fredag 15 maj 2009

Tapetångest...


Här kommer lite fulbilder ;-)

Tänkte ni skulle hjälpa mig lite nu :-) Har snart i en månads tid haft dessa två tapetprover lite snyggt uppsatta ovanför sängen i vårt sovrum! Underbara tapeter som andas sommar!
Jag tänkte nämligen sätta upp vitmålad pärlspont ca 1.30 upp från golvet, på väggen bakom sängen och sedan pryda resten av den med någon av dessa tapeter.
Har blivit helt förälskad i de här två tapeterna och tänker att när jag tröttnar så är det bara att måla över med lite vit färg igen, ytan blir ju inte så stor :-)

Så vad säger ni, tapet nr 1, nr 2 eller bara vitmålad vägg över pärlsponten?!

Här hemma har snickare planerats in till mitten på juni, då sätts nya fina fönster och dörrar in och panelen på husets byts ut *härligt*
Nu väntar vi också på offert från olika markläggningsfirmor, vill gärna dra igång det projektet så fort det bara går, så att det är klart till semestern!

Är ledig i hela tre dagar nu, så i helgen blir det storloppis och målning av staket för mig, lagomt avkopplande :-)

Trevlig Helg!

Kram Sofie

27 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Vackra tapeter men jag tycker den första var snyggare för den andra är lite för småplottrig för mig.
Trevlig helg
Åsa

Jenny sa...

Eftersom jag har inbillat mig att ni har ganska högt till tak, så tror jag att nr 1 blir snyggare. (har ni lågt i tak tror jag två blir bättre...) Dock snygga båda två;) Kör på tapet, du kan ju som sagt alltid måla över, eller tapetsera om om du tröttnar;)

Barbamamatill4 sa...

Hej på dig!
Ååhh vad fint ni kommer att få. Jag vill oxå ha nya fönster och ny panel! Ska ni måla teglet? Vad blir det för färg på panelen?
Vi ska måla teglet vitt. Flera som gjort här och det är sååå snyggt! Sen vet jag inte vad jag ska ha för färg på panelen. Grå, svart eller grön kanske.Hmm...
Vad gäller tapet, så tycker jag oxå den första. Helt klart! Jättefin! Spännande att se hur det ska bli...
Här i vårt hus händer inte jättemycket. Vi har byggt vägg i det mittersta sovrummet, nere och gjort 2 små tjejrum. Svårt att möblera kan jag säga... Har ni väggen kvar där eller har ni ett stort rum?
Trädgården går inte heller frammåt här. Hela familjen, utom jag, har varit sjuka massor. Trist! Det blir liksom aldrig färdigt nånstans då. Ja jaa.
Nu ska jag slipa en vägg och sen måla vitt!
Kram på dig och din familj.

Marita sa...

Verkligen vackra tapeter. Gillar den på första bilden. Ska bli kul att se hur du bestämmer dig.
~Marita~

Livet i byn sa...

Den nedre bilden hade jag valt, fast båda var snygga så jag tror vilken du än väljer kommer du att bli nöjd.

Vi har något liknande på jobbet i butiken, ska kika om det är den nedre som sitter där.

~Livet i byn

Jenny sa...

Hej Sofie!
Ni värmlänningar är såå trevliga o gästvänliga;)

Åh vilka snygga tapeter!! (du o jag har så lika smak tycker jag*fniss*) båda är fina men kanske den första är liite snyggare:)

Ha en riktigt skön helg,
Kramis Jenny

Marie-Anne sa...

Den första absolut! Schischar förbi lite bloggar mellan att jag läser tegelstensböcker på engelska...

Fröken Fräken sa...

Jag röstar för den första tapeten! Kändes mer rogivande då det var lite mer tomrum i mönstret på den. Och den var vrkligt somrig, och det är ju aldrig fel! ;-)
Vad mycket som ska hända med ert hus i sommar, vad roligt.

FURNISH.etc sa...

Jag fastnade extra mycket för nedersta tapeten! Den var söt! Den andra också, men det känns som den kan bli lite "rutig på långt håll". Ser ut som blomrankorna korsar varandra som på en rutig tapet. SVårt och förklara :P Men vad du än väljer kommer de bli himmelskt fint! trevlig helg!

rosenskära sa...

Till att börja med: tack för hälsningen, jag blir så glad!

Svårt det där med tapeter, speciellt när de är lite dyrare...
Men - jag håller stenhårt på nr 2, eftersom jag tycker att blommor och blader inte ska inordnas i ett rutmönster, de ska få växa lite hur-som-helst som de gör i den nedre bilden!
Oavsett hur du väljer tror jag det blir fint med en neutral spont till.

Ha en riktigt fin helg/Lena

Änglarum sa...

Fina tapeter båda 2 med jag vet att ni inte har jättehögt i tak men tycker ändå tapet nr 2..
Eftersom det "bara" blir en ½ vägg tycker jag att denna kommer att göra sig bäst o eftersom du har så fin sparsmakad inredning...inte som en annan har, cirkus stil ;-) så kommer den göra sig bättre !!
Ha en toppen helg !!
Kram Åsa

Inredningsgalen sa...

Inte lätt, men jag tycker nog den översta, kan bli lite för mycket med den andra.... Men smaken är som baken!!!!
Njut av din ledighet!!!
Själv sitter jag o längtar tills vi slutar kl5 idag, helgen skall spenderas i trädgård o innergården skall göras om - kul men tungt!!!!

Vitt och Blått sa...

Vid första anblicken säger jag absolut nr 1, sedan kanske de ser annorlunda ut i verkligheten, men den andra var lite "rörigare". :) Båda är jättesöta så jag förstår att du har svårt att välja! Trevlig helg - kram E

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Nr1!!!
Den är så fin! Finns i ett repotage i nya Lantliv bla:)

Susanne

LoWa sa...

Tack för "spring och fynd" berömmet du lämnat på min blogg! =)
Svårt val med tapeterna! Först tyckte jag nr 2 vid första anblicken. MEN nr 1(den översta) har snyggare bakgrundsfärg men mönstret på nr 2 var roligare och inte så "gammeldags". Blev du nå klokare!?! Lycka till! Kram LottaW.

Erika sa...

Röstar för nummer två och måste passa på att fråga varifrån den är? gillade den mycket och jag letar också blommig tapet till sovrummet i turkos blå färger. Vilken uppsjö av tapeter det finns, fann precis en ny favorit på rusta av alla ställen.

Kram

Erika

Erika sa...

Röstar för nummer två och måste passa på att fråga varifrån den är? gillade den mycket och jag letar också blommig tapet till sovrummet i turkos blå färger. Vilken uppsjö av tapeter det finns, fann precis en ny favorit på rusta av alla ställen.

Kram

Erika

Grodmamman sa...

Min första tanke var nr 1! Men de är fina båda två så jag förstår att du har svårt för att välja!:)
Kram

Anonym sa...

Jag röstar definitivt på tapet nr1!!! :-) Kram Maddis

Anonym sa...

NR 1! Helt klart.....

Stjärnor & Champagne sa...

jag säger som dom flesta, tapet nr 1 helt klart. Låter som att ni har lite pyssel.

Kram Anne

Tulipa sa...

Väldans vad vi alla tycker samma...jag röstar absolut på nr 1.

Super snyggt!

trevlig helg!

Kram/Mariette

Casa Loda sa...

Och jag röstar på nr 1! Tycker den är jättefin! Lýcka till!
Hälsningar Annika

Nettan sa...

Lägger min röst på nr . 1 =))
Kram Sis

Söta prickar sa...

Tack söta du för fiin kommentar hos mig! Givetvis får du länka, blir så glad!
Jag har besökt din blogg massor med gånger...men är dålig på att lämna kommentarer...får skärpa mig :)
Jag röstar också på första tapeten!
ha en skön helg, Kram Lotta

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Jag gillar tvåan, känns krispigare i färgerna=)Ha en fin helg Kram M

Flaggduken 2 sa...

Kanske är det försent att vara smak-råd men jag säger den övre bilden. Helt underbar tapet.
Kram Petra