fredag 12 juni 2009

Dagens loppisfynd


Idag var det skolavslutning på schemat. Underbar sång i kyrkan, inte långt ifrån tårar, man blir rörd när barn sjunger i kör :-)
Firade detta på ett fik i gammaldags miljö, med regnet som fullkomligen vräkte ner ute.

Efteråt åkte vi till stans största loppis och jag fick med mig ett par fina saker hem :-) Fjärilstavlan blev jag sååå lycklig över att jag fann, har tokletat efter en sån! Hade köpt med mig liknande fjärilstavlor under sent 90-tal, hem från en Thailandsresa, men slängdes av någon konstig anledning under en av mina rensningar för ett par år sedan :-(
Inte alltid av godo att rensa i röran *ha ha*

Fick även med mig en strandväska i härligt ljust turkost tyg, fina förvaringsburkar och ett sött litet fat.
Hittade en avlutad byrå med som jag är lite sugen på, skulle bli underbar i någon ljus turkos färg på Mandas rum. Vi får se om jag åker tillbaks senare idag, kan liksom inte riktigt släppa den!

Önskar alla en Trevlig Helg!
Kram Sofie

10 kommentarer:

NozzY sa...

Ja det är skoj att gå på loppisar, Ibland har man tur ! :)

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Ja ibland bjuder loppisar på fynd=) Burkarna var för härliga=) Ha en fin helg Kram M

A home far away sa...

Vad härligt att hitta nåt som du letat länge efter, grattis!

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

Jenny sa...

Hej Sofie!
Vad kul att du fick tag på en fjärilstavla, den var ju jättesöt:)

Gillar det fina fatet, oxå!
Ska själv på loppis imorgon o hoppas på fynd!

Ha en skön helg,
Kram Jenny

Carolin Rubin sa...

Roligt att se förändringarna :) Det verkar bli jätte mysigt och fiint ! Jag får komma och titta snart igen så jag får se ylligare förändringar, Lycka till gumman

Snuttan sa...

Vilken underbar fjärils tavla
Mycket fina loppis saker du hittat idag
Kram
Åsa

House of Philia sa...

Jag tycker också om fjärils/insektstavlor men har ingen äkta som du! Bara tryck från Hagedornhagen.dk..

Fin blogg förresten!

Hälsningar från House of Philia

Grodmamman sa...

Var glad för att ni i alla fall var inomhus på skolavslutningen! Det var inte vi!:)
Fina saker du hittade på loppisen också!
Kram

Ett hus i vitt sa...

Härliga fynd!Strandväskan var verkligen söt. Önskar dig en fin lördag. Kram, Anette

S sa...

Kul när man gör fynd. Fatet var jättevackert. Ha en skön kväll! Kram S