lördag 17 januari 2009

Blod, svett & tårar

Tänkte visa lite fler bilder på skänken i hallen. Har visat dom förut på bloggen, men är så lycklig för just denna möbel då jag verkligen slitit och lagt ner många timmar på den!
Det var den första vita möbel som flyttade in hos oss och efter det har dom flesta möbler som flyttat hit varit vita.
Fast den var väl inte så vit och fin när jag tog hem den, kan säga att jag fick många oförstående blickar från sambon. Inte trodde han (knappt jag heller för den delen) att det gick att få någon som helst fason på skräpet jag släpat hem! Det fanns verkligen stunder då jag starkt undrade vad jag gett mig in på och om inte tippen var det bästa trots allt *ha ha*
Men efter mycket blod svett och tårar (vid slipandet) ;-), har jag en super förvaringsplats i hallen!




SOFIE

17 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vad fin den blev, vilken skillnad!

kram

An Angel sa...

den är verkligen super fin och jag gillar detaljen med det hjärtformade nyckelhålet :-)

kram

Lilla Fröken Bråttom sa...

Den blev ju jättefin! Omgivningen kan vara lite oförstående och inte se potentialen! ;)
Kram A-S

Snuttan sa...

Wow vilken skillnad superfin blev den/Kramisar

Hwita Drömmar sa...

Det är verkligen en helt ny möbel, kanonfin! Det är det som är så kul att måla om gamla möbler att se vilken enorm förvandling det blir, och att spara många kronor på det att shoppa annan inredning för är ju inte heller helt fel:) Vilken färg har du använt? Kram Maria

|| p e r l a n sa...

Ofattbart bra jobbat. Urfin blev den!

Fröken Fräken sa...

En verklig förvandling! Det är så här jag hoppas att mitt tygskåp ska se ut när jag kan renovera det och måla om det! Vad använde du för färg? Är det matt färg?
Ha en härlig lördagskväll!!

Vårt lilla hem sa...

Den blev verkligen så så så fin! Det ska du vara såå nöjd med! Och jag gillar beslagen, söta :)

Kram, Jenny

Inredningsbloggar sa...

Så snyggt det blev - och nyckelhålet var WOW!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Hm!

Det var bara jag som WOWADE!

Kram Maud

Vita ljuva tankar sa...

Jösses vad fin den blev! Vet inte om jag ser i syne, men är inte nyckelhålet på den hjärtformat? Så sött!

Kram

Vitt och Blått sa...

Den är ju bara SÅ fin! Precis en sån som jag vill ha i hallen!!! :) Vart hittade du det söta "Hjärtlåset" Brickan som sitter för låset? Den var ju HUR söt som helst! Va duktigt du var som fick den så fin som den blev! Kram Ewa

Malla sa...

Såååå fin den blev. Min mamma har nåt liknade som jag vill lägga vantarna på.
Dock är det lite svårt eftersom vi bor 90 mil i från varandra!!!=)

Kram

Min vita framtid sa...

Men vad duktig du är :-) Jag blev jätteimponerad. Som sagt, jag förstår att det är mycket blod, svett och tårar bakom det här jobbet!
Men bra blev det!


Kramar om!

Ika sa...

Ooooo den blev fin, tycker att alla timma du lagt ner på klart är värt det.

Har ett liknande fast mörkare skåp hemma som jag fudnerat på att måla om. Men att slipa den så där mycket skulle jag aldrig ha tålamod till.

Tin sa...

Otroligt vilket arbete du lagt ner, men sen blev det ju ett underbart fint resultat också! :D
Mycket fin blogg du har också!!!

Design by E sa...

Hej Sofie!
Tack för att du kikat in o för din fina kommentar, klart du kan göre en egen ljus krona..kör bara..wow så fint du har hemma snygg klassik stil med personlig touch..trevlig vecka o jösses 1 mars i morgon..HÄRLIGT!!! kram E