onsdag 27 maj 2009

Ett projekt att stryka från listan!



Jag gillar att göra listor på saker vi behöver få gjort i och runt vårt hus och jag gillar än mer att få stryka över dom :-)
Den här gången kan jag stryka över,"att bygga ett nytt staket", från listan jag gjorde för ett tag sedan, *härligt härligt*.
Fast det är i och för sig mitt jobb de närmsta dagarna att göra en sista strykning på staketet, men det är ju lätt som en plätt, eller hur?! ;-)
Just nu håller förrådet på att få ny fräsch panel på sig, och sedan är det husets tur, otroligt skönt ska det bli när allt är klart!

Den vita syrenen blommar så fint nu och doftar ljuvligt! Tyvärr kommer den inte bli långvarig, då den måste grävas bort till förmån för en bredare uppfart, där vi ska lägga marksten. Måste hitta en ny plats att plantera en ny syren på, för en syrenbuske kan jag inte vara utan!

Kram Sofie

11 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Gud vad snyggt, gillar den mörka färgen.
Skönt att kunna stryka saker ifrån listan. Men på något konstigt vis lyckas jag alltid lägga till saker hela tiden!!!

Krydda Livet sa...

Ooooh vad snyggt det blir!!! Skönt när man kan bocka av från listan. Dock brukar det ju alltid komma en massa nytt på den. Konstigt.. hmm :)

Kram Josefin

bubbelrummet ♥ sa...

Vad härligt att vara klar med en del av allt. Det blev ju kanonfint också! Kram!

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Oj så fint, önskar mig med lite inramning av tomten...Ha det fint Kram M

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint staket. Ja tänk om den där göra listan kunde bli tom nån gång :) har massa projekt kring huset som vi borde få klara i sommar! Försök gräva upp så mycket som möjligt av syrenen de brukar klara sig bra när man flyttar dem. Har flyttat flera syren buskar!

rosenskära sa...

Riktigt klassigt med svart staket i en så stilren modell!

Kram/Lena

Livet i byn sa...

Åh vad ni grejar och har er!! Många projekt men tänk så fint ni får det sedan.

~Livet i byn

Nettan sa...

Japp du gillar & göra listor & sambon vill helst ej se dom ...*fniss*.
Men så snyggt det vart !
Bra jobbat =)

Synd på syrenen, kanske kan ta ngt. skott på den !?

Kramis Systeryster

Grodmamman sa...

Så snyggt staket!:) Skönt också att kunna stryka något från "att-göra-listan!!:)
Kram

An Angel sa...

Listor är det bästa hjälpmedlet.. Jag har det både i jobbet och för "renoveringsprojekt". Tycker precis som du att det bästa är att få stryka saker på listorna! Skönt att få bocka av staketet och väldigt snyggt blev det oxå! :-)

Ika sa...

Jag hade testat med att gröva upp syrenen och plantera den någon annanstans. De är så tålig så det funkar nog. Är ju så mycket trevligare med plantor som har växt till sig lite.

Snyggt staket, längtar efter ett staket i vår trädgård med me ndet dröjer säkert.