tisdag 23 december 2008

Julafton

Imorgon är det då julafton-igen. Men julen nu är inte som den varit, då många som alltid funnits där- nu är borta. I jultider blir detta extra påtagligt-saknar framförallt DIG min mamma...

Är så mycket runt julen man förknippar med dig mamma, allt bak och stök, det är dofter och ljud från julsånger du alltid spelade i stöket...
Men imorgon är det då julafton igen, åter en julafton utan dig...

Granen valde dottern, sedan pyntade vi den tillsammans jag och barnen. Självklart fick granen röda kulor i år, precis som dottern önskat :-) Traditionerna för vi vidare!

Ta hand om er och ge en extra kram i jul till alla era nära och kära, det är närheten som räknas!
Önskar er alla en riktigt GOD JUL
STOR KRAM Sofie

15 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Jag kan förstå din saknad, tråkigt! Men själv känner jag mig ganska så glad att jag fortfarnade har någon att fira med som bry sig om en, tänkt alla som sitter ensamma en dag som denna. En extra tanke till alla dom och en stor julkram till dig o din familj!

Jozan - Krydda Livet sa...

God Jul till dig med Sofie! Jag kan tänka mig att saknaden är stor. Speciellt vid sånna här tillfällen. Men jag är säker på att din mamma finns med dig ändå.

Ta hand om er.
Jättefin gran :)
Kram Josefin

S o F sa...

Tack och jag önskar dig detsamma.

Jag tycker att granen blev jättefin med just de där julröda kulorna i. Pricken över i:et.

Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är dessa helgdagar en påminnelse om de människor som tidigare funnits vid vår sida och som vi älskat...

Jag tror att din mamma är med er i anden. Att hon sitter där på din ena axel och njuter av tillvaron och att hon gläds med dig och din familj.

Julkram Annica

Saga sa...

Jättefin blogg! Hittade hit via ?! minns ej :) Förstår din saknad, jag förlorade min dotter november 2007.

Men som föregående sagt, är säker på att hon finns med dig i allafall!

KRAM!

Vägen till Drömhuset sa...

hej gumman :) lärde mig när jag var sjuk i somras/höstas att man ska ta hand om de sina, man vet aldrig hyur lång tid man har..

fin gran ni pyntat, så mysig bild :)

keramiken i förra inlägget var så fint!

stor julekram sara

En inredoholic sa...

GOD JUL!! Hoppas du får en fin helg med nära och kära. Kram Jannice

Från koja till slott sa...

Hoppas ni får en GOD JUL tilsammans i familjen! Förstår att det måste kännas väldigt tomt ...

Stor Kram
Pernilla

Vita ljuva tankar sa...

Önskar dig en God Jul. Förstår att saknaden är stor, men jag är säker på att hon är med er hela tiden på något sätt.

Julekram

Änglarum sa...

Håller med dig Sofie.. närheten är ändå den viktigaste !!
Hoppas ni får en mysig lilla julafton idag hos pappa =)
God Jul !
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Förstår att saknaden är stor, särskilt i juletider..

Fortsatt god jul, kram Mia

Anna sa...

Hej Sofie,
Vilken trevlig och inspirerande blogg du har.
Ha en fortsatt skön julhelg!

Malla sa...

God Fortsättning!!

Hoppas ni hade en mysig julafton, trots din saknad. Hon finns där, din mamma nåstans, det är jag alldeles övertygad om.
Hon kikar och är med på ett eller annat sätt.

Ha en fortsatt underbar vecka!!!

kram

Ewa sa...

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! Hoppas att ni hade en mysig julafton! Kram Ewa

Sol sa...

Hei. jeg ønsker deg en god jul,og håper at savnet ikke blir alt for stort. jeg er enig med deg, julen er ikke det samme uten de vi har mistet.Seløv synes jeg ikke at julen er den samme uten faren min som elsket julen...... Klem fra meg.