måndag 1 december 2008

Sparsmakad jul i vitt och en anings svart...


Mitt kök i adventstider, mycket ljus, fårskinn, vitt, grått, lite svart och grönt i form av Tazetter och Hyacinter... Gillar när det inte är överpyntat, dottern tycker att jag är en anings knepig som inte vill ha en röd jul :-)
Måste tillägga att hon mer än gärna får överpynta sitt rum i all världens röda toner till jul om hon vill

Hur ser era hem ut nu i adventstider?!

I helgen tapetserade jag i hallen, en 2 år gammal fondvägg hade sett sig besegrad, och jag har idag träningsvärk i muskler jag knappt trodde jag hade!!!
Första gången som jag gjorde det helt själv och inte för att skryta så blev det ganska bra *ha ha* Tror nog att mannen kände sig lite utanför, nu när jag fixade det helt själv utan hans hjälp *fniss*
Nu ska det bara dit lite lister, en hemmagjord hatthylla ska upp mm., sen kommer det lite bildebevis på mitt lilla projekt :-)

Önskar alla en härlig vecka!
Kram Sofie

13 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Såå otroligt snyggt kök, gillar också när det är lite sparsmakat. kram

Kaffe med drömmar sa...

Så fint kök du har! Jag pyntar gärna lite, men vill inte heller ha förmycket och jag är noga med att pyntet matchar i färgerna, annars blir det lätt för rörigt.
Kram

Annica sa...

Vilket vackert kök du har...

Jozan - Krydda Livet sa...

Ja hos oss är det lite mer rött och överpyntat än hos er hehe. Men jag gillar både och. Som det ser ut nu i vårt hem så passar min pyntning som jag har nu. Men skulle jag flytta då skulle jag ha mer vitt och rent som ni tror jag. Det ser så rent och fint ut.

Kram

Vera sa...

sparsamakad jul låter som en jul i min smak!

Anna sa...

Ser jättefint ut, härhemma kör vi också helt vit jul det är såååå fint tycker jag, inget slår det. :-) Kram Anna

Två systrar sa...

Supersnyggt...Vi tycker vitt är så vackert...Men lite rött som mjukar upp...Jättesnyggt kök! Kram C&M

Inredningsgalen sa...

Bra jobbat!
Gillar verkligen erat matplats i köket, precis i min smak. Håller med, sparsmak. Har en svart stjärna på hatthyllan, en stor vit i köksfönstret o en vit på öppna spisen, mer blir det inte!

Från koja till slott sa...

Gud vad fint kök ni har! Vart kommer det ifrån om man får fråga?
Kram Pernilla

Veronika sa...

Underbart! Precis min smak :-) Gillar inte heller när det är överpyntat...Du har det verkligen mysigt hemma. Imorgon blir det ett besök på Ica Maxi måste kika på renskinnet :-)
Kram V

Barbamamatill4 sa...

Hej. De e bara jag som har ett "likadant" hus som dig! Fast inte ens hälften så fint som du...
Vad har du för mått på dina köksfönster? Är det orginal kvar eller har ni bytt ut dom? Jag kan nämligen inte för mitt liv hitta vare sig rullgardiner eller hissgardiner som passar. Hade tänkt slippa sy, det också... Var har du lyckats hitta till dina fönster? Fast det ser ut som om du har andra mått... Skulle bli JÄTTEGLAD om du svarade mig...
Kram Hanna Panna

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Hej

Vilken underbart fin blogg du har, "bannern" är verkligen jätte fin.
Håller med dig helt, det behöver inte vara massa rött bara för att man julpyntar
Här kommer jag kika in många fler gånger.
Kramar Marie

Victoria sa...

Hejhej

Har besökt din blogg flera gånger men aldrig kommenterat, men nu när jag har en egen blogg och vet hur glad man blir av kommentarer måste jag börja kommentera mera...

Du har verkligen ett fint och hemtrevligt kök. Stilrent och enkelt utan att bli opersonligt och kallt.

Vänligen Victoria