lördag 16 maj 2009

Loppis


Var på loppis idag, folk var som galna :-) och jag kom hem med endast tre "fynd". En härligt ljusblå kanna till samlingen och två st floror med underbara bilder i som fick sin plats på tavellisten i köket tillsvidare.
Mårbackan, som jag fått att överleva från förra sommaren *stort*, blommar för fullt nu i köksfönstret och matchar alla pastelliga detaljer i köket nu :-)

Hoppas på bättre lycka nästa loppisjakt!

Tack alla för era svar angående min tapetångest, ni är nästan rörande överens om 1:an :-) Vi får se vart det slutar!


Kram Sofie

17 kommentarer:

Ika sa...

Har oxå lyckats övervintra en Mårbacka som har fått flea blommor de sista dagarna. Trevlig fortsättningen på helgen!

Stjärnor & Champagne sa...

Vad fin kannan är...Jag och blommor, tyvärr en som slänger och köper nytt..

Kram Anne

Anci sa...

Det är ju kul att göra något fynd i alla fall :) Vissa dagar går det bättre.
Ang dina tapeter: jag gillar den andra bäst (tror jag, båda är så vackra).

Kram

Livet i byn sa...

Vilka fina fynd du gjort, loppisar är verkligen högaktuella just nu.

~Livet i byn

Jenny sa...

Hej Sofie!
Vilka söta kannor du hittade!
Ni har ett så härligt kök!!
Den där brickan är bedårande vacker..vill ha!!!

Har oxå några Mårbackor som överlevt vintern men det är endast en som fått blommor..

Ha en skön söndag,
Kram Jenny

Vitt och Blått sa...

Ert kök är helt underbart! :) Vilken söt liten kanna! Jag köpte ju också en flora för någon helg sedan och några av bladen har redan fått bli tavlor, så var tanken då boken var lite bucklig och orange och inte lika fin som dina på utsidan. :) Båda blommorna har jag i trädgården som på dina böcker, guckuskor och kungsängslilja! Duktig du varit med pelargonen! Ha en skön söndag - kram E

paula sa...

Hej
vad kul med loppis
hittade hit idag jätte mysig blogg du ahr
kikar gärna hit igen
ah det bäst
kramiz

Vita ljuva tankar sa...

Alla hittar finsaker på loppis utom jag...

Härligt kök du har.

Kram Linda

Fröken Fräken sa...

Oj vad fint du får till det, med precis rätt mängd pasteller! Du har ett så mysigt kök! Har försökt mig på lite rosa idag i köket.. men det blev inte så bra. Det är nog teaklisterna som stör.. och de målar man inte över i en handvändning..

Signe 1 sa...

Åhh du har ett så fint hem:-)!! Får sån inspiration hos dig! Kram Sofia

Krydda Livet sa...

Vilka fina fynd. Den lilla kannan var ju hur söt som helst och passar ju perfekt i ditt kök med de andra pastellerna. Fint med vit grund till allt det!

Kram Josefin

Inredningsgalen sa...

Villka fynd, själv har jag just ståt o sålt en hel del - det var ett tag sen jag verkligen själv fyndade!!!

Huset vid ån sa...

Åh, vilken fin o mysig blogg du har....Må så gott! Kram Therese

Eva sa...

Hej! Tänkte tipsa om en inredningssida: www.bizy.se
Mycket fint hittade jag!

mvh Eva

An Angel sa...

Hej gumman :-)

Jag gillade tapet nummer 1, dvs den översta av bilderna, bäst.. Vi tänkte oxå renovera sovrummet snart så i helgen spanade jag in tapeter.. Står även ajg mellan två val..

vilket fint skick flora böckerna va i :-) lite avis :-)

Kristall & Pynt sa...

Vilken Fin blogg du har.
Min tallrikshylla är inköpt på, Fridasgård.
Ha det gott

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Vilken jättefin blogg du har - måste bara säga det!

Lycka till på nästa loppis.
Kram Maria