fredag 9 januari 2009

Komihåglista!


Har suttit och klurat på alla projekt som vi har kvar att göra i och runt vårt hus. När vi väl är klara antar jag att det bara är att börja på ny kula igen *fniss*
Den långa listan:
* Renovera Tvättstugan
* Barnens rum
* Allrum + gästrum på övervåningen som just nu ser ut som en enda stor bastu i furu :-P
* Nytt staket
* Byta och måla panel på hus och förråd/carport
* Byta fönster på hela huset
* Lägga sten/plattor på uppfarten
* Försöka få till en mer frodig trädgård
* Måla och fixa lekerstugan

Phuu...
Istället för att tänka på allt vi har att ta tag i, drömmer jag mig bort och visar härliga inspirationsbilder som jag sparat i arkivet, men som jag tyvärr inte vet vart dom kommer ifrån...


Älskar verkligen den svartvita stilen, kanske med en eller annan liten färgklick av pastell nu när det blir vår!
Trevlig Helg
♥Sofie♥

17 kommentarer:

Jennie sa...

Hej!
Åh vilken inspirerane blogg! Jag blev så glad när jag såg allt fint ni har gjort i ert hus! Fantasin skenade i väg och jag såg framför hur jag vill inreda vårt hem.Vi har hållt på bygga(ut)vårt hus i 6!år. Nu har vi fått en liten skjuts i byggandet nu i och med att vi får hjälp.
Jag ser ett slut med detta projekt. Som jag har längtat efter att få skriva det. Tänk, ett färdigt hus (ja jag vet att hus aldrig blir riktigt färdiga men nästan då!)Jag kommer definitivt att fortsätta följa bloggen och låta mig inspireras! Jag kom in på bloggen genom att jag sökte på vitmålad trapp och såg er. Nu undrar jag vilken färg den är målad med?
Tack på förhand!/Jennie

Vitt och Blått sa...

Vilka inspirerande bilder! Tycker att det är superfint att göra "fotoväggar" som på bilden i sovrummet. Håller på med mina bilder från resor, bröllop och andra minnen och gör om dem till svart-vita. (Vill ha något liknande i vardagsrummet.) Ha en trevlig helg, kram Ewa

Solåkra sa...

Hej Vilka härliga bilder. Mellanbilden är från Marlene Birgers hem - Day.dk m ao. Jag har sparat den bilden också. Ni ser ut att ha en hel del projekt att ta tag i... kram

Barbamamatill4 sa...

OJ! Vi har ju som sagt ett likadant hus och jag har kvar ung lika mkt att göra. Egentligen mer...
Jag vill ju ha ett lika fint kök som du!!!!!
Men det får vänta lite. Målar vitt sålänge.
Spännande att se vad ni gör med övervåningen...
Kram!

Från koja till slott sa...

Känner igen allt det där du skriver! Här är listan också väldigt lååång! Men så kul att se när förändringen växer fram!

Trevlig helg!
Kram Pernilla

SOFIE sa...

Hejsan Jennie!
Tack snälla :-)
Åhh vad härligt, förstår att du längtat! Det är ju själva inredningsbiten sedan som är sååå rolig!
Till trappen använde jag Jotuns halvmatta färg, kulören heter LÄTTHET! Lycka till med allt!
Kram Sofie

Malla sa...

Ja visst, den kommer matcha ramen alldeles perfekt!!
Sideborden kommer faktiskt från ELLOS.
Är så glad att jag slog till på den för 500.- är inte alls dyrt för en sån goding.
Ville ha ett till men den finns inte längre kvar i deras sortiment, till min oerhörda besvikelse.

Kram

HOME SWEET HOME sa...

Ja, visst är det jättesnygga bilder !!!
Fotoväggen, trappan, svarta golvaet . Vill ha !!
Men det är ju bara att starta eller hur.
Kram på dig Bitte

...å lilla Vicke vire sa...

Bra att veta vad man har att göra framöver... Själv hyr jag så finns inte så mycket att göra mer än den roliga biten: inredningen! Men jag längtar till vi kan köpa vårt drömhus!

Trevlig fortsatt helg!
Victoria

Inredningsbloggar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hwita drömmar sa...

Ja vad skulle man göra utan alla sina projekt hemma:) man får ta lite pö om pö:) Gillar ert kök jättemycket och jag måste nog börja spara till en Kitchen Aid..den är så läcker! Ja sprayfärg är bra till mycket, jag ramlar över nya saker hela tiden att spraya! Ha en skön kväll! Kram Maria

Hanna sa...

Underbara inspirationsbilder! Älskar köket!

Inredningsgalen sa...

Gud vad snygga bilder, precis min stil o smak, var har du hittat dem??

Ang H&Ms Home kollektion, så vet jag inte hur kvaliten är ännu, fast jag har faktisk två sänglinnen som är köpta en gång i tiden via deras katalog, de är super bra - så är de precis som dessa så kommer jag bli helnöjd. Men hör gärna av dig om var du hittade bilderna!

Krydda Livet sa...

Tack gulliga du för din kommentar. Jag tycker också den kaffebryggaren ser tuff och fin ut (som din syrra har). Vad bra att den brygger gott kaffe. För mig är det också jätteviktigt att det blir varmt :)

Kram och ha en fin lördag.

Husångest sa...

svart vit rules.
Lite foton från vårt nya kök...

An Angel sa...

Hej gumman
Ja visst verkar de inredningsböckerna ljuvliga :-)

Fina inspirations bilder du lagt upp...

Hoppas du haft en bra lördag

Kram

Vägen till Drömhuset sa...

halloj :) vad kul att se före och efter bilder i förra inlägget :) vilken skillnad :) sååå snyggt!

jadu.. jag vill inte ens tänka på vår renoveringslista.. panelen och fönstrena är fixade, taket likaså (innan vi flyttade in) men nu ska vi på källaren och göra lite budgetrelax till bastun som redan finns :)

inspirationsbilderna är toppen.. älskar svartvitt! och tolix! kan inte bli bättre!

stor kram sara