lördag 10 januari 2009

Fortsättning Före & Efter





Fortsätter att visa fulbilder :-)
Jag säger.... strukturtapeter, bruna lister, mörka möbler, repig parkett, överpyntat, för många väggar och tjock-tv...
Istället blev det slipad parkett alá naturell, släta väggar, väggar och dörrar som togs bort för en öppen planlösning, vita lister och ljusa möbler, men det bästa av allt en kamin!!!


Klurar fortfarande på lite inredningsdetaljer, men handlar numer bara sånt som jag direkt blir kär i och inte kan släppa, så då får det ta lite tid :-)



Sofie

10 kommentarer:

Malla sa...

Oj, vad snyggt ni har fått det. Verkligen två olika hem!!!

Kram

hwita drömmar sa...

Åh så fint det blev! Duktiga du/ni är! Jättekul att se före och efter!
Kram Maria

syster doris sa...

va fin blogg, jag gillar bilden med brickan från ditt kök jättemycket!

Kram T

Vitt och Blått sa...

Va fint ni har det! Älskar före- och efterbilder! (Där man ser hur mycket som har hänt!) Vill också ha den där vedkorgen av återvunna bildäck. Lyktan hos mig kommer från Indiska - en av mina favoriter som jag haft i flera år.

Ha det bra!
Kram Ewa

An Angel sa...

så fint det blivit :-) så otroligt kul med före/efter bilder främst för en själv så man ser vad man lyckats åstadkomma :-) gillar verkligen återvunna däck? korgen..

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej :) vilken skillnad :) blev ju så mkt bättre, jag skulle inte se att det var samma rum om du inte sa det! jag är likadan, jag köper bara sånt jag verkligen älskar och kan tänka mig att ha många år framöver.. senaste inköpet blev en jennylund fåtölj, inte så glammigt kanske, men sååå skön och efterlängtad!

stor kranm sara

Nettan sa...

Öhhh... vad ska man säga !
Känns som 2 olika hem, men jag vet ju att det inte är det =0).
På bara kort tid har NI fått det helt underbart snyggt...i like it !
Kram Sis

Krydda Livet sa...

Vilken förvandling och vilket resultat. Jag gillar jättemycket. Ljust och fint blev det!! Wow :)

Drömlägenheten/Caroline sa...

SÅ snyggt! Jag bara älskar svart och vitt. Här hemma blandar vi upp det med brunt.

Ska kika runt på din blogg nu!

/Caroline

Drömlägenheten/Caroline sa...

Vill bara säga att du skrev så fint om din moster... och beklaga sorgen.

Den fina dikten hade vi i mammas begravningsannons. Det väcker minnen, både fina och jobbiga. Förstod att äevn du misst din mamma för tidigt.

Stor kram med önskan om ett fint 2009!

/Caroline