måndag 17 november 2008

GLÖGG

Har varit och försett mig med glögg till 1:a advent, lika bra att passa på innan det säljer slut, som det gjorde här förra året! Fast jag ska villigt erkänna att jag smygprovat en av flaskorna redan *fusk jag vet, men åhh så gott det var* :-D
Det blev bland annat årsglöggen från BLOSSA med smak av blåbär, som jag tänker spara till advent, ska bli spännande att se hur den smakar. Den glögg som jag fuskstartade med heter LUCIA och hade smak av choklad, mmm vad god den var...

Finns inget mysigare än att krypa upp i soffan framför brasan med en kopp varm glögg, med lite mandel och russin i...
Längtar till advent lite mer nu :-)

9 kommentarer:

Jozan sa...

Jag längtar också så mycket till advent. Trodde det var redan till helgen men näe jag får vänta lite till hehe. Tack för tipset. Måste ju kila till systemet och kolla in den där glöggen med chokladsmak. Mums :) Kram

Vita ljuva tankar sa...

Har tjuvstartat med glögg och peppisar redan, är ju så mysigt...och värmande :)

Chokladglögg lät ju spännande...

Kram

Ulli sa...

Jag tjuvstartade också i helgen och drack glögg. Det blev Lucia för min del också. riktigt god. Tyvärr var Blossas blåbär slut, men denna fick duga.

Ha det så gott! Jag längtar till första advent.
kram Ulli

Vero sa...

Ja, nu fick du mig också att längta till Advent...

hannas form sa...

Tack! Så glad jag blev!!! Vilken fin blogg du har...tack för tipset om adventsstjärnorna från GRANIT!!!
KRAM!
Hanna

"AnnaT" sa...

Ser att du gillar heminredning. Då kanske min site är något för dig? På anntherese.se kan du välja bland unika och annorlunda motiv att dekorera ditt hem med. Fototavlorna passar utmärkt som present eller julklapp till den som gillar heminredning och design! Jag säljer även vackra vykort och inspirerande fotoböcker. Välkommen in på ett besök!

Titti sa...

Hei Sofie
kjøper du denne på Systemet? jeg vet jo ingen ting om svensk glögg men du fristet meg veldig nå...
Hilsen fra Titti

Nettan sa...

Det var så den hette =0).
Sa till M att han skulle köpa den, men det fastnade inte i huvudet ;0).
Blåa Blossa gillade jag inte, men det kanske är för att jag gillar saftglögg mer ...
Kramis Sis

Hem och Lycka sa...

Den där har jag faktiskt inte sett förut, det är ju kul att testa andra som man inte provat förr.

kram