fredag 7 november 2008

Älskar betong

Jag har en stark kärlek till betong! Gillar det ruffa materialet och den underbara grå färgtonen...

Har länge länge suktat efter Tove Admans betongljusstakar, säkert i ett par år, och har nu äntligen införskaffat ett par egna *lycka*
För närvarande pågår det inga större renoveringsprojekt här hemma, men listan är fortfarande lååång på saker som jag vill få fixat. Låter min käraste vila ett tag innan jag kommer med nya förslag! Köksrenoveringen tog knäcken på honom *fniss*
Jag håller just nu på att tillverka en egen hatthylla, vit givetvis ;-), och ska väl försöka fjäska mig till en nytapetsering där den gamla satt. Där finns nu en fondtapet som jag tröttnat lite på och vill nu ha något annat att vila ögonen på när jag kommer hem :-) Vi får se om jag lyckas med övertalningen!
Önskar en Trevlig Helg!
Kram Sofie

6 kommentarer:

Nilla sa...

Så vackra ljusstakar! Förstår att du velat ha dem länge, skulle absolut inte tacka nej till dem :)

Hoppas ni får en skön helg!

Kram Nilla

Hem och Lycka sa...

Ljuvliga stakar, så vackra!

Hihi, vad lustigt - jag håller också på med projekt hatthylla! kram

Barbamamatill4 sa...

Hatthylla ja. Måste få se hur den blir. Jag gillar inte hatthyllor i sig men är ju nyfiken på din idé.
Här är det jag som har ideérna OCH fixar! Min sambo plockar och städar, hugger ved och andra nyttiga saker...
Mitt hem står still just nu! Längtar efter att få ta tag i "bastun" däruppe igen..

Jättefina ljusstakar! Va i ett hus idag där tjejen som bodde hade bytt ut några bordskivor mot betong. Jätte jättesnyggt!

=) Trevlig helg!

Inredningsgalen sa...

Gud vad kul med ett nytt inlägg ifrån dig! Vill gärna ser mer av ditt hem, köket, vardagsrum, ja allt!
Snygga ljusstakar!

Från koja till slott sa...

Åh, vilka fina!
Kram Pernilla

Kaffe med drömmar sa...

Så fina ljusstakar! Förstår att du "suktat" länge!
Ja, jag känner till det där med "fjäsk" för att få något gjort i hemmet, men min man brukar vara ganska lätt att påverka:) Lycka till!