torsdag 20 november 2008

Dagens fynd på ICA Maxi!

Det är inte ofta man lyckas fynda något i inredningsväg när man är iväg och storhandlar mat! Jag har länge velat haft ett renskinn att pryda golvet framför kaminen med, så här under vintertid, för att få den där mysiga varma känslan i vardagsrummet...
Döm om min förvåning när dom idag sålde fina renskinn från Norge på Ica Maxi för endast 499:- Dom är något större i storlek än ett fårskinn och sååå mjuka i pälsen :-)
Sonen som var med och handlade idag, och som förövrigt lyckades lura till sig både en tiger och en tomtedräkt= han är en god förhandlare :-), valde det vitaste han kunde hitta, för det tyckte han var finast! Tror nog att han börjat tagit skada *fniss*

Kram Sofie

20 kommentarer:

Me and my Home sa...

Vilket supertips, och vad oväntat att finna renskinn på icamaxi. Jag som var i väg och letade efter det här om dagen. Skulle vilja ha 2 st ute i stolarna på vår trapp. Så gött att ta ut och sitta och ta en kaffe när solen tittar fram. Finns nog inget varmare att sitta på när kylan kryper på. Skall ta mig ett besök på affärn i morgon.

Man tackar för tipset!

//Linda Sedin

Gårdsromantik sa...

Men så mysigt!
Sonen gjorde verkligen ett bra val!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Man kanske skulle ha ett utanför butiken på en bänk - måntro om det finns på Ica Maxi i Luleå?

Kram Maud

Jozan - Krydda Livet sa...

Fint renskinn! Sånna har vi haft mängder av i våra skoterpulkor och när man suttit på fjället. Det är såå mysigt. Så nu ska man ha dem inomhus också hihi. Det blev ju jättefint och mysigt. Och att fynda på ICA är ju inte dumt. Man slutar aldrig förvånas.
Trevlig helg!!

Kram Josefin

Änglarum sa...

Hejsan!
Härligt skinnet såg ut ! :-)
Hihi goa barnen är som lyckas tindra med sina ögon å få mamma att säga ja till inköp...hehe tror nog våra söner är släkt med varandra *fniss*
Hoppas allt är bra med er...
Kram Åsa

Vera sa...

*wow* Ett besök på Ica Maxi vore alltså inte helt fel...

Susanna sa...

Åh så fina de var, kikade på dem men kom inte på var jag skulle lägga det så jag stod över. Har shoppat för mycket nu!:-) Förhandlar stenhårt med maken om en Tivoli IYIYI till Ipoden! Han är sååå seg :-D

Trevlig helg! Susanna

ps supertack för de fina orden!-lite sent, men..... :-)

Inredningsgalen sa...

Så fint, här finns inga renskinn på mitt Ica maxi, varför!!!!!
Gillar även skåpet i bakgrunden, superfint!

HOME SWEET HOME sa...

Oj vad vintermysigt !
Låter som "rena " fyndet.
Ja du Sofie vad tiden går nästa helg är det dags att ta fram våra fina hjärt adventsstakar.
Ha en skön helg/Bitte

Viveka på Humlebacken sa...

Oj, jag skulle vilja ha två att ha i utemöblerna på vintern. Alla säger att renskinn fäller så mycket, stämmer det?

Från koja till slott sa...

Åh, det var ju superfint! Tänk vad man kan fynda i vanliga mataffärer!
Ha en bra helg!
Kram Pernilla

Det Ljuva i livet sa...

Åhhh, vilket fint!

Själv har jag lagt undan ett på blocket, ska hämtas på söndag. Hoppas att det är lika fint som ditt.

mitt skärgårdsliv sa...

Så mysigt det ser ut, ett renskinn har jag länge tänkt köpa, borde kanske göra det i år :) Ha en bra helg!

Huset på kullen sa...

Jaså, kan man göra såna fina fynd på Ica Maxi. Kanske får gå en extra runda på inredningsavdelningen nästa gång jag handlar =)

Ha en trevlig kväll! Kram Linda

Två systrar sa...

Hoppas de finns söer om stockholm oxå, Haninge tex!! Vilken fin blogg!! Kram C&M

Hemma hos Alva sa...

Vilket fint rennskinn!

Vårat badrumsskåp är ett hemmabygge men fronten är faktiskt från Rosieskåpet :D När vi köpte vitrinskåpet var fronten skev så vi fick en ny. Den gamla återanvände vi alltså :)

Kram Maria

Nilla sa...

Vilket fint skinn och vilket fynd!

*muttrar lite över en butik till som gärna skulle få komma hit till Finland*

Hoppas ni har en trevlig kväll!

Kram Nilla

Anna sa...

Men gaad det var det värsta, så snyggt och vi är på jakt efter renskinn så FAB. Måste kolla in Ika Maxi, vilket handlade ni på? Kram ANna

Änglarum sa...

Hej Kusin !

Stort tack gumman för dina fina ord i min blogg !!!

Hoppas vi kan ses nån dag ...

Kram Åsa

Anna sa...

Vi köpte 5 renskinn igår, ha ha ha ska ha både ute och inne :-) Jag har lagt dig i min blogglista hoppas du tycker det är okej och att jag kanske blir en av dina favoriter också ;-) Kram Anna