torsdag 19 februari 2009

Födelsedag och barnrumstankar

Tänk att idag är det hela 6 år sedan min lille kille föddes, vad tiden springer iväg! Hans största intresse just nu är LEGO i alla former och färger och för det krävs förvaring. Perfekt hade varit ett lågt bord med kanter som han kunde sitta och bygga vid! Tills jag springer på det rätta, får skrivbordet duga och är nu förvaringsplats åt en polisstad och dinosaurier på rad :)


I hans rum ska det renoveras till hösten och jag funderar och smider planer redan nu, på hur här ska se ut :) Det är ju själva planeringen som är rolig, inte sant?!


Trevlig helg!

SOFIE

13 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

GRATTIS till lillkillen, eller stora killen, hela sex år! :) Vad blir det för ändringar på rummet? Nya färger eller möbler? Nyfiken! Ha en bra dag - kram Ewa

Jenny sa...

Hej Sophie,
Grattis till din lille kille:)
Vad har du för planer för hans rum? Nu blev jag nyfiken:)

Kram Jenny

Inredningsgalen sa...

Grattis till grabben!

Han har redna ett mycket fint pojkrum, tycker jag. Det har du lyckats bra med.

Hemmalycka sa...

Grattis till sonen!
Håller med föregående talare, det är ju redan så fint. Vad ska ni förändra?
Kram Åsa

Hwita Villan sa...

Vad kul med planeringen av ett pojkrum! Jag hoppas vi får dela dina planer framöver :). Så nyfiken på vad det blir för inriktning/tema...

Kram M

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Grattis till killen:)
Susanne

Stjärnor & Champagne sa...

Jättefint nu tycker jag men man vill ju alltid förnya sig..Grattis till den lilla killen.

Kram Anne

Änglarum sa...

Grattis Affe =) paket kommer nästa gång Emil är här =)
Säger som de andra...varför ändra på nåt som redan är jättefint ;-)
Du får be din händig karl att bygga ett bord till killens Lego...
Tror "Äntligen hemma" programmet gjorde nåt sånt åt en kille för ett tag sen...=)
Kram Åsa

Vitt och Blått sa...

Jaa, är väldigt förtjust i vår stuga, som sagt - kärlek vid första ögonkastet, trots att den såg ut som den gjorde... :) Längtar till våren nu och när alla mina små lökar på kolonin tittar upp. Älskar pärlhyacinter och det har jag massor där! Ha en trevlig helg - kram Ewa

Fröken Fräken sa...

Ja, tänk vad tiden går! Svosch bara. Hoppas att det säger svosch och så är sommaren här också. Jag sitter just här och planerar för när jag ska ha sommarsemestern :-) Men först ska man njuta av helgpyssel!

Anna sa...

Jätte fint rum!! Men jag vet ju hur kul det är att ändra om och förnya ha, ha...

Mvh Anna

stort och smått sa...

Lämnar ett litet avtryck! Hittade hit via Bloggtoppen! Himla trevlig blogg du har!

Tea sa...

Här kommer ett tips ang. legobord.
Våra söner har varsitt lågt bord med lådor under som legobord.
Dessa bord är vita och kommer från www.millimini.se

På bordet kan det byggas lego i alla varianter, i lådorna har de förvaring av alla legobitar och på väggen ovanför har vi satt upp hyllor där de kan förvara färdiga legoprojekt som skall sparas. Mycket fint och praktiskt!

Lycka till/Hälsningar Tea.