lördag 30 maj 2009

Storstäd och ett erbjudande jag våndas över

Hur skönt är det inte när man storstädat i princip hela huset och sedan får slå sig ner i soffan och bara njuuuta :-) Igår bytte jag och strök överdragen till sofforna med(har 2 klädslar för säkerhets skull), så nu är även dom som nya och doftar härligt! Av någon konstig anledning går vita soffor och barn+katter inte ihop *fniss*

Plockade in lite kvistar av vår vita syren, som snart är ett minne blott och den gav riktig sommarkänsla i vardagsrummet.

Erbjudandet jag våndas över är ett inredningsreportage i vårt hem och jag vet inte hur jag ska svara än :-) Är givetvis helt överlycklig och smickrad över erbjudandet, samtidigt som jag våndas över att visa mitt enkla hem i en tidning som når ut till hela Sverige! Det finns sååå mycket som inte blivit gjort i vårt hem än och det är ytor som jag inte visar här i bloggen av naturlig orsak, än mindre i ett reportage *fniss*
Nä, jag får suga på karamellen ett tag till....

Hur skulle ni gjort?!


Vilken underbar helg vi fått, passa på och NJUT!
Kram Sofie

21 kommentarer:

rosenskära sa...

Hej Sofie! Vilken vacker lampa du har!

Jag vägde för- och emot och jag tyckte också det kändes smickrande men nervöst. I slutänden valde jag att tacka nej för jag insåg att jag skulle bli superstressad att slutföra en massa projekt och handla en massa grejer. Vare sig tid eller pengar räckte till det.

Egentligen hade det varit ganska roligt att läsa om ett "vanligt" hem, en hyresfyra byggd -90 i en närförort. Vad man kan göra utan stora plånboken. Det tål att tänkas på, eller hur? Kanske du är så cool att du bara kan tänka: "Jag tar det som en möjlighet att få möblerings- och inredningstips!"

Kramar/Lena

Marita sa...

Härligt med blommor.
Varför inte laga färdigt en del av det du tänkt och be om reportaget i ett senare tillfälle.
Skulle nog vara bara roligt att se ditt hem, och fint är det ju säkert.
Ha en trevlig helg!
~Marita~

Hem och Lycka sa...

Underbar lampa *vill ha* Jag tycker du ska ställa upp, det är mycket jobb runt det men det är inte alla som får erbjudandet och tänk om du ångrar dig!

kram Mia

An Angel sa...

Jag skulle helt klart valt att vara med i reportaget.. Önskar jag med hade två överdrag till vår vita soffa *avis* :-) Du missar väl inte tävlingen inne hos mig? :-)

Kram

Barbamamatill4 sa...

Du ska bara ställa upp om du tycker att du hinner med! Det får ju inte bli en press om du känner att ditt hem inte "duger".
Men lilla gumman, det du visar oss andra här i din blogg är ju mer än tillräckligt för att du ska ställa upp. Allt är såå fint och genomtänkt hemma hos er, att man bara kan föreställa sig hur fint de "hemliga" delarna av huset kommer att bli!!!!!
Jag tycker att det skulle vara helt underbart att få läsa om ert hem i en tidning!!!!!
Men som sagt. BARA om du själv hinner me. Vi vill inte ha ett långt blogg uppehåll till av dig, där du inte bloggar för att du mår dåligt! Vi klarar oss inte utan att få läsa din blogg ju....
Kör hårt tjejen.
(Och du förstår ju kanske varför lilla jag är extra nyfiken....)
STOR KRAM Johanna.

LoWa sa...

Go for it! Och de som gör repotaget kommer ju såklart att fokusera på det som är färdigt och fint. Just det att ditt hem är "enkelt" gör att det skulle nog tilltala en massa läsare. Var stolt över att du har öga för inredning med färg och form! Du är duktig!! =)

Snuttan sa...

Jag skulle helt klart tacka ja om jag hadde ert underbara hemm.
Gör det tjejen.

Underbar lampa

Ha en underbar söndag

S sa...

Hej! Härliga bilder! Förstår din tvekan men ta det hela som en komplimang och följ sedan din magkänsla. Ställ inte upp på något som skulle få dig att må dåligt. Ha en fortsatt skön kväll! //S

Jenny sa...

Hej söta Sofie!
Åh vad kul att du blivit tillfrågad om ett reportage! (bara det tycker jag du ska ta som en komplimang).

Kör på tycker jag! Jag hade ju själv Johanna o Mari här hemma för några veckor sen för ett reportage. Var jättenervös o stressad innan o tänkte bara på det som INTE är färdigt i huset men det gick jättebra ändå! De är riktiga proffs som vet hur man lyfter fram det bästa i varje hem!

Fin lampa, soffa o kuddar du har där i vardagsrummet, vet ju en som har likadana;)

Ha en sköön söndag,
kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Jag tycker att du skall vara med. Jag skulle bli superglad om jag fick ett erbjudande. Jag tror att du kommer att ångra dig sedan. Go girl, kör på det....

Kram Anne

Anonym sa...

Men sofie, vad har du i ditt hem som INTE är perfekt. Självklart ska du tacka ja, du har ju et thelt underbart hem!!! Kramar Maddis

Inredningsgalen sa...

Gud vad kul, ja jaja jajajaja hade jag svarat!!!!!
Du kan själv välja hur mycket du vill lämna ut eller inte!!!

Engelska Villan sa...

Hej Sofie!

Vilken urfin blogg, jag tror att jag besökt den tidigare, men det var ett tag sen.

Soffhörnet ser så mysigt ut att mna bara vill krypa upp där och njuta :)

Det är klart du ska tacka ja till inredningsreportage, det är ju en jättekul grej!

Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul med ett sådant erbjudande:) Men samtidigt ska du helt och hållet gör avd du själv känner för . Tycker jag.
Kram Lallis

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilket erbjudande! Fundera på det ordentligt så att det känns rätt. Nilla

Vitt och Blått sa...

Visst är det härligt med vita syrener, synd att de inte blommar heeela sommaren!

Om du väljer att göra reportaget är det väl klart att de bara väljer de delar du vill och visar det som är klart (om något blir helt klart) och inte lilla skrubben med orginaltapet.(sån har vi!) Hihi Men det viktigaste är att du känner för det själv och har tid, jag skulle nog blir lite smått stressad.. :) Ha en fortsatt bra vecka och sug lite mer på karamellen. Kram E

Åsa sa...

Oj vilket erbjudande, klart ni ska tack jag till det. Ni har ju ett underbart vackert hem !! Go for it girl !!
Här har det äntligen lagts sig det värsta, men det tråkiga e nu att jag är rastlös och vill ha mer material att plugga på, så kul tyckte jag att det va !!
Syren luktar så gott, vi har en strax nedanför vårat sovrumsfönster och när kvälls solen ligger på kan du ju tänka den härliga doften som sprider sig här inne =)
Kram Åsa

Livet i byn sa...

Själv säger jag bestämt nej när det gäller mitt eget hem i sådana sammanhang. Vill ha en viss distans ändå.

Men, det är ju så väldigt individuellt och man ska göra det om det verkligen är det som man vill.

Ert hem (det man ser på bloggen) är underbart så av den anledningen behöver du inte fundera över.

~Livet i byn

Flaggduken 2 sa...

Har precis som du fått ett par erbjudanden & jag har sagt att jag hör av mig i framtiden när & om jag är redo...
Just nu lever jag i ett byggprojekt & känner mig inte sugen. Men visst är det kul & smickrande, gå på magkänslan.
Må så gott!
Kram Petra

Cajsa sa...

Skulle självklart vara med! Ingen tvekan. Varför inte, liksom? Man ska ju visserligen blotta sitt liv, sitt hem, men inte minns jag i alla fall ett ansikte eller ett hem jag sett i någon tidning, någon längre stund. Go for it!

Carolina sa...

klat du ska vara med!