onsdag 24 juni 2009

En salig blandning i röran!

Imorgon kommer snickarna och sätter in de första fönstren *jippie* Jag som tycker att jag inte har så mycket pynt och inte gillar när det är överpyntat, har helt plötsligt fulla vrår här och var. Det är en salig blandning av det mesta och det är väl så här jag måste leva en tid nu, klarar jag detta klarar jag det mesta *ha ha*

På bilden ser ni en glimt av mitt loppisbyråfynd, som nu fått sig 1 strykning av den härliga blå färgen, TACK Lotta för färgkoden :-) Får fortsätta målandet när snickarna gjort sitt.

Fanns en stor man i huset som rynkade på näsan åt mitt färgval, men han får rynka på, snart kommer han och säger att det blev riktigt snyggt *trust me* :-D
Jag är proffs på att hjärntvätta han så att det blir som jag vill, fast det kanske är det som kallas kvinnlig list?! *fniss*

Snart har jag nya fina fönster i hela huset, vilken fröjd! Synd bara att dom inte putsar sig själv ;-)

Kram Sofie

19 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

jag är livrädd för den där skotern...Han tror att han skall få med mig på den där, pyts....Kan tänka mig att det är en härlig färg på byrån. Visst kan man hjärntvätta dom hihi.

Kram Anne

milla-andante sa...

Vilken fin byrå!! Tror inte ens du behöver använda den kvinnliga listen här... Det ser ju vem som helst att finare än såhär kan en byrå inte bli!
Kram

Hem och Lycka sa...

Finfin byrå och visst är det kul att kunna lyckas få männen lite hjärntvättade/överlistade/övertygade ;-)

kram Mia

Vitt och Blått sa...

Hej! Låter härligt med nya fönster i hela huset, vi är på gång att byta alla så småning om. Men, som du skrev, de putsar inte sig själv så det är tur att vi inte har så många fönster i huset! :) Fin tallrikshylla du köpt, jättefin i svart! Kram E

LoWa sa...

Lyllos dig som får nya fönster... Idag putsade jag två(av 20...) fönster och då tänkte jag seriöst på att vi måste köpa nya fönster. Treglas. Som tvättar sig själva. Finns faktiskt såna fönster! =) Tallrikshyllan är jättefin! I like svart! Skulle oxå vilja ha en. Men var? Har så mycket bjäfs på väggarna så hälften vore nog. Eller så behöver jag fler väggar. -Färre fönster och fler väggar! Kram

Mamma Millan sa...

Hallojs...här är en till som gillar överpyntat!!♥
Lycka till med nya fönstren!!

nyfiken i en strut...vilken sida vänern bor ni på ?..hihi

Kram millan ♥

Steve Lando sa...

den kvinnliga listen är suverän och visar på eran magiska aura som får våra hjärnor att till fullo inriktas på era viljor, önskningar, behov, som för att garantera att det i slutändan alltid bör bli som ni vill, då det är menat så.

Därför bör du heller inte oroa dig huruvida de städas av sig själva:)

http://stevelando.blogspot.com/2009/02/kvinnans-gudinneskap.html

Ika sa...

Nya fönster......påminner mig att jag måste samla info o skicka iväg offertförfrågningar.

Inredningsgalen sa...

Ett stort TACK till dig som visade mig de underbara möblerna ifrån Oliver. Hittade en hatthylla i svart som jag snabbt klickade hem. Synd att det är 6 veckors leveranstid bara, men den som väntar på något gott....
Nu gäller det bara att sälja den gamla.
Ha det gott!!!

ps. Härlig färg på byrån!!!

rosenskära sa...

Nya fönster? När jag kikade in hos Karin Lindström igår, kände jag att jag gärna vill ha GAMLA fönster! Om du inte redan besökt Karin, kan du dregla en stund över hennes hem...

Ser fram emot att få se Sune nybadad! Vår Sune har aldrig upplevt det!

Kram
Lena

An Angel sa...

hehe ja tänk om de vore så väl att putsade sig själv :-)

Är oxå på jakt efter en byrå.. Men har så mycket som ligger på att göra listan så det får vänta...

"White on white" är så där.. En del inspirerade bilder men jag skulle aldrig köpt den om jag tittat i den innan..

Kram A

Barbamamatill4 sa...

Hej hallåj igen.
När jag vill ha fönstren putsade så kommer mamma ut hit =)
Perfekt för hon tycker att det är kul!!!!!
Vi ska oxå byta nån gång men huja vad det kostar.... Har lite annat att fixa först ;)
Snart kommer det ett foto till dig på ett vitmålat hus härifrån. Så du kan "bearbeta" guben lite på det me....
KRAM i solen!

Inredningsdrömmar i Roslagen sa...

Härligt med nya fönster! Våra är så skruttiga men nya står och väntar på att bli målade innan de sätts på plats (vilket tyvärr inte blir fören nästa sommar..) men i tillbyggnaden är de i alla fall på plats och det blev så fint! Ska bli kul att få se era på plats :)
Fin tallrikshylla, perfekt i svart! Nu måste jag också kolla in Oliver Furniture, blev nyfiken!
Ha en bra dag!
Kram,
Ann

Signe 1 sa...

Kanonfin byrå!!:-) Ja en kvinnas list har man använt många gånger, hihi. Vi är smarta vi:-) Ha en fin dag, Kram Sofia

Lantligt förälskad sa...

Tja.. Nej, inte just nu är jag faktiskt inte värd en glass :-) Men om några månader.. hehe. Kram!

Nettan sa...

Hehe...javisst är det som i Turklandet, ligger på Idas badmadrass fr. Alanya med Turkmusik i örat, bara en kall Efes som fattas....;)))

Kul med rena fönster & framförallt nya....sådana lär ALDRIG jag få i detta hus !=(((

Ha det gott i värmen !
Kram SysterYster

Jenny sa...

Hej Sofie!
Byrån blev ju jättefin:)

Kvinnlig list ja, det tror jag många av oss här i bloggvärlden använder oss av*fniss*

Vad härligt med nya fönster!

Ha en skön helg,
Kram Jenny

Mamma Millan sa...

tack för titten♥

Sussi sa...

Hej!
Har precis tittat runt hos dig...
= Kul! Vilken fin tallrikshylla du har beställt, (för det är vad det är), tycker jag. Ha nu en riktigt bra vecka och lycka till med de nya fönstren.
Tingeling Sussi