söndag 24 maj 2009

Vad ger man till dagisfröknarna i avskedspresent?



Tänk vad tiden går fort, helt plötsligt har lilleman blivit 6 år och ska börja förskolan till hösten, vilket betyder att dagistiden är över! Det är nästan så att man fäller en liten tår inombords, nu har man inga dagisbarn mera och allt vad den tryggheten ger.
Nu ska också han ut i stora världen *ryser* :-) För hur det nu är så är det en enorm trygghet att ha haft ett och samma dagis i 8 år till barnen och vi har trivts enormt mycket där, med urgullig personal!

Nu kan man ju tycka att jag haft goood tid på mig att komma på den perfekta avslutningspresenten, men icke *fniss*
Mina tankar senaste tiden har fokuserat stenhårt på fönsterleverantörer, staketbygge och markläggningssten ;-) :-)

Så jag ber er snälla snälla, överös mig med tips på vad man kan köpa till 4 rara dagisfröknar i avskedspresent, tiden börjar bli knapp!


Kram Sofie

14 kommentarer:

bubbelrummet ♥ sa...

Det är jättesvårt att veta vad man ska ge. När jag var liten fick dem nog bara blommor. Kom inte ihåg exakt. :-) Kanske barnen borde rita någonting på en canvastavla?

Kram!

S sa...

Hej Sofie! Går själv i samma funderingar då vi ska till att byta dagis. Vad kan man ge? Lovar att höra av mig då vi kommit på vad vi ska ge. Ha en bra dag! Kram S

Signe 1 sa...

Ja tiden går sååå fort, man får nästan panik ibland...det var länge sen mina kids gick på dagis så jag har glömt bort vad man gav, men du kommer säkert på nåt jättebra!:-)Må gott och lycka till, Kram Sofia

Livet i byn sa...

Åh vad svårt, som egenskap av förskollärare vet jag att man inte förväntar sig något. Så jag tror vad än du hittar på så blir det poppulärt!

~Livet i byn

Hem och Lycka sa...

*fniss* Fräck som jag är så föreslår jag ett set med sommarte och sommarservetter från Ellis Corner :-D

Vilken söt kanna!

kram Mia

Marie sa...

Något fint smycke kanske, det ska vi ge våra fröknar på skolan. Det är något de kan ha kvar sedan :)

Ha en fortsatt trevlig vecka, kram Marie

dahlarna sa...

Hej!

Vår minsta son ska också sluta dagis nu. Vi har gått ihop alla 7 barn som slutar på samma avdelning & köpt varsin Cult Design Changeljusstake (en fyra med manschetter) till de fyra fröknarna. När stora sonen slutade på dagis för två år sedan köpte vi matchande Baglady halsband & armband till de fyra fröknarna. Otroligt uppskattat. Förra sommaren köpte jag termosar + kaffe & te till fröknarna. Också det en uppskattad present. Termosarna köpte jag på Mique.
http://dahlarna.blogg.se/2008/june/present-till-dagisfroknarna.html

Lycka till med presentinköpen! Ha det så bra!

Krydda Livet sa...

Det finns ju fina flaskor på IKEA till bra pris. Du kanske kan göra egen saft och fylla upp dem med och ge tillsammans med hembakta bullar :) Det hade jag uppskattat. Om det nu inte tar för mycket tid. En fin etikett på flaskorna vore ju också fint.

Kram Josefin

Anonym sa...

Förra våren gav jag stora fina lavendelplantor till min pojkes fröknar. Nån gång fick fröknarna kaffemuggar som mina barn målat på med porslinsfärg.presentkort på nåt trevligt fik eller restaurang så de kan göra nåt tillsammans t.ex. Ett hemmagjort diplom till världens bästa fröknar med lite glitter o paljetter i glas och ram.Hoppas du kommer på nåt!

Lavendeldoft och vitt sa...

Hej!
Att veta vad man ska köpa till dagisfröknar är jättesvårt men något som brukar bli populärt är ett gemensamt presentkort på något trevligt bageri i närheten. Då kan fröknarna köpa sig något gott till tex en planeringsdag. Jag vet att det är uppskattat för vårt arbetslag i skolan fick just detta i julas och köpte en god tårta när vi sist satt en eftermiddag och planerade. Ett litet tips bara...
Hej hopp!

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Vi köpte ett presentkort till alla på en mysig resturang i staden så de kunde få en rätt var=) Vi tycke dom verkligen var värda det efter alla år, så det får bli mitt tips, och det var mycket uppskattat hos dom kan jag lova=) Kram M

pysseltanten sa...

När min minsta slutade på dagis, köpte jag VINDSPEL i bambu till alla fröknarna. Blev i o för sej, kanske ingen JÄÄÄTTEBILLIG historia, men väldigt uppskattad.
En fröken sa "varje gång jag hör vindspelet, kommer jag att tänka på dej" Det kändes väl härligt?! =))(alltså på min dotter då, inte på mej, hihi.)
Ha en bra kväll o LYCKA TILL i presenteriet...
Kraamiz Git

Barbamamatill4 sa...

Hej Sofie.
Tips från lilla jag!
Inredningsprylar och smycken är svårt att ge, kanske. Sånt är såå himla personligt vad man tycker om. När min ena dotter bytte dagis, köpte jag små, söta, VITA krukor men en Hjärtan på tråd i varje. En vit kruka kan alla ha och en sån blomma blir bara finare och finare. Det tyckte jag var en bra grej och fröknarna blev jätteglada.
Lycka till!
Kram Johanna

tinginneoute sa...

Hej

Jag har ett tips. Jag stansar namnsmycken. Kanske hade det varit något att ge bort.
Om du går in på min sida så i högra sidan finns det en bild på mina smycken samt en länk dit. www.pixidesign.blogspot.com
Lycka till!
//Marie