torsdag 23 april 2009

Storstäd

Så här ser det ut när jag drar fram, allt bortplockat, roligare att piffa till det sen när man rensat bort lite:-)


Det är något jag pysslat med idag! Startade dagen med ett tufft powerwalkpass, situps och armhävningar och sedan storstädade jag huset. Så underbart att värmen kommit åter och så även min energi, beach 2009 here I come ;-) Eller ja, ett gott försök på vägen är det!

Nu har jag verkligen rivit ut allt, dammat och skurat, ska bli skönt att få sätta sig en stund i soffan sen och bara njuta! Inte nog med det så har jag gått och blivit lite småromantisk, ja i inredningsväg då, för jag fastnar bara för pasteller och blommor nu! Så igår skickade jag efter kuddar med blommor på i färgen duck egg, så underbara och jag har även fått hem tapetprover i samma ton. Funderar på att ta in sommaren redan nu och tapetsera en fondvägg i sovrummet med den. Vi får se vad det blir, skönt att ha lite projekt på gång är det i vart fall.
Kram Sofie

7 kommentarer:

...å lilla Vicke vire sa...

Ja, visst vill man ta in så mycket av sommaren som möjligt nu på våren, pasteller, ljusa färger och mycket blommor är det som gäller. Lycka till med dina projekt!

Casa Loda sa...

Hej!
Jag är också väldigt förtjust i färgen duck egg blue och har liksom du tänkt tapetsera (eller måla) en fondvägg i sovrummet.
Och visst blir man lite småromantisk när våren kommit!
Ha det så bra!
Annika

Vitt och Blått sa...

Vad duktig du är! Härligt! Kram E

Nettan sa...

Jisses vilken " energi " du fått då !
Kan en få lite, har början på ryggskott, hoppas inte det blir värre =0(

Så det är dax för sovrummet...igen ;0), fniss, blir säkert bra !
Imorrn f.m ska jag besöka Ö&B som öppnade idag, kanske blir nått fynd!!
Skicka sambon till Netto för " olivträd ", men det fanns inga =0(
Jobbar du i helgen ?

Kram Sis

HOME SWEET HOME sa...

Härligt att du är tillbaka Sofie !
Ha en bra helg Kram Bitte

Krydda Livet sa...

Vilken powerstart på morgonen hörru hurtbulle :) Flitigt! Och vad fint det blir när man får storstäda och bara känslan efteråt. Det gör det sååå värt att städa, eller hur? Vi storstädade igår också och allt går dessutom mycket snabbare när man hjälps åt. Kul att du är tillbaka och bloggar :) Trevlig helg. Kram Josefin

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Va roligt att du är tillbaka! Det behövs lite vila emellanåt för att orka med alla projekt.

Härligt med storstädning! Och visst är det underbart med lite pasteller och färg nu till sommaren?! :)

Ha en skön dag!

Kram Jenny