fredag 16 januari 2009

Före & Efter del 3




Så här ser det ut just nu i hallen, saknas lite extra krokar på en vägg som barnen kan hänga sina jackor på och några förvaringskorgar, är ganska nöjd ändå, hallen känns ljusare och större nu.
Vi lade in parkettgolv(vet inte om jag skulle gjort samma val idag), klinkrade där golvet blir mest utsatt, tapetserade och satte nya vita lister. Den inte allt för gamla hatthyllan i ek byttes ut mot en vit hemmagjord och TOLIX pallen har funnit sin plats :-)

SOFIE

10 kommentarer:

Hwita Drömmar sa...

Åhh jösses amalia vilken förändring det blev! Jättefint! Skåpet är verkligen en dröm, jag tittade runt bland dina inlägg och hittade ett par jättefina beslag ska kolla på en gångom de fortfarande finns i nätbutiken så kanske jag får på några beslag på min hallbyrå snart:) Var kommer lampan ifrån, den liknar ju faktiskt Barometer-lampan i vitt från IKEA lite grann. Jag är nämligen på jakt efter just en vit barometer lampa..men de fanns inga på mitt IKEA varuhus så nu får jag tänka om. Tack för inspirationen! Trevlig helg/Maria

Krydda Livet sa...

Ja man kan minsann inte tro att det är samma lya. Så himla fint ni har gjort. Det ska ni vara stolta över. Och jag kan tänka mig att du trivs bättre nu? :)

Kram och trevlig helg / Josefin

Inredningsgalen sa...

Alltid kul att se förre och efter. Har oxå många sparade bilder på hur det såg ut innan, helt otrolig skillnad. Tur att vissa av oss har den förmåga att kunna se vad det kan bli av ett trist och tråkigt hem. Vem trodde att vårat hem kunde bli så ljust och härligt, de flest tänkte nog, vad f-n har de köpt. Men jag såg direkt vad som behövdes göras och nu har vi fått det som vi ville ha det.

Katariina's Living sa...

Så fin hall ni har nu!!
Kul att se före och efter bilder.

Ha en trevlig helg.

Kram Katariina

Skönt Hemma sa...

Vilken otrolig förvandling! Jättefint!

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint det blev!!! Trevlig helg.

Hem och Lycka sa...

Superfin hall, vad fint det blev! Soootis på din Tolix ;-)

kram

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Verkligen en superförändring!! Och såå snyggt! Pallen är ju underbar :) *önskar mig* :)

Gillar hatthyllan också, har en nästan likadan :)

Är på jakt efter en snygg, stilig lampa, den du har är riktigt fin måste jag säga.

Ha en skön helg!

Kram, Jenny

Nettan sa...

Vadå, du är inte heller så dålig på & klicka hem saker *fniss*.
Japp, tyckte med det vart bra med överkastet =0).
Skönt att bara jobba till 13, har du ju ändå e.m & kvällen fri.

Ska ta en snabbtur till IKEA för en " gästsäng ", Addes Fransosvän kommer ju nästa helg & stannar i 10dar...* nervös*.

Kramis SysterYster

LINAH sa...

Lämnar ett litet fotspår... Superfint i hallen. Roligt att se före och efter... HIt kommer jag tillbaka. Kram