torsdag 5 februari 2009

Våren smyger sig in i köket

Våren har börjat smyga sig in i mitt kök med pasteller i blått och rosa! Skålarna och kannan i färgerna rosa och bomull kommer från GERBERA och är så vackra tycker jag.

Kannan ligger mig extra varmt om hjärtat :-)

Har också tagit in en kvist från plommonträdet som jag sakta försöker väcka till liv, någon som vet hur man snabbt får fart på blommorna?!

Vad roligt att så många vill vara med och tävla om en degskål från Gerbera och Casual Living, men ni kan bli fler :-), det är fritt fram till måndag kväll att tävla och ALLA är välkommna att lägga sin röst! Vem vill inte baka i likadana skålar som Leila ;-)

I helgen ska jag försöka komma iväg på loppis, är sååå sugen att få vara lite kreativ, arbeta med händerna :-) Vi får se om jag fyndar något! Lite gardiner till sonens rum ska sys i alla fall har jag tänkt.

SOFIE

26 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Lägg kvisten i ljummet vatten i tex badkaret över natten, och gör sedan ett nytt snitt och sätt den i vatten så ska du se att den slår ut snabbt:)

Hemmalycka sa...

Jättefint kök och en KA, de är ursnygga tycker jag.
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Ditt kök är så vanvettigt snyggt!

kram

Milla sa...

Så fint.....

Cazandra sa...

Åå ilket fint kök, härligt med ljusa nyanser, gillar också pasteller och massa vitt! Kram C

Frida sa...

Vad fint! Gillar verkligen den vita KitchenAiden.. Själv har jag en röd som jag verkligen trivs med, använder den till det mesta!
Kram Frida

An Angel sa...

ditt kök är så fint.. hur blir de med kaklet är du fortfarande sugen på nytt?

här hemma kliar de oxå i fingrarna och jag har letat ny byrå på blocket.. har dock inte hittat nått än..

Hanna sa...

Hej Sofie!
Tack för din kommentar hos mig!
Vad fint du har i ditt kök!!

Mitt tips (som tillägg till Vivekas) är att använda hetvatten, och byta vatten sedan varje dag :) Till kvisten alltså ;)

Ha d gott!
Kram Hanna

Hanna sa...

Ps. hetvatten i vasen, alltså.

Wilda Stenlyckan sa...

Hej!

Vilken tur jag hade att du tittade in hos mig så jag hittade hit. Hur kan jag ha missat din blogg? Måste vara första gången jag är här.. Ditt hem är underbart och jag älskar din inredningsstil!
Hit kommer jag igen.

Kram Sara

Cajsa sa...

Hej! Du har fått en utmaning av mig! Lycka till! Kram Cajsa.

Eddan sa...

Tack för kommentaren i min blogg och tack för tävlingstipset. Ska ta chansen att vara med när jag kommer hem från jobbet (kan inte länka från jobbet tyvärr).

Trevlig helg!

Kram från Anette

Hem och Lycka sa...

Den vita termosen köpte jag på Kremmerhuset i Sandnes, Norge där min bror bor.

kram

Nettan sa...

*Fniss* nä avtrycket på pallen är nog mitt ;0), vart orolig när jag så det då jag tog bilden, men det var bara & dra handen över så försvann det... *puh*.
Bullarna har han redan tagit 2 av *moahaha*....
Kram Söstra Di

FruLundin sa...

Tack för din kommentar. var tvungen att ta mig en titt hos dig med...

Erika sa...

Du har så fint kök. Älskade fatet som syntes på bilden. Klart jag vill vara med och tävla. Favoritfärgen är nog den som går i lila. Trevlig helg.

Kram
Erika

Livet i byn sa...

Vilka härliga vårbilder, superfräsht i ert kök.

Angående patina på krukorna är den helt naturell. Men jag vet ett knep som funkar och som ger patina snabbt och blommorna får näring samtidigt.

Plantera som vanligt, vattna med flytande blåkorn (för inneväxter) och patinan kommer rätt omedelbart.

~Livet i byn

Mia sa...

Tack för tipset om tävlingen, den hade jag helt missat. Vilket fantastiskt fint kök ni har, härligt ljust och vårigt.

Trevlig helg!
Kram Mia

LoWa sa...

Asså jag gillar din mosaik skarpt! Den känns så "klassisk". =)
Var och shoppade häromdagen och köpte en ursnygg bricka för halva priset på village. Den kändes så bekant på nåt vis. Nu vet jag: det är precis en sån som du har på köksbänken!!
Vad kul att du kikar in hos mig ibland. Har varit lite tunt med inlägg men jag ska skärpa mig. Och så ska det bli mer inredning oxå! Kram Lotta

Anonym sa...

jättefint kök!!

/Mona

Min vita framtid sa...

Köket är ju helt underbart ;D Helkär i det!

Fröken Fräken sa...

Härligt vårigt och vackert! Vad härligt det låter med både pyssel och loppis, här man inte någon energi för varken det ena eller det andra. Men man kan åtminstone bläddra i lite fina inredningstidningar och kolla på inspirerande bloggar!!

Änglarum sa...

Mmm superduper fint kök =)
Tack för att ni kom på kalaset...var jättekul att Alfred & Emil kom så bra överens..hihi så söt att han döpte kaninen till Pajas !!!
Kram

VITA NYANSER sa...

Hej! Kul att du tittade in till mig och lämnade en kommentar. Golven har vi slipat och sen lagt en dekorvax i en vit nyans (mycket bökig att lägga på), sen en matt hårdvaxolja ovanpå. Det blev bra men det var inte riktigt som jag hade tänkt från början. Jag hade tänkt mig något som lutad och vitoljad furu. Vi fick ett vitare resultat, men nu när jag har vant mig är jag mycket nöjd. Vi hade köpt lut och skulle ha på det, men det ska man inte ha på ekgolv, det reagerar tvärtemot jämfört med furu och blir mycket mörkt. Golven har gjort stor förändring här hemma, det känns mer "jag" nu. Vilken superfin sida du har, här hittar jag jättemycket inspiration, vilket fint hem!
Jag länkar gärna hit om det är ok, när jag har kommit underfund med hur man gör.
Kram L-L

Inredningsbloggar sa...

Så fint kök!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Zarah sa...

Vilket otroligt vackert hem du har! :D