lördag 7 februari 2009

Blötdjur

Fick en liten fotoutmaning av Cajsa som jag bara inte kunde motstå. Brukar inte vara så bra på att anta utmaningar, men kunde inte låta bli att kika efter den 6 bilden i 6 bildmappen.

Inte mindre än en dränkt katt dök upp = en nybadad SötSune ♥
Han ser inte direkt lycklig ut, att bli blöt är nog det värsta han vet! Fast jag tycker nog att han är lite söt invirad i sin turkosa handduk *fniss*

Skickar utmaningen vidare till de som känner sig manade och är som jag liiite nyfikna på vad man har sparat i sina bildmappar :-)

SOFIE

PS. Nu är det bara två dagar kvar tills tävlingen avslutas och någon blir den lyckliga ägaren av den underbara degskålen från Gerbera & Casual Living!
Passa på och lägg er röst, ni som ännu inte gjort det :-)

21 kommentarer:

Änglarum sa...

Hehe..men gud så söt man kan va då...men tror nog jag fördrar han torr..haha =) Mycket vackrare så !!!

Malla sa...

HAhaah, vilken härlig bild!
Han ser mindre glad ut om vi säger så...
Tur man har en hund som gillar att bli blöt, det hade varit så himla jobbit annars!

Kram

Hemmalycka sa...

Underbar bild.
Kram Åsa

Jenny sa...

Attans att man kan vara söt!!
kram Jenny

Nettan sa...

*Haha*...ja men Sune då, inte ska man väl se sådan ut när man blir fin....men jag förstår, du é bra snyggare torr .. *hehe*

Kram (Moster)

Tingeltangel sa...

Men vilken bedårande bild. En sådan sötnos, trots den trista situationen han befinner sig i, nybadad och våt.

Rosa Hemmet sa...

söt bild på en söt misse! :) Tack för kommentaren hos mig, det värmer verkligen! Vilket fint kök ni har:)

Ika sa...

Katter ser ju helt bedrövade ut i sina ansiktsuttryck när de har blivit duschade. Men de är jätte söta ändå. Vår blir endast blöta när de är ute o springer i regnet men oj va fort det går när det börja droppa.

Krydda Livet sa...

Men vilken sötis och blötis :)

Kram och hoppas helgen varit bra.

Livet i byn sa...

Åh men du, vilken udnerbar bild!! Vilken ras är Sune? Jag har ingen katt men det blir en framöver - någon gång!!

~Livet i byn

It's a house sa...

Vilken underbar bild!!!

♥ Illusion i VItt ♥ sa...

Hej hej!

Hahaha vad söt!! Det är så roligt att bada katterna för då ser man verkligen hur små de är under all den päls de bär på =) Har själv en helig birma hemma som inte alls är så förtjust i att bada.


Kram på dig o ha en skön söndag!

Anna

Mrs Krumelur sa...

hehe rolig bild, har själv 4 katter som INTE gillar att bada.

Tack för titt och kommentar , du har en fin blogg med många fina bilder!!

Kram Mrs Krumelur

Vitt och Blått sa...

Sötnos! Stackarn, vet hur Ivar brukar bete sig när jag har duschat och schamponerat in honom! Men gulligt kort, det var det! :) Ha en skön söndagskväll - kram Ewa

Line sa...

Tjingeling Tack för din kommentar och medverkan i min utlottning! Stackars Sune....fast han är söt blöt =)

KRAM

Grått Med Vita Knutar sa...

hejsan!
Det var juh ett härligt foto på din katt :o)
Mina är inte heller särskilt förtjusta i det där blöta eländet som faktiskt är ett måste ibland...
Vilken mysig blogga du har!

Kika gärna in hos mig!

Kram Linda

rosenskära sa...

Hej Sofie! Vad roligt och märkligt...! Nu har jag läst och tittat ända tills jag hittade en bild på er Sune, han är ju också blåmaskad. På vägen till Sune har jag njutit av ett otroligt vackert och smakfullt hem som genomgått en otrolig förändring!

Kommer hemskt gärna tillbaka!

Vår Sune hette Dandy när han kom från katteriet. Det blev liksom FÖR bra på en birma... Så just för att han är så makalöst vacker fick han ett namn som gör honom lite manlig och kaxig, Sune...

På återseende, jag lägger till dig i bloggkoll!

Lena

Sofie sa...

Sicken sötnos! Känner igen den där blicken... ungefär lika olycklig ser vår vovve ut efter en badning :) Men desto lyckligare då belöningen, Frolic-påsen, åker fram! Kram, Sofie

Fröken Fräken sa...

Har en hund här som inte tycker om att bada heller (lite ovanligt för hundar tror jag?!) Vare sig det gäller att bli badad i badkar eller ute i en sjö. Han gör det bara inte! Ibland är han ju dock tvungen, och då är det sura miner..

Ja, idag känns det lite bättre, även om jag fortfarande är jättetrött, så jag ska försöka städa lite här. Måste jag se den här röran mer så tror jag att jag kommer att bli sjukare igen..

A home far away sa...

Hihi ja den utmaningen är så kul!
Visst är han söt trots sin blöta päls:-

Kram Gunilla i Singapore

HOME SWEET HOME sa...

Hallå Sofie !
Här kommer en utmaning till åt dig. Inte så svår men kul.
Den finns på min blogg .
Kram på dig Bitte