måndag 25 maj 2009

Plåster på såren från IKEA

För ett par månader sedan bestämde vi oss för att testa IKEAS resår- och bäddmadrass, efter att ha hört gott om dom till det priset, och gjorde glad i hågen en beställning över internet.

Innan dess hade vi åkt till två olika IKEA-varuhus som påstått sig (över telefon) haft madrasserna i lagret, men visat sig vara slut när vi väl kommit fram :-(
Ni kan förstå min besvikelse var gång!
Så efter mycket åkande, blev ett antal mil, gjorde vi så en beställning med hemleverans och då började det strula än mer!

Ordern tappades bort och sen ville inget varuhus ta ansvar för att skicka iväg madrasserna! För att göra en lång historia kort, fick jag ett par ggr. i veckan sitta i telefon med deras kundtjänst och fråga efter varan vi beställt och betalat. Det dröjde ett antal veckor och många arga telefonsamtal och mail senare innan sängarna hittade hem till oss *phu*
Deras servicekänsla visade prov på att vara näst intill lika med noll!

MEN som plåster på såren damp det ner ett litet brev i lådan idag, med ett presentkort på 500:- och 4 matkuponger från just IKEA! Så jag får väl erkänna att de visade lite servicekänsla till slut, trots allt ;-)

Blir ett fint bidrag till en fotpall kanske?! Fast den åker jag dit och hämtar, om den finns inne vill säga!

Sängarna ja, de sover vi underbart gott i!
Slutet gott allting gott :-)


Kram Sofie

18 kommentarer:

Victoria sa...

Det var ju bra gjort av dem :).

dahlarna sa...

Ja, ibland strular det med IKEA - men de brukar faktiskt vara riktigt serviceminded. Vad BRA att du fick lite kompensation för allt strul! Hoppas att ni får fortsätta att sova gott & att maten på IKEA smakar gott! Ha det så bra!

Livet i byn sa...

Åh men himlarns så irriterande!! Tur att dom ändå kände att ni skulle ha lite kompensation.

~Livet i byn

Krydda Livet sa...

Först tänkte jag att det inte alls var likt IKEA. De gånger jag har haft problem med någon pryl från dem så har jag fått hjälp på en gång och väldigt fin service. Men visst.. det kan ju hända även där. Men vilken lycka då när de ändå visade sin service genom att skicka presentkortet och matkupongerna. De får de en stor eloge för. Vad skönt att ni sover gott nu äntligen :)

Kram Josefin

rosenskära sa...

Efter en sådanan massa onödigt extra arbete var det ju tur att ni hade sköna sängar att sova i!

IKEA är ju en sådan affär som man inte kan bojkotta även om man ibland skulle vilja!

Kram/Lena

Grodmamman sa...

Tur att ni fick lite för alla samtal och all tid ni lagt ner!
Här gav sonen sina dagisfröknar smultronplantor när han slutade, det blev mycket uppskattat! Dottern valde blommor med krukor till sina dagisfröknar när hon slutade. Hon gjorde även egna kort till dem.
Vi hade våra barn på samma avdelning och var där i 8 år och det var nästan lite sorgligt när dottern slutade!:)
Kram

Vitt och Blått sa...

Tusen tack för den/de söta kommentarerna hos mig! Va bra att du fick lite plåster på såren från IKEA, det känns alltid bättre då! :) Sov fortsatt skööönt i nya sängarna - kram E

Fröken Fräken sa...

Vilket strul! Jag har ju haft problem med min soffa, men till slut orkade jag inte bråka med dem längre. Jag köpte även en stor ram, och då var glaset alldels för stort för ramen, så det blev spänningar och glaset sprack direkt! Då tyckte kundtjänst att jag skulle ta med mig ram och glassplitter till vårt varuhus, 12 mil bort, för att de skulle titta på det och avgöra om jag kunde få en ny ram....!
Tur att mafrasserna till slut kom och var sköna, har madrasser från dem med! Och de har det inte varit något krångel med ;-)

Ika sa...

Trodde faktiskta IKEA var lite mer serviceminded än så. Tur att ni fick lite plåster på såren till slut. Så himla tröttsamt att man ska behöva tjata sig till det man har rätt till idag.

Jenny sa...

Hej Sofie!
Vilket strul, vad jobbigt sånt där är!! Vad bra att ni nu sover skönt i sängarna i alla fall o att ni fick nått som plåster på såren:)

Ha en jättebra vecka,
Kram Jenny

Nettan sa...

Ja men tjena, 500:- spänn, skulle det va nått, vet de inte vad bensin kostar, alla dessa telefonsamtal, tid som man inte har & till råga på allt " magsår " av allt krångel.

IKEAS " byte/reklamation " är under all kritik =(, skulle kunna göras bättre.

Men en fotpall är väl plåster på såren ;)
Kram Systeryster

Stjärnor & Champagne sa...

Vi har köpt deras sängar till landet, jättesköna. Perfekt med lite plåster på såren. Åk du och hämta den där pallen hihi. Titta gärna in hos mig och var med och tävla.

Kram Anne

bubbelrummet ♥ sa...

Känns ju bra att dem gör någonting för plåstren på såren. Kram!

Inredningsgalen sa...

Gud vad irriterande, hade blivit tokig! Men försöker lära mig att det inte är personens fel som man får prata med, så är det i alla fall hos oss. Men oftast får man all skit direkt ifrån kunden!
Bra plåster på såret dock!!!!

Hemmalycka sa...

Det var ju jättebra av dem och smart för trots att du var irriterad så lär du ju inte vara det nu.
Kram Åsa

bubbelrummet ♥ sa...

Attans också att Nordljus ska ha fraktfritt nu, jag har inga pengar nu ju. ;-)

Hur är alltíng med dig? Kram Benita

Shabby chic & lantligt sa...

Hejsan Sofie,
såg att du hade varit inne på min blogg och undrade om frakten på den lilla söta hyllan, frakten kostar 69:-
Vilken fin blog du har, har tittat runt lite här inne hos dej,
soliga hälsningar
Sanne

Marita sa...

Att man kan bli arg då det händer nåt sånt med saker man väntar på. Tur att det gick bra till slut.
Sov gott!
~Marita~