommar!
Kram Cilla

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin midsommar
:)
Kram Lallis

Åsa sa...

Första besöket på din fina blogg:)Jag kommer gärna åter. Hälsningar Åsa