tisdag 17 februari 2009

Kontraster


Här hemma har vi härliga kontraster, ute är det många minusgrader och snö och inne blommar äntligen min plommonkvist och ger förhoppning om kommande vår... Hur fint och mysigt det än är med snö som underhåller barnen i timtal ;-), så längtar jag massor efter våren och värmen nu!
Tack Viveka på Humlebacken för tipset :-)


I helgen vankas det kalas, lillkillen ska bli stora mannen, hela 6 år ska han fylla!
Har ni några tips på något mumsigt att baka?! Har Leilas bakbok, får nog lusläsa den, men kom gärna med en massa goda förslag :-)


SOFIE

17 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Hej!
Tusen tack för kommentaren, är själv super nöjd. Visst är det ikeas golv, såååå nöjd. Har det i hela huset utom i vardagsrummet där det ligger en fin gammal parkette. vill ha det även här men tar emot att dra bort det gamla fina golvet. ikeas är super, vi har ju hund men det blir inga märken alls - lita halt för honom bara men lika fint som när vi la in det. Helt klart prisvärt!

Milla sa...

Åh så ljuvligt!
Tittar drömmande på både dina lampor och ditt kuddfodral... så snyggt...
Kram

rosenskära sa...

Får nog ta och fundera på vem i bekantskapskretsen som har ett plommonträd...

Nu vet jag, det är ju Jenny (Lilla Huset på Prärien)!

Lena

Milla sa...

Baktips var det ju... Leilas cupcakes är ju väldigt roliga för barn att dekorera...

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Instämmer med ovan, cupcakes går hem hos alla barn:) Kram M

Jenny sa...

Hej! Vad härligt med en blommande plommonkvist:) Jättefin bild!
Jag har blivit så sugen på den där lampan du har från Tine K home..den är så snygg! Såg att den finns på House of Hedda..får se om jag slår till!
Ha en bra dag,
kram Jenny

Viveka på Humlebacken sa...

Ljuvligt med blommande kvistar nu!! Precis vad man behöver!

Tingeltangel sa...

Vad vackert med den blommande kvisten. Det skall jag också försöka mig på... Min dotter bakade kolakakorna ur Leilas senaste bok häromdagen. De är så goda att man inte kan låta bli att gå och nalla ur burken.

Fröken Fräken sa...

Ja, det är kontrasterna som gör det! Jag har ju varit ganska mönstertrött en längre tid, förutom när det gäller ränder förstås, och satsas mer på att få liv i inredningen genom olika kontraster och struktur!
Ska se om jag inte kan få tag i lite syrenkvistar åtminstone..

Krydda Livet sa...

Vilken jättevacker bild!

Ika sa...

Jag fuskade och köpte en plastkvist istället, har inga träd att ta kvistar av.

Vitt och Blått sa...

Va mysigt att kvisten blommar!!! Vårkänslor, men de känns aningen avlägsna ännu, kallt och snö här! Leilas bok har massor med gooooda saker, du hittar säkert något där! (Har gjort chokladkakan på sid 50 några gånger, den är supergod!) Kram Ewa

Från koja till slott sa...

Åh vad fint det vra med kvisten! Ska jag nog oxå göra, härmar lite! =)

Vem längtar inte till våren??? Har försökt göra lite vårigt här inne, så gott det går mitt i renoveringen, med grönt i kuddar och ljuslyktor. Tycker faktiskt det piggar upp lite iaf!

Kram Pernilla

SOFIE sa...

Åh vad härligt med lite vårtecken =) Så himla fin kvist! Massa kramar!!

Johanna sa...

Jag hade också kalas i helgen för vår 1-åring och bakade då Leilas brownies.. himmelskt goda och det blir massor.. jag gjorde dock utan glasyren och tyckte det räckte gott o väl.. alla gäster tyckte också att de var riktigt smarriga!

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint med blommande plommonkvist, väntar att min körsbärskvist ska slå ut i blom.

Wilda Stenlyckan sa...

Så snyggt med plommonkvisten!!
Kram Sara